Społeczność BLIŻEJ PRZEDSZKOLA

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Piękna nasza Polska cała Szkoła podstawowa im.Jana Pawła II w Zawozie


Film dodał(a) Małgorzata Wojewódka 6 miesięcy temu, wyświetleń 118


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Sprawozdanie z realizacji projektu “Piękna nasza Polska cała”.

Projekt realizowaliśmy od września do grudnia, angażując w jego realizację całą społeczność szkolną ze Szkoły Podstawowej im.Jana Pawła II w Zawozie.

Projekt zaczęliśmy od omówienia szczegółów dotyczących realizacji zadań oraz zorganizowaliśmy spotkanie z Rodzicami, celem uzyskania od nich zgody na wykorzystanie wizerunku ich dzieci.

1. Realizację zadań zaczęliśmy od zrobienia kącika patriotycznego. Wspólnie z uczniami po kilku godzinnej pracy powstała piękna gazetka szkolna na korytarzu naszej szkoły.(ZADANIE NUMER 7)

2. Następnie zakupiliśmy drzewko, które wspólnie z uczniami posadziliśmy przed budynkiem naszej szkoły. Na drzewku zawiesiliśmy czerwoną kokardę z napisem “ Dla Niepodległej Ojczyzny”. ( ZADANIE NUMER 16)

3. Kolejny krok to nauka wierszy patriotycznych. Postanowiliśmy zorganizować szkolny konkurs wierszy patriotycznych , w którym wyłoniliśmy zwycięzców, którzy pojechali reprezentować Szkołę na konkursie międzyszkolnym. Konkurs cieszył się ogromnych zainteresowaniem, uczniowie pięknie recytowali wiersze takie jak: “Elegia o chłopcu polskim”, “ Z pamiętnika Zofii Bobrówny”, “Kto Ty jesteś?”, “Co kochać?”, “Ojczyzna” i wiele wiele innych pięknych wierszy. Nadmienię iż najstarszy uczestnik konkursu to uczeń 2 klasy szkoły podstawowej. (ZADANIE NUMER 6)

4. Kolejnym celem jaki realizowaliśmy to “Kartki Bohaterom”. Napisaliśmy piękne życzenia dla Powstańców , po czym uczniowie namalowali coś od siebie, od serduszka i wysłaliśmy w Polskę. (ZADANIE NUMER 13)

5. Następnie tworzyliśmy stroje regionalne Łemkowskie. Po krótkiej informacji przybliżającej im ludność łemkowską przeszliśmy do realizacji zadania. Uczniowie przynieśli przeróżne materiały z których powstały piękne prace. Uczniowie z zapałem wykonali to zadanie, jestem pełna podziwu ile w takich małych umysłach jest kreatywnych pomysłów. (ZADANIE NUMER 8)

6. Kolejny raz napisaliśmy życzenia tym razem do pani Ludmiły Fabiszewskiej. Kartkę z naszego regionu wysłaliśmy na adres podany na stronie projektu. Mamy nadzieję że dotarła .

Podjęliśmy współpracę z innymi szkołami ,wysłaliśmy mnóstwo pocztówek ,celem stworzenia mapy Polski z pocztówek, niestety odezwało się do Nas tylko 7 szkół. Mamy nadzieje, że jeszcze ktoś odpisze. (ZADANIE NUMER 12)

7. Następnie uczyliśmy się pilnie i wytrwale hymnu “Mazurek Dąbrowskiego”, który odśpiewaliśmy dnia 9.11.2018r. o godzinie 11.11. (ZADANIE NUMER 1)

Nasza relacja na stronie Facebooka https://www.facebook.com/100002240324200/videos/1927512147333444/

 

8.Po hymnie zorganizowaliśmy piękny pokaz “Mody patriotycznej”. Dzieci prezentowały swoje stroje , było dużo radości, uczniowie poczuli się jak na prawdziwym wybiegu.  Po pokazie zorganizowaliśmy przemarsz ulicami naszej miejscowości. (ZADANIE NUMER 15)

9. 10.Kolejnym zadaniem jakie zrealizowaliśmy to Akademia z okazji 100 lecia odzyskania przez Polskę Niepodległości. Był to dzień otwarty , w którym udział wzięli również Rodzice. Uczniowie zaprezentowali na uroczystości wiersze o tematyce patriotycznej , odśpiewali hymn Polski, oraz pieśni patriotyczne: “Jesteśmy Polką i Polakiem”, “Niepodległa niepokorna”, “Co to jest Niepodległość”. (ZADANIE NUMER 2 i 3).

11. Podczas uroczystych obchodów 100 lecia odzyskania Niepodległości przez Polskę zrealizowaliśmy zadanie nauka pieśni o tematyce patriotycznej. (ZADANIE NUMER 4)

12. Z przepisu babci i dziadka wykonaliśmy świąteczne pierniczki. Dzieciaczki bardzo chętnie uczestniczą w takich zadaniach . Uwielbiają wcielać się w rolę Piekarzy. (ZADANIE NUMER 10)

13. Zabawa ludowa pt.”Różyczka”, (ZADANIE NUMER 9)

14. Zatańczyliśmy taniec ludowy pt.” Krakowiaczek” w wersji uproszczonej . ( ZADANIE NUMER 5)

15.16. Tyle się już wydarzyło w naszej szkole w ramach projektu , a nadal mamy głowy pełne pomysłów i zapału do pracy. Ogłosiliśmy konkurs” Moja mała ojczyzna”połączony z konkursem “To wszystko Polska” . Do konkursów przystąpiło bardzo dużo uczniów, nawet nie spodziewaliśmy się takiego zainteresowania, prace jakie nam dostarczono były piękne, pomysłowe, wyjątkowe. Przy tych zadaniach zaangażowani byli również Rodzice. (ZADANIA NUMER 14 i 17)

17. “Szlakiem historii”. Wybraliśmy się razem z Rodzicami do Szkoły rzemiosła, by móc cofnąć się do czasów naszych Dziadków, kiedy nie było komputerów, długopisów, nie było piekarników. Dzieci przeniosły się w świat lat 70-80. Przygotowywaliśmy wspólnie ciasto na tzw. Proziaki, które piekliśmy w piecu z cegły. Następnie próbowaliśmy swoich sił na kole garncarskim, nie było łatwo! Natomiast nauka kaligrafii to dopiero przygoda. Dzieci próbowały pisać stalówką maczając ją w atramencie. Niestety nie obyło się bez tzw.Kleksa! (ZADANIE NUMER 18)

18. Pod koniec realizacji zadań zorganizowaliśmy turniej wiedzy patriotycznej, niestety wzięła w nim udział garstka uczniów. Sezon na choroby niestety się rozpoczął. Ale najważniejsze ,że udało się zrealizować zadanie.( ZADANIE NUMER 19)

19. “Na skrzydłach historii”- wykonanie prezentacji naszego miejsca i umieszczenie go na stronie Facebooka. (ZADANIE NUMER 11)

20. Zorganizowanie zawodów sportowych pt.”Biało-czerwoni”. Zawody zorganizowane wg. własnego scenariusza, ze względu na ograniczone możliwości(brak sali gimnastycznej). (ZADANIE NUMER 20)


 

Przepis na pierniczki

320g mąki przennej

2 łyżki miodu

⅔ szklanki cukru

1,5 łyżeczki sody oczyszczonej

20g przyprawy piernikowej

2 łyżki masła

1 jajko

Ok ¼ ciepłego mleka

  • Mąkę przesiać na stolnicę, wlać rozpuszczony gorący miód i wymieszać (najlepiej nożem). Ciągle siekając, dodawać kolejno cukier, sodę i przyprawy, a następnie masło i jedno jajko.

  • Dolewając stopniowo (po 1 łyżce) mleka zagniatać ręką ciasto aż będzie gładkie, jednolite i będzie przypominało ciasto kruche (możemy nie wykorzystać całego mleka). Dokładnie wyrabiać ręką przez około 10 minut.

  • Na posypanej mąką stolnicy rozwałkować ciasto na placek o grubości ok. 1/2 cm. Foremkami wykrawać pierniczki. Układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia w odstępach około 2 cm od siebie.

  • Wierzch posmarować roztrzepanym jajkiem (niekoniecznie jeśli pierniczki będziemy dekorować) i piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni (góra i dół bez termoobiegu) przez ok. 10 - 12 minut, w zależności od grubości.



 

   Gdy przystąpiliśmy do projektu przeraziła nas liczba zadań do wykonania, ale jak zrealizowaliśmy pierwsze zadanie, potem drugie i trzecie zaczęliśmy obmyślać realizację kolejnych zadań i tak wpadliśmy w “wir pracy”,dzięki zaangażowaniu Nauczycieli, Uczniów i oczywiście Rodziców ,każde kolejne zadanie realizowaliśmy błyskawicznie. Gdy podliczyliśmy ile udało się zrealizować zadań byliśmy pełni podziwu.

   Założyliśmy że zrealizujemy 11 obowiązkowych zadań , a okazało się że mamy już 17 zrealizowanych. Dlatego postanowiliśmy dokończyć realizację całego projektu. Mieliśmy mało czasu bo zbliżały się święta Bożego Narodzenia. Ale  udało się !! Mamy to!

     Ten czas był dla Nas bardzo ważny, wiele się nauczyliśmy, przekazaliśmy uczniom to co najcenniejsze:

  • szacunek wobec dokonań minionych pokoleń:

  • ukazanie jednego z najważniejszych etapów w dziejach Polski;

  • pogłębianie i umacnianie postawy patriotyzmu

Komentarze
Wyślij wiadomość do Małgorzata Wojewódka