Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Wiosenna łąka i jej mieszkańcy


Wpis dodał(a) Paulina Andrzejczak
ponad 6 lat temu, wyświetleń 1424


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Małe dziecko aktywnie i spontanicznie wchodzi w relacje ze środowiskiem społeczno – przyrodniczym. Nawiązuje żywy i silny kontakt z przyrodą. Jest gotowe do poznawania przyrody i jej ochrony. Dziecko powinno mieć umożliwiony bezpośredni kontakt z przyrodą przez obserwację, eksperymentowanie i badanie. Poprzez takie działania podejście dziecka do przyrody i jej ochrony staje się bardziej osobiste i emocjonalne.

W Przedszkolu nr 16 im. Jana Brzechwy w Koninie staramy się głównie o to, aby nasi podopieczni poznawali piękno otaczającego nas świata i potęgę przyrody uświadamiając im jednocześnie fakt, że człowiek, zwierzęta, rośliny i przyroda stanowią część tego samego środowiska i mają w równym stopniu prawo do istnienia. Poprzez szereg działań edukacyjnych kształtujemy, zatem właściwą postawę małego dziecka wobec środowiska. 

Wobec powyższego 9 kwietnia 2018 r. grupa „Misie” i „Kotki” pod opieką swoich nauczycielek Katarzyny Kolskiej i Pauliny Andrzejczak uczestniczyły w spotkaniu integracyjnym pod hasłem „Wiosenna łąka i jej mieszkańcy”, której głównym założeniem było zapoznanie dzieci ze środowiskiem przyrodniczym, jakim jest łąka, jej mieszkańcami oraz roślinnością, a wszystko to w ramach realizacji Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „W Krainie Przyrody”. Dzieci poszerzyły wiadomości o środowisku przyrodniczym, jakim jest łąka i jej mieszkańcach, poznały wybrane owady żyjące w naturalnym środowisku,  uważnie słuchały wszelkich  poleceń nauczyciela, oraz niezwykle aktywnie i z dużym zaangażowaniem uczestniczyły w zorganizowanych przez nauczycielki zadaniach. Z uwagą wysłuchały wiersza I. Salach pt. „Łąka”, nazywały i rozpoznawały zwierzęta i rośliny żyjące na łące. Z dużym zainteresowaniem obejrzały film edukacyjny o mieszkańcach łąki, poznały etapy powstawania miodu pszczelego, układały historyjki obrazkowe według chronologii wydarzeń utrwalając w ten sposób jak przebiega rozwój rośliny czy rozwój żaby.  Na zakończenie zajęcia nauczycielki zaplanowały samodzielnie sadzenie ziaren fasoli, a w następstwie obserwację i wzrost zasadzonych roślin. Bogactwo przygotowanych pomocy dydaktycznych wykorzystanych na zajęciu znacząco wpłynęło na jego atrakcyjność, co widać na załączonych zdjęciach.   

Poszukiwacze Przygód - W krainie przyrody


Strona projektu


Zobacz wszystkie wpisy
od Paulina Andrzejczak



Wyślij wiadomość
do Paulina Andrzejczak

Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Komentarze

Wyślij wiadomość do Paulina Andrzejczak

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
16. edycja FORUM | Kraków | 25-26 kwietnia 2024 zapisz się