Społeczność
Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.
Wioletta Wojtalewicz Samorządowe przedszkole nr 2 w Szubinie
Wpis został sprawdzony przez moderatora
W projekcie "W kraju orła białego" wzięły udział dzieci 4 letnie grupa ,,Gumisie’’ z Samorządowego Przedszkola nr 2 w Szubinie. Zajęcia odbyły się w dniach od 6 – 10 listopada 2017 r.
W przedszkolu staramy się poświęcić wiele uwagi patriotyzmowi, pielęgnowaniu tradycji oraz znaczeniu słowa ojczyzna. Zaplanowałam więc cykl zajęć, które przybliżyły by dzieciom to co bliskie, nasze, polskie. Ustaliliśmy w pierwszej kolejności , że rozmawiamy ze sobą w tym samym języku. Na początek zaproponowałam zabawę integracyjną "Miłe powitanie", gdzie dzieci przestawiły się swoim imieniem. Następnym krokiem było wyjaśnienie, co to jest terytorium państwa. Zapoznałam dzieci z wierszem Włodzimierza Domeradzkiego pt. "Ojczyzna", którego uczyły się na pamięć. Pokazałam mapę Polski. Zaznaczyłam na niej granice naszego państwa wskazałam stolicę Polski – Warszawę oraz miasto w którym mieszkamy – Szubin, góry, jeziora, rzeki, niziny, morze. Wspólnie wskazywaliśmy miasta, jakie dzieci poznały podczas wakacji. Zwróciłam im szczególną uwagę na kolory, które się znajdują na mapie i co znaczą. Dzieci stwierdziły, że terytorium naszego kraju to teren, na którym są jeziora, miasta, wsie, rzeki góry, pola; jest ograniczony granicą państwa. W wolnym czasie same stawały przed mapą i wyszukiwały miasta i rzeki. Utrwaleniem tego trudnego tematu była praca plastyczna "Polska moja ojczyzna". Przedszkolaki podczas pracy miały dostęp do mapy Polski i obrazków związanych z naszą Ojczyzną. Symbole narodowe to następny etap . Sam wyraz symbol jest abstrakcją dla dziecka i należy go wcześniej wprowadzić przy różnych okazjach jak; znaczek w szatni ,czy łazience i inne. W mojej grupie dzieci poznając symbole narodowe już wiedziały , że to znak. Rozpoczęłam od wiersza Marii Łaszczuk pt. "Znak". Po wysłuchaniu wiersza pokazałam im godło Polski, dzieci określiły, w jakich miejscach go widziały, utrwaliły jego wygląd przez wykonanie takiego godła Polski z przygotowanych elementów. Następny znak to flaga. Wisi u nas w Sali na honorowym miejscu. Określiliśmy, gdzie można ją zobaczyć. W związku z tym wybraliśmy się na spacer pod Urząd Gminy, do pomników pamięci narodowej, by utrwalić kolory naszych barw ojczystych zrobiliśmy kotyliony na zbliżające się Święto Niepodległości. Hymn to ostatni symbol polskości , który wprowadziłam w przedszkolu. Odtworzyłam dzieciom z CD nagranie "Mazurka Dąbrowskiego". Niektóre dzieci świetnie śpiewały zwrotkę i refren. Wszyscy oczywiście oznajmiły, że najczęściej słyszały go na meczu piłki nożnej. Określiliśmy w jakiej postawie należy śpiewać hymn i przy jakich okazjach. Reasumując nauczyliśmy się słów i melodii pierwszej zwrotki i refrenu. Podczas tych zajęć czytałam dzieciom różne legendy, baśnie, które pozwoliły przybliżyć historię symboli narodowych. Dzieci na zakończenie całego cyklu zajęć wzięły udział w uroczystej akademii z okazji Dnia Niepodległości. Dla rodziców w szatni dzieci urządziły galerię prac plastycznych, w których dzieci przedstawiły wizję "swojej Ojczyzny".
Wychowawczyni grupy
Wioletta Wojtalewicz
Poszukiwacze Przygód - W kraju orła białego
Podczas realizacji tego projektu przedszkolaki pielęgnowały wartości patriotyczne.
Strona projektu
Zobacz wszystkie wpisy
od Wioletta Wojtalewicz
Wyślij wiadomość
do Wioletta Wojtalewicz
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl