Atrakcyjne przedszkole – część druga (przewaga konkurencyjna w praktyce)
Walka o klienta nie ominęła placówek edukacyjnych. Ale to właśnie dzięki konkurencji pojawiają się nowe pomysły, dzięki którym przedszkole staje się coraz bardziej przyjaznym miejscem zarówno dla malucha, jak i rodzica. Przewaga konkurencyjna opiera się na różnych zmienn... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Znajdź dla siebie
Walka o klienta nie ominęła placówek edukacyjnych. Ale to właśnie dzięki konkurencji pojawiają się nowe pomysły, dzięki którym przedszkole staje się coraz bardziej przyjaznym miejscem zarówno dla malucha, jak i rodzica.
Przewaga konkurencyjna opiera się na różnych zmiennych. Placówka może wykorzystać dziesięć innowacji i zastosować wszystkie wymienione poniżej zmienne, a może też postawić na jedną lub dwie najważniejsze, o których wie, że da się nimi „grać” na rynku edukacyjnym. Czasem naprawdę nie warto rozmieniać się na drobne, idąc krok w krok za wytycznymi z podręczników. Niemniej jednak nie zwalnia to świadomego pedagoga z poznania poniższych zmiennych i przeanalizowania ich pod kątem korzyści, jakie może z tego wyciągnąć jego placówka. Klasyfikacja ekonomiczna zmiennych Ireneusza Bielskiego przyjmuje następujące kryteria: materialność, trwałość, dynamika, realność, jawność, oryginalność, zasięg, waga, przedmiot.
Autorka w swoim tekście omawia m.in. kolejno wskazane powyżej kryteria m.in. w kontekście możliwości sensownego zaistnienia placówki przedszkolnej na targach edukacyjnych.