Społeczność BLIŻEJ PRZEDSZKOLA

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Projekt Piękna Nasza Polska Cała - sprawozdanie i film


Film dodał(a) Beata Wiska 4 miesiące temu, wyświetleń 100


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Sprawozdanie z realizacji Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Piękna Nasza Polska Cała”

3 września 2018 roku nasza szkoła – Szkoła Podstawowa nr 10 im. Jana Pawła II w Ostrołęce przystąpiła wraz z tysiącem szkół i przedszkoli z różnych zakątków Polski i świata do projektu z okazji 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości.

Projektem objętych zostało 14 klas, w tym 7 klas pierwszych, 3 klasy drugie, 4 klasy trzecie, 1 oddział przedszkolny oraz grupa świetlicowa.

Zrealizowaliśmy następujące zadania:

Zadanie 1.

Nauka, osłuchanie i zaśpiewanie Hymnu Polski – Mazurka Dąbrowskiego

Niejednokrotnie zadanie to przejawiało się podczas całego projektu:

- pierwszoklasiści śpiewali hymn podczas uroczystości ślubowania i pasowania,

- 9 listopada o godz. 11.11 cała społeczność szkoły włączyła się do akcji „Rekord dla Niepodległej” i wspólnie zaśpiewaliśmy 4-zwrotkowy hymn narodowy.

Zadanie 4.

Nauka dowolnej piosenki o tematyce patriotycznej.

Zespół klas I i oddział przedszkolny wziął udział w Przeglądzie Piosenki Patriotycznej. Dzieci zaśpiewały piosenki: Przybyli ułani pod okienko, My pierwsza brygada, Pierwsza kadrowa, Pałacyk Michla, Rozkwitały pąki białych róż

Zadanie 5.

Nauka tańca ludowego

Klasa If wspaniale zaprezentowała taniec kurpiowski „Konik”

Wszystkie klasy I krokiem poloneza weszły na uroczystość ślubowania i pasowania na pierwszoklasistę.

Zadanie 6.

Nauka wiersza o tematyce patriotycznej

Podczas zajęć i klasowych konkursów uczniowie prezentowali poezję patriotyczną.

Zadanie 7.

Zorganizowanie kącika Piękna nasza Polska cała

W salach lekcyjnych można podziwiać kąciki patriotyczne, wystawki książek o tematyce folkowej i patriotycznej.

Zadanie 8.

Praca plastyczna grupowa Strój ludowy naszego regionu

Kilka klas wykonało wspaniałe plakaty przedstawiające stroje kurpiowskie. Do realizacji tego zadania włączyli się rodzice.

Zadanie 9.

Zabawa ludowa

Dzieci nauczyły się zabawy „Jaworowi ludzie”, „Ślepa babka” oraz „Uciekaj myszko”.

Zadanie 10.

Według przepisu Babci lub Dziadka

Uczniowie klasy II e zgromadzili we własnej  książce kucharskiej wiele przepisów z regionu Kurpiowszczyzny. Przystępując do realizacji zadania wspólnie zdecydowano, że zostaną upieczono drożdżowe placki znane na Kurpiowszczyźnie jako pępuchy.  Do współpracy zaproszono dziadka i babcię Dominiki. Dziadek Mirek przybliżył uczniom region kurpiowski. Nie obyło się  bez tańców i przyśpiewek regionalnych. Potem wspólnie  z babcią Danusią dzieci wykonały i upiekły drożdżowe placki, czyli pępuchy. Podczas degustacji  placki posypane cukrem pudrem okazały się bardzo smakowite. Przepis na fb stronie projektu.

Dzieci z grupy świetlicowej wraz z wychowawcami  wykonały na świetlicy jarzynową sałatkę według przepisu babci Danusi.

Przepis:

6 ugotowanych marchewek (najlepiej z własnej uprawy),

2 ugotowane pietruszki,

4 jaja ugotowane na twardo,

3 duże ogórki kiszone,

2 jabłka kwaśne,

1 duża cebula,

1 puszka kukurydzy,

1 puszka groszku konserwowego

6 łyżek majonezu (można dać więcej, jeśli ktoś lubi),

1,5 łyżki musztardy,

sól, pieprz i troszkę cukru do smaku

Wszystkie warzywa pokroić w kostkę, dodać pozostałe składniki, wymieszać. Najlepiej smakuje po kilku godzinach.

Zadanie 11.

Na skrzydłach historii – wykonanie prezentacji multimedialnej o swojej miejscowości.

Trzecioklasiści wykonali prezentację multimedialną o Ostrołęce.

Zadanie 12.

Piękna nasza Polska cała – wysłanie pocztówki swojej miejscowości na podany adres.

Oddział przedszkolny wraz z klasą I „e” wybrał się na pocztę, by wysłać widokówki przedstawiające nasze miasto Ostrołękę oraz region kurpiowski i charakterystyczny strój Kurpi.

Korzystając z obecności mobilnej poczty w naszej szkole, grupa świetlicowa wysłała kartkę przedstawiającą nasze miasto.

Zadanie 13.

Napisz kartkę Bohaterom

W ramach ogólnopolskiej akcji BohaterON zostało wysłanych około 100 kartek.

Zadanie 15.

Dzień Mody Patriotycznej

30 października odbył się Szkolny Pokaz Mody Patriotycznej.

Chłopcy i dziewczęta prezentowali się we wspaniale przygotowanych strojach patriotycznych maszerując po czerwonym dywanie w rytm muzyki żołnierskiej. Przeważały barwy narodowe w najróżniejszych stylach. Emocji było wiele, tym bardziej, że pokaz miał charakter konkursowy.

Wszystkim uczestniczącym w pokazie klasom jury przyznało równorzędne I miejsca.

Zadanie 16.

Drzewo Pamięci

26.09.2018r. dzieci z oddziału przedszkolnego oraz uczniowie klas I „b”, I „d”, I „e”, III b i III d sadzili „drzewka pamięci”.

W realizacji zadania pomagał dzieciom przedstawiciel Nadleśnictwa w Ostrołęce.

Zadanie 17.

Konkurs Fotograficzny pt. To wszystko Polska

W ramach tego zadania zorganizowano dla uczniów i ich rodziców szkolny konkurs fotograficzny. Wpłynęło wiele fotografii przedstawiających naszą Ostrołękę oraz region kurpiowski.

Zadanie 18.

Szlakiem historii – zorganizowanie wycieczki.

Podczas wycieczek po Ostrołęce uczniowie poznawali zabytki kultury regionalnej i dorobku historycznego. Odwiedzano miejsca pamięci narodowej i składano hołd walczącym o wolność Polski.

Zadanie 19. 

Turniej wiedzy patriotycznej.

W ramach tego zadania uczniowie klasy I d w listopadzie uczestniczyli w klasowym turnieju wiedzy patriotycznej pt. „Kocham Cię, Polsko”.

Zadanie 20.

Zawody sportowe

W ramach tego zadania zorganizowano w naszej szkole patriotyczną imprezę sportową Bieg dla Niepodległej.

Na boisku szkolnym zgromadziło się wiele osób: uczniowie, rodzice, nauczyciele, zaproszeni goście. Większość z nich ubrana była w biało-czerwone barwy. Do tego pojawiły się też transparenty, dopingujące poszczególne klasy.

Rundy honorowe wykonywali nauczyciele, w trasę ruszała dyrekcja szkoły, a wszyscy robili to w jednym celu - by pokazać swój patriotyzm i świętować 100-lecie odzyskania przez Polskę niepodległości. W sztafecie biegliśmy 100 minut aby upamiętnić 100-lecie niepodległości.

Szkolni koordynatorzy projektu: Beata Wiska i Katarzyna Perzanowska

Komentarze
Wyślij wiadomość do Beata Wiska