Społeczność
Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.
Zaczarowana wyspa grzeczności - uczymy się dobrych manier
Wpis został sprawdzony przez moderatora
19 i 20 marca przedszkolaki z grupy II Biedronek w Przedszkolu Samorządowym nr 21 w Kielcach uczestniczyły w zajęciach w ramach projektu edukacyjnego pn. "Dziękuję, przepraszam, proszę". Cykl rozpoczęłam zabawą integracyjną pt. "Podróż do zaczarowanej krainy", podczas której dzieci tańczyły, biegały przy radosnej muzyce, a w przerwie wykonywały miłe gesty powitalne lub witały się proponowanymi przez nauczycielkę częściami ciała. Następnie zaprosiłam dzieci do innego, wspaniałego świata. Słuchając wiersza J. Niedbała pt. "Zaczarowane słowa" ("Bliżej Przedszkola" nr 2.161 luty 2015) zamieniłam się w Czarodzieja, który opowiedział dzieciom o niezwykłej mocy magicznych słów. Podczas rozmowy przy obrazkach (załączonych do numeru czasopisma), dzieci doskonale dobierały właściwe słowa do omawianych ilustracji. Chętne bogato opowiadały, co wydarzyło się na każdym obrazku - były to dodatkowe ćwiczenia w mówieniu. Wykorzystałam pomysł ze scenariusza J. Niedbały na zabawy z chustkami. Podczas zabawy ruchowej z chustkami dzieci wprowadzone zostały w doskonały nastrój, małe chusteczki naśladowały tę dużą, która wymyślała zabawne wygibasy. Po tej zabawie nadszedł czas na wysłuchanie opowiadania S. Szuchowej pt. "Mateuszek na zaczarowanej wyspie". Podzieliłam go na dwa fragmenty, aby wszystkie dzieci słuchały z uwagą. Po wysłuchaniu pierwszego fragmentu opowiadania porozmawialiśmy o zachowaniu i przygodzie małego Mateusza oraz pobawiliśmy się w ruchu w "Magiczne zaklęcia" - dzieci wypowiadały zaklęcie (np. Nieś nas kochany żagielku) najgrzeczniej jak potrafiły, po czym podróżowały żagielkiem po jeziorze. Po zabawie zapewniłam dzieci, że następnego dnia poznają dalsze przygody Mateuszka. Następny dzień z projektem rozpoczęliśmy od starej zabawy ze śpiewem piosenki pt. "Łabędzie", przy której dzieci dobierały się w pary z wykorzystaniem magicznych słów podczas wymiany kolorowych chustek w parach. Następnie dzieci wysłuchały drugiego fragmentu opowiadania pt. "Mateuszek na zaczarowanej wyspie". Przypominały głośno, jakich chłopiec używał zaklęć i nastąpiła zabawa w powtarzanie - z różnym natężeniem głosu ? od głośnego do szeptu. Nadszedł czas na omówienie przygód głównego bohatera i przemian w jego życiu.. Z wypowiedzi dzieci dowiedziałam się, że rozumiały, co spowodowało, że Mateusz był już szczęśliwy i radosny. Trzy magiczne słowa! W zabawie ewaluacyjnej pt. "Ważne słowa" - dzieci wysłuchały zagadek wierszowanych, które uzupełniały bezbłędnie słowami: proszę, dziękuję, przepraszam. A następnie przystąpiły z zapałem do pracy plastycznej pt. "Moja zaczarowana wyspa". Dzieci dzieliły się wrażeniami, co najbardziej im się podobało, co same chciałyby przeżyć i zabrały się do twórczej pracy. Prace były bardzo pomysłowe i dość bogate, jak na grupę dzieci młodszych. A magiczne słowa mają pozostać wśród nas na zawsze.
Marta Marzec
Dziękuję, Przepraszam, Proszę
Projekt wspomagający realizację celów wychowania przedszkolnego w obszarze rozwijania umiejętności społecznych przedszkolaków.
Strona projektu
Zobacz wszystkie wpisy
od Marta Marzec
Wyślij wiadomość
do Marta Marzec
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
Komentarze
Wyślij wiadomość do Marta Marzec