Społeczność
Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.
"Dziękuję, przepraszam, proszę" w Miejskim Przedszkolu nr 4
Wpis został sprawdzony przez moderatora
Sprawozdanie z realizacji zadań
„Dziękuję, przepraszam, proszę”
Zajęcia w ramach małego projektu „Dziękuję, przepraszam, proszę” rozpoczęliśmy we wszystkich grupach wiekowych. Nauczyciele zapoznali dzieci z literaturą na ww. temat, na kanwie której przeprowadzili zabawy integracyjne, rozmowy tematyczne, pogadanki oraz zajęcia plastyczne.
Ponadto w każdej grupie wiekowej odbyły się dodatkowe zabawy mające na celu odkrywanie użyteczności słów: „proszę”, „przepraszam”, „dziękuję” w codziennym życiu i sytuacjach.
W grupie najmłodszej (3-latki) nauczycielka po przywitaniu się z dziećmi wierszem „W kole wszyscy tu stoimy, każdy czyjąś rękę trzyma i dzień dobry już mówimy, tak zabawa się zaczyna” zaprezentowała wiersz „Zaczarowane słowa” – na podstawie którego nawiązała do tematu zajęć. Po rozmowie z dziećmi na temat wiersza (z wykorzystaniem ilustracji) dzieci przystąpiły do zabawy:
- zabawa „Ludzie do ludzi” - łączenie w pary częściami ciała na hasło nauczyciela;
- zabawa „Pudełko emocji” - inscenizowanie emocji, zostawiamy tylko pozytywne emocje;
- kolorowanie obrazka „Proszę, przepraszam, dziękuję”.
Grupa średniaków (4, 5-latków) rozpoczęła zajęcia od opowiadania nauczyciela na podstawie tekstu Stefani Szuchowej pt. „Mateuszek na zaczarowanej wyspie”. Poniżej przedstawiam dalsze realizowane przedsięwzięcia:
· globalne czytanie: proszę, przepraszam, dziękuję; dzielenie słów na sylaby z wyklaskiwaniem, tupaniem podskakiwaniem
· zabawa muzyczno – ruchowa „Jeśli nie znasz mnie...”
· wysłuchanie piosenki „Grzeczne słówka”
· burza mózgów „Czarodziejskie słowa”
· układanie zdań z czarodziejskimi słowami
· zabawa słowna „Przepraszam, że..., proszę.... dziękuję.....”
· praca plastyczna – wykonanie serduszka życzliwości
- zabawa ruchowa „Ciuchcia dla osób znających czarodziejskie słowa”. Poniżej przedstawiam dalsze realizowane przedsięwzięcia w tej grupie:
· zabawa dramowa „Grzeczne małpki”
· zabawa „Pociąg do krainy uprzejmości”
· zajęcia w zespołach do wyboru
- kolorowanie obrazków
- gra planszowa „Dobre i złe maniery”
- ozdabianie w dowolny sposób kluczy „otwierających” serce każdego człowieka (na kluczach są napisane słowa: proszę, przepraszam, dziękuję)
Na zakończenie zajęć dzieci otrzymały naklejki – medal grzecznego i uprzejmego przedszkolaka.
Dziękuję, Przepraszam, Proszę
Projekt wspomagający realizację celów wychowania przedszkolnego w obszarze rozwijania umiejętności społecznych przedszkolaków.
Strona projektu
Zobacz wszystkie wpisy
od Bożena Kociuba
Wyślij wiadomość
do Bożena Kociuba
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl