Społeczność
Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.
Owieczki na hali - zabawa matematyczna z elem. metody E. G. Kolczyńskiej
Wpis został sprawdzony przez moderatora
Konspekt zajęć dla dzieci z oddziału II (4 – 5 latki)
Temat: „Owieczki na hali” – zabawa matematyczna z elementami matematyki E. Gruszczyk – Kolczyńskiej.
Cele:
- dziecko liczy obiekty i odróżnia błędne liczenie od poprawnego
- dodaje i odejmuje w dostępnym dla siebie zakresie pomagając sobie liczmanami
Metoda pracy: elementy metody matematyki E. Gruszczyk - Kolczyńskiej
Forma pracy: praca z całą grupą, praca indywidualna,
Środki dydaktyczne: płyta z podkładem do zabawy „Oklepywaniec” melodii (Zbójnickiego),
obrazki owieczek, pacynka Jeża ‘Kolczatka”, miseczki z kasztanami dla każdego dziecka,
Przebieg zajęć:
- Wprowadzenie w tematykę zajęć zabawą „Oklepywaniec” na melodię „Zbójnickiego”. Dzieci oglądają mapę Polski na której nauczycielka pokazuje z którego regonu pochodzi melodia do której zachwalę będą się bawić. Celem zabawy jest wzmocnienie koncentracji uwagi dzieci oraz wyciszenie poprzez automasaż. Płyta
nr. 14. – „Terapia muzyką ludową i ruchem”.
Na zwrotkę dzieci masują wymienione przez nauczyciela części ciała. Na refren oklepują wymienione części ciała na zmianę z ostatnią masowaną częścią w zwrotce.
- Zabawa „Ile nas jest?”. Nauczycielka przedstawia dzieciom pacynkę Jeżyka „Kolczatka i chwilę o nim opowiada. Następnie mówi dzieciom, że jeżyk odwiedził ich dzisiaj ponieważ przed zapadnięcie w sen zimowy chciałby się nauczyć poprawnie liczyć. Pyta więc dzieci czy mu w tym pomogą.
Dzieci siedzą w kole jeżyk wspólnie z panią próbuje liczyć kolejno dzieci ale nie bardzo mu to wychodzi. Dlatego pani prosi o pomoc chętne dziecko. Następnie jeżyk jeszcze raz liczy wspólnie ze wszystkimi dziećmi. W dalszej części jeżyk próbuje policzyć ile jest dziewczynek i chłopców i określić kogo jest więcej, dzieci mu w tym pomagają.
- Nauczycielka opowiada dzieciom, że jeżyk kolczatek był wczoraj w Zakopanym i tam na hali (łące) próbował policzyć owce ale miał z tym problem. Pyta dzieci czy chcą zobaczyć i posłuchać jak jeżyk liczy? Jeżyk zaczyna liczyć 1, 2, 7, 1, - pani pyta dzieci czy jeżyk dobrze liczy. Chętne dziecko pomaga jeżykowi. Czynność powtarzamy kilkukrotnie. (Jeżyk omija niektóre owieczki) itp. Na zakończenie Kolczatek liczy poprawnie razem z dziećmi.
- Zabawa ruchowa ”Gimnastyka indora” – celem zabawy jest rozładowanie nadmiaru energii w rękach i nogach. Na przygrywkę i refren dzieci udają indyka śpiewając ”glu, gul…..”. Na zwrotkę podnoszą za nauczycielem jedną lub druga nogę, na słowa :skrzydełka” machając skrzydełkami (rękami) zgiętymi w łokciach.
- Każde dziecko wyjmuje z szuflady swoją miseczkę z 6 kasztanami. Następnie siada
w kole i wykłada kasztany z miseczki układając je w szeregu przed sobą. Pani wydaje następujące polecenia:- Policzcie ile macie kasztanów – Jeżyk Kolczatek obserwuje co robią dzieci.
- Proszę włożyć wszystkie kasztany do miseczki.
- Proszę wyjąć z miseczki 2 kasztany, następnie dołożyć jeszcze jeden, ile jest ich razem?
- Proszę włożyć do miseczki jeden kasztan ile ich pozostało?
- Najpierw prostsze plecenia dla czterolatków potem trudniejsze dla pięciolatków
i chętnych czterolatków. Itd.
- Dzieci sprzątają po sobie zanoszą miseczki z kasztanami na miejsce. Pani pyta dzieci czego jeżyk uczył się dzisiaj na zajęciach? Czy zajęcia mu się podobały? A dzieciom? – Podsumowanie.
Zobacz wszystkie wpisy
od Edyta Pawlukiewicz
Wyślij wiadomość
do Edyta Pawlukiewicz
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl