Typ: pdf
Wielkość: 478.04 kb
Stron: 4
Id: 949

Bliżej integracji osoby dziecka

Bronisława Dymara    Czerwiec 2011

Nie mów do pustej ściany, ale krzycz do słońca, nawet grzech czasem dobry, jeśli grzechem nie chce być do końca. (ks. Jan Twardowski) Ten czterowiersz o metafizycznym posmaku stanowi dobre wprowadzenie do artykułu, w którym chciałabym przypomnieć o niektórych grzechach do... więcej
Pobierz

Zobacz również

integracjarozwój dzieckarozwój osobistyrozwój społecznywychowanie

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Problemy nauczycieli

Więcej z tego numeru

Czerwiec 2011

Nie mów do pustej ściany,
ale krzycz do słońca,
nawet grzech czasem dobry,
jeśli grzechem nie chce być do końca.

(ks. Jan Twardowski)


Ten czterowiersz o metafizycznym posmaku stanowi dobre wprowadzenie do artykułu, w którym chciałabym przypomnieć o niektórych grzechach dotyczących pojmowania integracji, „zamienionej” przez nauczycieli, naukowców i reformatorów na tzw. nauczanie, wychowanie, edukację zintegrowaną.


W artykule ponadto o integracji i dezintegracji jako procesie rozwoju dziecka, o konieczności poznania przez nauczyciela osoby dziecka, o indywidualizmie i uspołecznianiu oraz o współbyciu z dzieckiem. Artykuł wart uwagi każdego nauczyciela, któremu zależy na autentycznej integracji osoby dziecka, a nie jedynie na integracji treści nauczania.