Społeczność
Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.
II Konferencja Logopedyczna: "Zaburzenia mowy i komunikacji"
Wpis został sprawdzony przez moderatora
W związku z okrągłą 10 rocznicą ogólnopolskiego konkursu logopedyczno – plastycznego, jaki odbywa się corocznie w Przedszkolu Publicznym Integracyjnym nr 51 w Opolu, pt. „Chrząszcz brzmi w trzcinie, w Szczebrzeszynie – trudne wierszyki łamiące języki”, 7 marca 2017 r. zorganizowano II konferencję logopedyczną pod hasłem: „Zaburzenia mowy i komunikacji”. Prelegenci zaprezentowali następujące tematy:
1. „Czym jest komunikacja?” - mgr Jolanta Mrozińska (neurologopeda, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju uczniów z autyzmem, pracownik PPI nr 51 w Opolu)
2. „Kompleksowa opieka nad dzieckiem przed i po wszczepie implantów słuchowych:
- Implanty słuchowe jako narzędzie poprawiające słuch u dzieci bez korzyści z aparatów słuchowych.
- Wykorzystanie metody audytywno-werbalnej w codziennej praktyce logopedycznej na przykładzie programu edukacyjnego Sound Foundation for Babies” – mgr inż. Magdalena Błaszczyk (Product Manager, Medicus Aparatura i Instrumenty Medyczne Sp. z o.o. Sp.k. Wrocław).
3. „Rozwijanie komunikacji u dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu” -
mgr Adam Ławicki (dyrektor, wiceprezes zarządu Stowarzyszenia „Jednym Słowem”, diagnosta, terapeuta osób z ASD)
4. „Co foniatra może podpowiedzieć logopedzie?” - dr nauk med. Renata Cudejko
(kierownik filii opolskiego Centrum Słuchu i Mowy „Medincus”, specjalista otolaryngolog, foniatra, audiolog)
5. „Przegląd metod wykorzystywanych w nauce czytania i pisania dziecka z Trisomią 21, w tym elementy metody symultaniczno-sekwencyjnej” - mgr Beata Sobera-Baron
(logopeda, specjalista terapii pedagogicznej, neuroterapeuta, wykładowca w Podyplomowym Centrum Kształcenia Nauczycieli na kierunkach: logopedia, diagnoza i terapia pedagogiczna, wczesne wspomaganie rozwoju dziecka).
6. „Dlaczego dziecko nie słucha? Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego” -
mgr Bożena Tomanek (neurologopeda, pracownik Miejskiej Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Opolu, terapeuta psychomotoryki, ukończone studia z zakresu Wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju małego dziecka).
7. „Przyczyny dysleksji, znaczenie świadomości fonologicznej – wczesne rozpoznanie” -
mgr Barbara Wiśniewska (doradca metodyczny dla nauczycieli wychowania przedszkolnego oraz terapeutów pedagogicznych w MODN Opolu).
Przedstawione wykłady były bardzo interesujące i stanowiły kompendium wiedzy z zakresu usprawniania procesu komunikacji dziecka, przydatne w pracy logopedy czy pedagoga.
Zobacz wszystkie wpisy
od Sylwia Maciejewska
Wyślij wiadomość
do Sylwia Maciejewska
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl