Społeczność BLIŻEJ PRZEDSZKOLA

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Wiosenna łąka i jej mieszkańcy


Wpis dodał(a) Paulina Andrzejczak miesiąc temu, wyświetleń 45


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Małe dziecko aktywnie i spontanicznie wchodzi w relacje ze środowiskiem społeczno – przyrodniczym. Nawiązuje żywy i silny kontakt z przyrodą. Jest gotowe do poznawania przyrody i jej ochrony. Dziecko powinno mieć umożliwiony bezpośredni kontakt z przyrodą przez obserwację, eksperymentowanie i badanie. Poprzez takie działania podejście dziecka do przyrody i jej ochrony staje się bardziej osobiste i emocjonalne.

W Przedszkolu nr 16 im. Jana Brzechwy w Koninie staramy się głównie o to, aby nasi podopieczni poznawali piękno otaczającego nas świata i potęgę przyrody uświadamiając im jednocześnie fakt, że człowiek, zwierzęta, rośliny i przyroda stanowią część tego samego środowiska i mają w równym stopniu prawo do istnienia. Poprzez szereg działań edukacyjnych kształtujemy, zatem właściwą postawę małego dziecka wobec środowiska. 

Wobec powyższego 9 kwietnia 2018 r. grupa „Misie” i „Kotki” pod opieką swoich nauczycielek Katarzyny Kolskiej i Pauliny Andrzejczak uczestniczyły w spotkaniu integracyjnym pod hasłem „Wiosenna łąka i jej mieszkańcy”, której głównym założeniem było zapoznanie dzieci ze środowiskiem przyrodniczym, jakim jest łąka, jej mieszkańcami oraz roślinnością, a wszystko to w ramach realizacji Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „W Krainie Przyrody”. Dzieci poszerzyły wiadomości o środowisku przyrodniczym, jakim jest łąka i jej mieszkańcach, poznały wybrane owady żyjące w naturalnym środowisku,  uważnie słuchały wszelkich  poleceń nauczyciela, oraz niezwykle aktywnie i z dużym zaangażowaniem uczestniczyły w zorganizowanych przez nauczycielki zadaniach. Z uwagą wysłuchały wiersza I. Salach pt. „Łąka”, nazywały i rozpoznawały zwierzęta i rośliny żyjące na łące. Z dużym zainteresowaniem obejrzały film edukacyjny o mieszkańcach łąki, poznały etapy powstawania miodu pszczelego, układały historyjki obrazkowe według chronologii wydarzeń utrwalając w ten sposób jak przebiega rozwój rośliny czy rozwój żaby.  Na zakończenie zajęcia nauczycielki zaplanowały samodzielnie sadzenie ziaren fasoli, a w następstwie obserwację i wzrost zasadzonych roślin. Bogactwo przygotowanych pomocy dydaktycznych wykorzystanych na zajęciu znacząco wpłynęło na jego atrakcyjność, co widać na załączonych zdjęciach.   

Komentarze
Wyślij wiadomość do Paulina Andrzejczak