Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

HISTORIA WIOSENNEJ TRAWKI - Anna Kluska SZUBIN


Wpis dodał(a) Anna Kluska
ponad 6 lat temu, wyświetleń 1124


Wpis został sprawdzony przez moderatora

HISTORIA WIOSENNEJ TRAWKI -  SCENARIUSZ   ZAJĘCIA   METODĄ STORY- LINE

 

Cele:

Dziecko:

- rozwija spostrzegawczość wzrokową i sprawność manualną podczas ćwiczeń grafomotorycznych

- samodzielnie  wykonuje zadania stawiane przez nauczyciela

- współdziała w  grupie, zespole

- rysuje na kartce papieru wg instrukcji nauczyciela,

  orientuje się w kierunkach (prawa strona , lewa strona,  środek , góra, dół )

- doskonali motorykę ręki dominującej podczas wykonywania rysunków oraz szlaczków

- rozumie polecenia .

 

Przebieg  zajęcia:

EPIZOD 1

Pewnego dnia malarz Bartek, wybrał się na piękną wiosenną łąkę, żeby namalować zielone trawy. Zabrał ze sobą kartki, zielone farby, pędzle ,kredki i wyruszył. W drodze mówił wierszyk o wiosennej pogodzie:

Świeci słonko

Wieje wiatr

I każdy ma ochotę

Wędrować sobie w świat.

Pytania kluczowe:

1. Dokąd pewnego dnia wybrał się malarz Bartek?

2. Po co poszedł na łąkę?

3. Co zabrał z sobą?

4. Spróbujmy wspólnie powiedzieć wiersz, ale tak, jak o to poprosi nas malarz:

słowo- klaskanie

sylaba - tupanie

Formy aktywności:

1. Ilustracja ruchowa wiersza z podziałem na sylaby i wyrazy

(doskonalenie koordynacji słuchowo- ruchowej)

Świeci słonko

Wieje wiatr

I każdy ma ochotę

Wędrować sobie w świat.

EPIZOD 2

Kiedy malarz zjawił się na łące i wyjął kartki, zielone farby i pędzle rozejrzał się wokoło i pomyślał:

„Ach, cóż za piękny obraz tu powstanie! 

Ale nie powstał… chociaż...właściwie nie stało się nic złego.

Malarz Bartek zmienił swoje plany, dlatego, że przyfrunęły do niego: motyl, biedronka i pszczoła.

Malarz Bartek rozmawiał z nimi, bawił się. Opowiedział im też, o swoich planach namalowania pięknej łąki. Bardzo to zainteresowało owady.

Wtedy najśmielszy z owadów, motyl Emilek, zapytał: panie malarzu, czy mógłby pan namalować mnie i moje przyjaciółki ?

Zaraz też na nogawkę spodni malarza wdrapała się biedronka

Agatka i pszczoła Miodunka -powiedziały: bardzo prosimy!!!.

Pan malarz nie mógł odmówić prośbie tych sympatycznych stworzonek .

Pytania kluczowe:

1.     Jakie owady przyfrunęły do malarza Bartka?

2.     Co razem robili?

3.     O czym powiedział malarz motylowi, biedronce i pszczole?

4.     O co poprosiły malarza owady? Żeby powstał obraz owady na prośbę malarza miały wykonać  zadania:

Formy aktywności:

1.     Zabawa w tworzenie dwuszeregu:

-pierwsze pary: to pszczoły, te dzieci, które mają na sobie coś żółtego

-kolejne pary: to biedronki, te dzieci, które mają na sobie coś czerwonego

-motyle, to dzieci, które nie były wcześniej

2. Zabawa  z rozpoznawaniem kierunków

Dzieci ustawiają się parami w dwuszeregu przed nauczycielką  i  wykonują  komendy:

– w prawo zwrot,

– w lewo zwrot,

– w tył zwrot,

– w prawo zwrot

– w lewo zwrot

– w tył zwrot

- do przodu marsz

 3.Zabawa ruchowa przy piosence „Łąka ” – dzieci śpiewają stojąc w parach, w przerwie wykonują polecenia :

( polecenia czytają dzieci zdolne)

    - prawa dłoń do prawej dłoni,

    - lewe kolano do lewego kolana,

    - prawe biodro do prawego biodra,

    - lewy łokieć do lewego łokcia,

    - prawa stopa do prawej stopy.

EPIZOD 3

I tak, malarz Bartek i owady bawiąc  się  świetnie zapomnieli o swoich planach

Pytania kluczowe:

1. Czy malarz Bartek namalował zieloną trawkę i owady, tak jak zamierzał?

2. A chcieli byście mu pomóc?

„Na wiosennej łące” – ćwiczenia grafomotoryczne:

dyktando graficzne , rysowanie na kartce papieru wg instrukcji nauczyciela:

-zieloną kredką dokończ rysowanie wzorów.

 (Kreślenie wzorów po śladzie według  Hanny  Tymichowej), dziecko zaczyna rysować od kropki.

- pod linią odrysuj 3 kwadraty

(Odrysowywanie figur od szablonów )

- w pierwszym kwadracie odbij żółty stempel swojego palca, w drugim czerwony , w trzecim niebieski, zmień powstałe odciski w dowolne owady

(Kreatywne rysowanie – dziecko przekształca swój odcisk palca w wybranego owada)

- w prawym górnym rogu narysuj słońce 

- w lewym górnym rogu narysuj  dwie chmurki: małą i dużą

Podsumowanie zajęcia, podziękowanie dzieciom za wytrwałą pracę i wręczenie im naklejek przedstawiających malarza Bartka. Komu podobało się niech pod obrazkami owadów naklei malarza Bartka, a komu mniej - niech naklei malarza z tyłu kartki.


Zobacz wszystkie wpisy
od Anna Kluska



Wyślij wiadomość
do Anna Kluska

Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Komentarze

Wyślij wiadomość do Anna Kluska

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Kupuj, zbieraj punkty, wymieniaj na nagrody! Sprawdź program Skarbonka