Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Bezpiecznie przez życie – czyli jak uczyć dzieci unikania zagrożeń (część I)

Bożena Rutkowska   Luty 2011

Autorka przedstawia scenariusze zajęć (w oparciu o książkę Reginy Dąbrowskiej „Bezpiecznie przez życie – czyli jak uczyć dzieci unikania zagrożeń”) dotyczące następujących treści z podstawy programowej: - dziecko wie, jak się zachować w sytuacji zagrożenia i gdzie można otrzymać ... więcej
Pobierz

Zobacz również

bezpieczeństwoscenariusz zajęć

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Bezpieczeństwo

Więcej z tego numeru

Luty 2011

Autorka przedstawia scenariusze zajęć (w oparciu o książkę Reginy Dąbrowskiej „Bezpiecznie przez życie – czyli jak uczyć dzieci unikania zagrożeń”) dotyczące następujących treści z podstawy programowej:
- dziecko wie, jak się zachować w sytuacji zagrożenia i gdzie można otrzymać pomoc, umie o nią poprosić (scenariusz „Przyjaciele małego człowieka”);
- dziecko orientuje się w bezpiecznym poruszaniu się po drogach i korzystaniu ze środków transportu (scenariusz „Bezpiecznie na ulicach i drogach”);
- dziecko zna zagrożenia płynące ze świata ludzi, roślin oraz zwierząt i unika ich (scenariusze „Kto może zagrażać małemu człowiekowi?”, „Komu otworzyć? – czyli nie ufaj obcemu!”, „Jaki jestem – moje ciało i jego intymne miejsca”, „Roślinne pułapki”, „Psy, pieski i my”).