Społeczność
Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.
"Dziękuję, przepraszam, proszę" w Miejskim Przedszkolu nr 4
Wpis został sprawdzony przez moderatora
Sprawozdanie z realizacji zadań
„Dziękuję, przepraszam, proszę”
Zajęcia w ramach małego projektu „Dziękuję, przepraszam, proszę” rozpoczęliśmy we wszystkich grupach wiekowych. Nauczyciele zapoznali dzieci z literaturą na ww. temat, na kanwie której przeprowadzili zabawy integracyjne, rozmowy tematyczne, pogadanki oraz zajęcia plastyczne.
Ponadto w każdej grupie wiekowej odbyły się dodatkowe zabawy mające na celu odkrywanie użyteczności słów: „proszę”, „przepraszam”, „dziękuję” w codziennym życiu i sytuacjach.
W grupie najmłodszej (3-latki) nauczycielka po przywitaniu się z dziećmi wierszem „W kole wszyscy tu stoimy, każdy czyjąś rękę trzyma i dzień dobry już mówimy, tak zabawa się zaczyna” zaprezentowała wiersz „Zaczarowane słowa” – na podstawie którego nawiązała do tematu zajęć. Po rozmowie z dziećmi na temat wiersza (z wykorzystaniem ilustracji) dzieci przystąpiły do zabawy:
- zabawa „Ludzie do ludzi” - łączenie w pary częściami ciała na hasło nauczyciela;
- zabawa „Pudełko emocji” - inscenizowanie emocji, zostawiamy tylko pozytywne emocje;
- kolorowanie obrazka „Proszę, przepraszam, dziękuję”.
Grupa średniaków (4, 5-latków) rozpoczęła zajęcia od opowiadania nauczyciela na podstawie tekstu Stefani Szuchowej pt. „Mateuszek na zaczarowanej wyspie”. Poniżej przedstawiam dalsze realizowane przedsięwzięcia:
· globalne czytanie: proszę, przepraszam, dziękuję; dzielenie słów na sylaby z wyklaskiwaniem, tupaniem podskakiwaniem
· zabawa muzyczno – ruchowa „Jeśli nie znasz mnie...”
· wysłuchanie piosenki „Grzeczne słówka”
· burza mózgów „Czarodziejskie słowa”
· układanie zdań z czarodziejskimi słowami
· zabawa słowna „Przepraszam, że..., proszę.... dziękuję.....”
· praca plastyczna – wykonanie serduszka życzliwości
- zabawa ruchowa „Ciuchcia dla osób znających czarodziejskie słowa”. Poniżej przedstawiam dalsze realizowane przedsięwzięcia w tej grupie:
· zabawa dramowa „Grzeczne małpki”
· zabawa „Pociąg do krainy uprzejmości”
· zajęcia w zespołach do wyboru
- kolorowanie obrazków
- gra planszowa „Dobre i złe maniery”
- ozdabianie w dowolny sposób kluczy „otwierających” serce każdego człowieka (na kluczach są napisane słowa: proszę, przepraszam, dziękuję)
Na zakończenie zajęć dzieci otrzymały naklejki – medal grzecznego i uprzejmego przedszkolaka.
Dziękuję, Przepraszam, Proszę
Projekt wspomagający realizację celów wychowania przedszkolnego w obszarze rozwijania umiejętności społecznych przedszkolaków.
Strona projektu
Zobacz wszystkie wpisy
od Bożena Kociuba
Wyślij wiadomość
do Bożena Kociuba
Nagrody dla dzieci nowość
Szukasz drobnych prezentów, które mogłyby być nagrodami dla dzieci w przedszkolnym konkursie? Zajrzyj do naszego sklepu – w zestawach kupujesz, niższą cenę zyskujesz!
bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl