Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Kodowanie na dywanie


Wpis dodał(a) Małgorzata Kasperek
ponad 7 lat temu, wyświetleń 5884


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Kodowanie na dywanie

Konspekt zajęć dla dzieci 4-5 letnich

 

Cele ogólne:

- doskonalenie umiejętności logicznego myślenia.

 

Cele szczegółowe (dziecko):

- słucha poleceń nauczyciela

- spokojnie czeka na swoją kolej

- nazywa i rozpoznaje podstawowe kolory

- układa przedmioty wg podanego kodu

- przekłada rozszyfrowany kod na ruch

- rozwija koncentrację

- przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas wspólnych zabaw.

- wspólne porządkuje salę po zakończonych zajęciach.

 

Formy pracy: z całą grupą.

 

Metody:

- czynna

- podająca

- aktywizująca.

 

Środki dydaktyczne: magnetofon, 16 szarf w 4 kolorach( zielony, niebieski, żółty, czerwony), prostokątne kartki w kolorach: zielony, żółty, czerwony, niebieski) pudełko dla każdego dziecka z kolorową bibułą: żółta, zielona, fioletowa, niebieska, pomarańczowa; papierowa mata z narysowanymi dużymi kwadratami 4*4;dla każdego dziecka plastikowa 0,5 l butelka, po 4 ziarna fasoli dla każdego dziecka

Przebieg:

  1. Zabawa „ Przeprawa przez rzekę.” nauczyciel rozkłada na podłodze szarfy w różnych kolorach, wskazując karteczki w takich samych kolorach wyznacza dzieciom kod, w jakim mają poruszać się po szarfach na drugą stronę rzeki (np. czerwona i zielona = „idź po czerwonych i zielonych”, żółta i przekreślona niebieska= „idź tylko po żółtych”.
  2. Zabawa „ Kolorowe piłeczki” dzieci siedzą w kole każde trzyma pudełko, mówią rymowankę,

    „ Kolorowe piłeczki mamy

w pudełeczku je trzymamy

Pudło, pudło podrzucamy

By w nim wszystkie podskakiwały

Krąży pudło tu i tam

Otwórz je u ułóż sam”

Następnie otwierają pudełko i układająwg podanego kodu znajdującym się na opakowaniu wieczka pudełka

3.Zabawa” Ruch to zdrowie” każdemu kolorowi prostokąta odpowiada określona czynność ( np. niebieski – podskok; żółty – obrót; zielony- przysiad; czerwony – klaśnięcie.

4.Zabawa „ Mama idzie” dzieci poruszają się wg podanego kodu ( np. do przodu, do tyłu, w bok, w prawo , w lewo dochodzą do pewnych przedmiotów w domu.

5.Zabawa „ Butelkowe granie” dzieci siedzą w kole trzymając plastikowe butelki i fasolki, w takt muzyki wykonują

- odkręcamy butelkę

- wkładamy 2 fasolki

- zakręcamy butelkę

- 4 razy stukamy

- 8 razy potrząsamy

I powtarzamy cykl…

 


Opracowała Małgorzata Kasperek.

Poszukiwacze Przygód - W krainie matematyki


Strona projektu


Zobacz wszystkie wpisy
od Małgorzata Kasperek



Wyślij wiadomość
do Małgorzata Kasperek

bliżej MAX

Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:

  • gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
  • atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
  • 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.

Komentarze

Wyślij wiadomość do Małgorzata Kasperek