Blaski i cienie „nowej” podstawy programowej

Ewa Zielińska   
Wrzesień 2017

"Co nam przyniesie nowy rok szkolny? Na to pytanie można odpowiedzieć jednym słowem – zmiany. Ciekawe tylko, czy dobre? Jeżeli tak, to dla kogo? Środowisko nauczycieli przedszkoli chce wierzyć, że dobre dla dzieci i dobre dla nich samych, zajmujących się wychowaniem i  edukacją przedszkolaków. Już o... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać za pomocą SMS (7.38 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 3208.36 kb
Id: 6619

Zobacz również

podstawa programowa
prawo oświatowe
nauczyciel

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
podstawa programowa
prawo oświatowe
nauczyciel


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Problemy nauczycieli

Więcej z tego numeru

Wrzesień 2017

"Co nam przyniesie nowy rok szkolny? Na to pytanie można odpowiedzieć jednym słowem – zmiany. Ciekawe tylko, czy dobre? Jeżeli tak, to dla kogo? Środowisko nauczycieli przedszkoli chce wierzyć, że dobre dla dzieci i dobre dla nich samych, zajmujących się wychowaniem i  edukacją przedszkolaków. Już od drugiej połowy lutego czytamy, analizujemy i szkolimy się w zakresie lepszego poznania i zrozumienia dokumentu prawnego, jakim jest nowa podstawa programowa wychowania przedszkolnego. I nasuwa się kolejne pytanie: nowa czy nie nowa? Na pewno inna – uproszczona, spłycona, mało precyzyjna, ale mocno stawiająca na ruch, w tym na powietrzu, odkrywanie własnych możliwości, sensu działania, eksperymentowanie, kreatywność, nowatorstwo. Tego oczekuje się w  nowym roku przedszkolnym od dzieci i  od nauczycieli. Tak było w wychowaniu przedszkolnym, tak jest i zapewne tak będzie. (...)"