Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Możesz przejść na drugą stronę, kiedy światło zielone (scenariusz zajęć)

Anna Chyła   Luty 2014

Wybrane propozycje ze scenariusza: ● Stacja II – Bezpieczna ulica. Zadaniem dzieci jest przekształcić obraz ulicy z niebezpiecznego w bezpieczny, np. samochody na chodniku, pieszy w miejscu niedozwolonym przechodzi przez ulicę, samochód skręca w niedozwoloną stronę. Scenkę przygotowuje wcześniej na... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Pomoce dydaktyczne 4
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Więcej z działu

Bezpieczeństwo

Więcej z tego numeru

Luty 2014

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • ilustracje przedstawiające wybrane znaki drogowe - znajdziesz je TU;
  • emblematy do zabawy dydaktycznej (do wykorzystania wraz z plakatem-planszą „Ruch uliczny”) - TU (a TU znajdziesz plakat, który został dołączony do bieżącego numeru);
  • szablony do zadań plastycznych (sygnalizator, pojazdy) - TU;
  • szablony dyplomów oraz medali - TU.
Określono w nim następujące cele szczegółowe – dziecko potrafi:
  • rozpoznawać i nazywać niektóre znaki drogowe;
  • omówić zasadę działania sygnalizatora świetlnego;
  • przewidzieć skutki nieprawidłowego zachowania na drodze i wie, jak się zachować w sytuacjach trudnych i niebezpiecznych;
  • wykorzystać wiedzę zdobytą na zajęciach, dotyczącą zasad ruchu drogowego i pieszego;
  • wymienić zasady bezpiecznego zachowania się na drodze;
  • współdziałać w zespole.
Wybrane propozycje ze scenariusza: ● Stacja II – Bezpieczna ulica. Zadaniem dzieci jest przekształcić obraz ulicy z niebezpiecznego w bezpieczny, np. samochody na chodniku, pieszy w miejscu niedozwolonym przechodzi przez ulicę, samochód skręca w niedozwoloną stronę. Scenkę przygotowuje wcześniej nauczyciel z wykorzystaniem emblematów i planszy przedstawiającej układ ulic. Emblematy można przygotować, tak aby dało się je wykorzystać w pracy z tablicą magnetyczną – doklejając do poszczególnych elementów magnesy. Planszę z planem ulic mocujemy na tablicy magnetycznej, a następnie układamy scenkę używając emblematów mocowanych magnesem. ● Stacja III – Znaki drogowe. Dzieci losują dwa obrazki ze znakami drogowymi. Zadaniem uczestników jest opisanie wyglądu znaku, koloru, kształtu. Dzieci mogą podać znaczenie, jeśli je znają, i określić, z jakiej grupy znaki pochodzą (informacyjny, ostrzegawczy, zakazu, nakazu).

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
16. edycja FORUM | Kraków | 25-26 kwietnia 2024 zapisz się