Społeczność
Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.
Z MATEMATYKĄ ZA PAN BRAT W PRZEDSZKOLU NR 48 W POZNANIU
Wpis został sprawdzony przez moderatora
W naszym przedszkolu dzieci są z matematyką za pan brat. Codziennie, nawet nieświadomie (podczas porządkowania zabawek, spacerów i wycieczek, zabaw w sali i ogrodzie przedszkolnym, ustawiania się w pary, zbierania darów jesieni, układania zabawek, układania puzzli i tangramów, komponowania obrazków z orgiami, ubierania butów i rękawiczek itp.) realizowane są elementy nauki matematyki.
Dzieci w każdej grupie mierzą swój wzrost w odniesieniu do siebie lub za pomocą miarki umieszczonej w sali starszaków, rozpoznają i kontynuują rytmy, rozpoznają, nazywają i odwzorowują figury geometryczne oraz układają z nich kompozycje, tworzą zbiory, klasyfikują i przeliczają elementy zbiorów, porównują liczebności zbiorów, dodają i odejmują, rozwiązują proste zadania matematyczne. Codziennie coś liczą, segregują, mierzą, układają i nawet nie wiedzą o tym, że w taki sposób uczą się podstaw królowej nauk – matematyki.
W starszych grupach dzieci poznają pojęcie upływu czasu, odczytują godziny i minuty na zegarze z tarczą i na zegarze cyfrowym, zapoznały się nazwami dni tygodnia i miesięcy, znaczeniem pieniędzy – monet i banknotów w codziennym życiu, grają i układają gry matematyczne, do których samodzielnie wymyślają zasady. Znają również cyfry i liczby, układają i zapisują działania matematyczne, rozwiązują i układają proste zadania z tekstem, liczą nie tylko na konkretach, ale i w pamięci. Brały też udział w olimpiadzie matematycznej, a dzieci z najstarszej grupy były w pobliskiej szkole podstawowej i uczestniczyły w lekcji matematyki.
Podejmując realizację zagadnień matematycznych dzieci uczą się nie tylko liczyć, ale i logicznie myśleć, skupiać uwagę, doskonalić pamięć, zdolność kojarzenia, gromadzić doświadczenia w zakresie liczenia i mierzenia, utrwalać zdobytą wiedzę, uczyć się współpracy w zespole podczas wykonywania niektórych zadać, pomagać sobie nawzajem. Poprzez ciekawe zajęcia i zabawy dzieci doszły do wniosku, że matematyka nie jest trudna, ale łatwa i zrozumiała, że każde dziecko może wnieść jakiś wkład w jej poznawanie.
Nasze dzieci z najstarszej grupy są dobrze przygotowane do pójścia do szkoły i nie powinny mieć z matematyką żadnych kłopotów :).
Poszukiwacze Przygód - W krainie matematyki
Strona projektu
Zobacz wszystkie wpisy
od Dorota Niemier
Wyślij wiadomość
do Dorota Niemier
bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.