Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Bawię się w teatr - znaczenie dramy w pracy z dziećmi pięcio- i sześcioletnimi

Beata Bielska   Luty 2011

(…) Jak podkreślają psychologowie i pedagodzy, najlepszym sposobem rozwijającym osobowość i kształtującym postawę twórczą przedszkolaków jest swobodne wejście w rolę, czyli drama. Ćwiczenia tego typu pozwalają dzieciom na odzwierciedlenie własnych przeżyć i doznań oraz swobodną ... więcej
Pobierz

Zobacz również

dramametody aktywnepięciolatekprzedstawieniescenariusz zajęćsześciolatekzima

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Dziecko widzem i aktorem

Więcej z tego numeru

Luty 2011

(…) Jak podkreślają psychologowie i pedagodzy, najlepszym sposobem rozwijającym osobowość i kształtującym postawę twórczą przedszkolaków jest swobodne wejście w rolę, czyli drama. Ćwiczenia tego typu pozwalają dzieciom na odzwierciedlenie własnych przeżyć i doznań oraz swobodną improwizację. Ekspresja przekazu w dramie przypomina zabawę. Poprzez wyobrażenia dziecko odkrywa także swoje przeżycia i potrzeby, dostarczając w ten sposób osobie prowadzącej informacji o sobie. Dzięki wyobraźni przedszkolak identyfikuje się z główną postacią, doskonaląc tym samym pomysłowość, spostrzeganie, myślenie i inne procesy poznawcze. Zabawy w teatr przede wszystkim redukują napięcie i ośmielają, przyczyniając się do zmniejszenia stresu przed szkołą oraz podtrzymania chęci zdobywania wiedzy.


W artykule przeczytamy o znaczeniu dramy jako jednej z aktywnych metod pracy z dziećmi, a także poznamy przykłady zabaw (rozwijających zmysł dotyku, wzroku i słuchu) przygotowujących dzieci do udziału w dramie. Ponadto zapoznamy się ze specyfiką pracy dramą z dziećmi pięcio- i sześcioletnimi. Artykułowi towarzyszą następujące scenariusze: „W krainie śniegu i lodu”, „W krainie bałwanów”, „Zimowy las”.