Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 559.56 kb
Stron: 3
Id: 1533

Atrakcyjne przedszkole – część druga (przewaga konkurencyjna w praktyce)

Anna Jankowska   Listopad 2011

Walka o klienta nie ominęła placówek edukacyjnych. Ale to właśnie dzięki konkurencji pojawiają się nowe pomysły, dzięki którym przedszkole staje się coraz bardziej przyjaznym miejscem zarówno dla malucha, jak i rodzica. Przewaga konkurencyjna opiera się na różnych zmienn... więcej
Pobierz

Zobacz również

dyrektormenadżerpromocjaprzedszkolecykl Jak się pokazać?

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Zarządzanie placówką edukacyjną

Więcej z tego numeru

Listopad 2011

Walka o klienta nie ominęła placówek edukacyjnych. Ale to właśnie dzięki konkurencji pojawiają się nowe pomysły, dzięki którym przedszkole staje się coraz bardziej przyjaznym miejscem zarówno dla malucha, jak i rodzica.
Przewaga konkurencyjna opiera się na różnych zmiennych. Placówka może wykorzystać dziesięć innowacji i zastosować wszystkie wymienione poniżej zmienne, a może też postawić na jedną lub dwie najważniejsze, o których wie, że da się nimi „grać” na rynku edukacyjnym. Czasem naprawdę nie warto rozmieniać się na drobne, idąc krok w krok za wytycznymi z podręczników. Niemniej jednak nie zwalnia to świadomego pedagoga z poznania poniższych zmiennych i przeanalizowania ich pod kątem korzyści, jakie może z tego wyciągnąć jego placówka. Klasyfikacja ekonomiczna zmiennych Ireneusza Bielskiego przyjmuje następujące kryteria: materialność, trwałość, dynamika, realność, jawność, oryginalność, zasięg, waga, przedmiot.


Autorka w swoim tekście omawia m.in. kolejno wskazane powyżej kryteria m.in. w kontekście możliwości sensownego zaistnienia placówki przedszkolnej na targach edukacyjnych.