Społeczność
Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.
Przedszkole nr. 16 im. Jana Brzechwy w Koninie
Wpis został sprawdzony przez moderatora
Wspólnie z dziećmi z radością bierzemy udział w projekcie edukacyjnym pod hasłem „Na tropie liter” . Dzieci z grupy „Kotki” wraz z kolegami i koleżankami z grupy „Żabki” zrealizowały temat „W powietrzu”. Ze względu na ciekawe eksperymenty temat cieszył się wśród dzieci wyjątkowo dużym powodzeniem. Dodatkowo dzieci z grupy Kotki mogły wykazać się w pomocy młodszym kolegom i koleżankom z grupy Żabki.
Rozpoczynając zajęcia zrobiliśmy sobie krótką pogadankę o powietrzu, jego właściwościach, za cel postawiliśmy sobie sprawdzenie tego wszystkiego o czym rozmawialiśmy aby potwierdzić słowa dzieci. Na początku dzieci nadmuchiwały kolorowe balony, napełniały je powietrzem, starsze dzieci pomagały młodszym. Wspólnie omówiliśmy proces jaki zachodzi podczas pompowania balonu.
Kolejnym krokiem było sprawdzenie jak powietrze zachowa się w kontakcie z wodą. Dzieci otrzymały kubki z wodą i słomki, dmuchając do kubka obserwowały co się dzieje. Następnie do kubków dolana została woda z płynem, dzieci dmuchając tworzyły bańki mydlane i pianę. Zabawa ta sprawiła im wyjątkowo dużo frajdy. W przerwie od eksperymentów bawiliśmy się wesoło naśladując ptaki, tańcząc do muzyki którą znamy.
Z pośród rozsypanki obrazków ze zwierzętami na dywanie wybraliśmy te, które latają w powietrzu i umieściliśmy je w obręczy, resztę zwierząt w obręczy obok. Starsze dzieci przeczytały nazwy ptaków, wyodrębniły głoski w nagłosie i wygłosie i podzieliły wyrazy na sylaby. Dodatkowo porozmawialiśmy o tym, które ptaki zimują w Polsce a które odlatują do ciepłych krajów. Bawiliśmy się również z kolorowymi piórkami, obserwowaliśmy jak zachowują się pod wpływem podmuch. Dzieci układały z piórek na dywanie kontur poznanej litery M. Jako podsumowanie zajęć dzieci wykonały samodzielnie wiatraki z papieru.
Zajęcia „W powietrzu” były wyjątkowe ze względu na eksperymenty, których dokonywaliśmy. Dzieci uczyły się poprzez zabawę, potwierdzały swoje wcześniejsze hipotezy i wyciągały wnioski. Projekt „Na tropie liter” jest ciekawą i owocną przygodą edukacyjną.
Na tropie liter
To wspólna nazwa dla sześciu „małych” projektów (działań/zabaw/zajęć), które mają za zadanie POPRZEZ ZABAWĘ wspomagać w przygotowaniu do nauki czytania i pisania w przedszkolu.
Strona projektu
Zobacz wszystkie wpisy
od Julita Chojnacka
Wyślij wiadomość
do Julita Chojnacka
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl