Tańczące miesiące (scenariusz zajęć dla 6-latków)
autor: Monika Majewska
etykiety: , jesień, lato, matematyka, scenariusz zajęć, sześciolatek, wiosna, zima

Pobierz ten artykuł

Aby pobrać plik, musisz być zalogowany. Zaloguj się, lub zarejestruj!
Ten plik można pobrać za pomocą SMS, lub wpisując kod do pobierania.
informacje o pliku
Scenariusze zajęć i artykuły Styczeń 2014 Scenariusze zajęć wieloobszarowych
Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • sylwety 12 miesięcy, ilustrujące treść wiersza – znajdziesz je TU;
  • rozsypanka sylabowa, kartki z kalendarza 2014 w formacie A4 – TU;
  • podkład do zabawy przy piosence „Miesiące” (wraz z zapisem nutowym i tekstem) – TU;
  • plakat tematyczny „Dookoła roku”, który został dołączony do bieżącego numeru miesięcznika. TU możesz go zobaczyć i zamówić!
Ujęto w nim następujące cele szczegółowe – dziecko:
  • w skupieniu ogląda przedstawienie i wypowiada się na temat jego treści;
  • wie, że rok składa się z 12 miesięcy;
  • wie, do czego służy kalendarz;
  • zna następstwo pór roku, miesięcy w roku, dni tygodnia;
  • swobodnie tańczy i gra na instrumentach przy muzyce klasycznej;
  • współpracuje z kolegą, wykonując pracę plastyczną;
  • aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej.
Przykładowe zabawy ze scenariusza: ● Układamy miesiące. Zabawa dydaktyczna – dzieci dobierają się w pary, każda para losuje kopertę z sylabami lub literami i z zadaniem do wykonania. Najpierw dzieci układają nazwę miesiąca z rozsypanki sylabowej lub literowej (zależy od długości wyrazu) i przyklejają na kartce. Następnie wykonują działanie, a jego wynik pokaże, który z kolei jest wylosowany miesiąc. Kiedy dzieci wykonają zadania, ustawiają się w kolejności od 1 do 12, trzymając przed sobą kartkę z nazwą swojego miesiąca; dzieci z pomocą nauczyciela próbują odczytać wyrazy. Kiedy im się to uda, otrzymują sylwetę miesiąca. ● Kartka z kalendarza. Wykonanie pracy plastycznej. Dzieci dobierają się w pary, jak w poprzednim zadaniu, i wykonują ilustrację do miesiąca, który wcześniej wylosowały. Zanim zaczną pracę omawiają wygląd ilustracji oraz ustalają, jakie elementy kto narysuje. Propozycja wykonania pracy: dzieci mają do dyspozycji pastele olejne, pastele suche lub mokrą kredę – wybierają technikę. Format pracy A4. Po wykonaniu ilustracji warto, aby nauczyciel utrwalił je, spryskując lakierem do włosów z odległości około 30 cm. Po wyschnięciu lakieru pastele nie będą się obsypywały. Dzieci przyklejają ilustrację w górnej części kartki z bloku technicznego (format A3), a w dolnej części przyklejają kartkę z aktualnego kalendarza.
Zdjęcia i rysunki

Zobacz wszystkie pomoce z numeru 148