Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Kodowanie na dywanie


Wpis dodał(a) Małgorzata Kasperek
ponad 6 lat temu, wyświetleń 3835


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Kodowanie na dywanie

Konspekt zajęć dla dzieci 4-5 letnich

 

Cele ogólne:

- doskonalenie umiejętności logicznego myślenia.

 

Cele szczegółowe (dziecko):

- słucha poleceń nauczyciela

- spokojnie czeka na swoją kolej

- nazywa i rozpoznaje podstawowe kolory

- układa przedmioty wg podanego kodu

- przekłada rozszyfrowany kod na ruch

- rozwija koncentrację

- przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas wspólnych zabaw.

- wspólne porządkuje salę po zakończonych zajęciach.

 

Formy pracy: z całą grupą.

 

Metody:

- czynna

- podająca

- aktywizująca.

 

Środki dydaktyczne: magnetofon, 16 szarf w 4 kolorach( zielony, niebieski, żółty, czerwony), prostokątne kartki w kolorach: zielony, żółty, czerwony, niebieski) pudełko dla każdego dziecka z kolorową bibułą: żółta, zielona, fioletowa, niebieska, pomarańczowa; papierowa mata z narysowanymi dużymi kwadratami 4*4;dla każdego dziecka plastikowa 0,5 l butelka, po 4 ziarna fasoli dla każdego dziecka

Przebieg:

  1. Zabawa „ Przeprawa przez rzekę.” nauczyciel rozkłada na podłodze szarfy w różnych kolorach, wskazując karteczki w takich samych kolorach wyznacza dzieciom kod, w jakim mają poruszać się po szarfach na drugą stronę rzeki (np. czerwona i zielona = „idź po czerwonych i zielonych”, żółta i przekreślona niebieska= „idź tylko po żółtych”.
  2. Zabawa „ Kolorowe piłeczki” dzieci siedzą w kole każde trzyma pudełko, mówią rymowankę,

    „ Kolorowe piłeczki mamy

w pudełeczku je trzymamy

Pudło, pudło podrzucamy

By w nim wszystkie podskakiwały

Krąży pudło tu i tam

Otwórz je u ułóż sam”

Następnie otwierają pudełko i układająwg podanego kodu znajdującym się na opakowaniu wieczka pudełka

3.Zabawa” Ruch to zdrowie” każdemu kolorowi prostokąta odpowiada określona czynność ( np. niebieski – podskok; żółty – obrót; zielony- przysiad; czerwony – klaśnięcie.

4.Zabawa „ Mama idzie” dzieci poruszają się wg podanego kodu ( np. do przodu, do tyłu, w bok, w prawo , w lewo dochodzą do pewnych przedmiotów w domu.

5.Zabawa „ Butelkowe granie” dzieci siedzą w kole trzymając plastikowe butelki i fasolki, w takt muzyki wykonują

- odkręcamy butelkę

- wkładamy 2 fasolki

- zakręcamy butelkę

- 4 razy stukamy

- 8 razy potrząsamy

I powtarzamy cykl…

 


Opracowała Małgorzata Kasperek.

Poszukiwacze Przygód - W krainie matematyki


Strona projektu


Zobacz wszystkie wpisy
od Małgorzata Kasperek



Wyślij wiadomość
do Małgorzata Kasperek

Nagrody dla dzieci nowość

Szukasz drobnych prezentów, które mogłyby być nagrodami dla dzieci w przedszkolnym konkursie? Zajrzyj do naszego sklepu – w zestawach kupujesz, niższą cenę zyskujesz!

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 

Komentarze

Wyślij wiadomość do Małgorzata Kasperek

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Akademia Dziecięcej Matematyki® dla Rad Pedagogicznych sprawdź