Społeczność
Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.
Z MATEMATYKĄ ZA PAN BRAT W PRZEDSZKOLU NR 48 W POZNANIU
Wpis został sprawdzony przez moderatora
W naszym przedszkolu dzieci są z matematyką za pan brat. Codziennie, nawet nieświadomie (podczas porządkowania zabawek, spacerów i wycieczek, zabaw w sali i ogrodzie przedszkolnym, ustawiania się w pary, zbierania darów jesieni, układania zabawek, układania puzzli i tangramów, komponowania obrazków z orgiami, ubierania butów i rękawiczek itp.) realizowane są elementy nauki matematyki.
Dzieci w każdej grupie mierzą swój wzrost w odniesieniu do siebie lub za pomocą miarki umieszczonej w sali starszaków, rozpoznają i kontynuują rytmy, rozpoznają, nazywają i odwzorowują figury geometryczne oraz układają z nich kompozycje, tworzą zbiory, klasyfikują i przeliczają elementy zbiorów, porównują liczebności zbiorów, dodają i odejmują, rozwiązują proste zadania matematyczne. Codziennie coś liczą, segregują, mierzą, układają i nawet nie wiedzą o tym, że w taki sposób uczą się podstaw królowej nauk – matematyki.
W starszych grupach dzieci poznają pojęcie upływu czasu, odczytują godziny i minuty na zegarze z tarczą i na zegarze cyfrowym, zapoznały się nazwami dni tygodnia i miesięcy, znaczeniem pieniędzy – monet i banknotów w codziennym życiu, grają i układają gry matematyczne, do których samodzielnie wymyślają zasady. Znają również cyfry i liczby, układają i zapisują działania matematyczne, rozwiązują i układają proste zadania z tekstem, liczą nie tylko na konkretach, ale i w pamięci. Brały też udział w olimpiadzie matematycznej, a dzieci z najstarszej grupy były w pobliskiej szkole podstawowej i uczestniczyły w lekcji matematyki.
Podejmując realizację zagadnień matematycznych dzieci uczą się nie tylko liczyć, ale i logicznie myśleć, skupiać uwagę, doskonalić pamięć, zdolność kojarzenia, gromadzić doświadczenia w zakresie liczenia i mierzenia, utrwalać zdobytą wiedzę, uczyć się współpracy w zespole podczas wykonywania niektórych zadać, pomagać sobie nawzajem. Poprzez ciekawe zajęcia i zabawy dzieci doszły do wniosku, że matematyka nie jest trudna, ale łatwa i zrozumiała, że każde dziecko może wnieść jakiś wkład w jej poznawanie.
Nasze dzieci z najstarszej grupy są dobrze przygotowane do pójścia do szkoły i nie powinny mieć z matematyką żadnych kłopotów :).
Poszukiwacze Przygód - W krainie matematyki
Strona projektu
Zobacz wszystkie wpisy
od Dorota Niemier
Wyślij wiadomość
do Dorota Niemier
Scenariusze zajęć
Szukasz scenariuszy zajęć na różne okazje? Sprawdź naszą bazę gotowych scenariuszy.
bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl