Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Przygody w krainie tajemnic- zajęcia matematyczne.


Wpis dodał(a) Katarzyna Zając
5 miesiące temu, wyświetleń 68


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Cele ogólne:

  1. Przeliczanie elementów w zakresie 10
  2. Posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi
  3. Kształtowanie pojęcia liczby
  4. Utrwalanie umiejętności dokładania, dodawania w dostępnym zakresie

 

Cele szczegółowe:
Dziecko:
- przelicza elementy w zakresie 7,

- posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi,

- dokłada, dodaje obiekty w dostępnym zakresie,

- rozpoznaje i nazywa cyfry oraz kartoniki z odpowiednią ilością kropek,

- rozpoznaje części ciała,

- zgodnie współdziała z innymi dla osiągnięcia wspólnego celu.

Formy pracy:
indywidualna, zbiorowa

Metody pracy:
słowne: pogadanka
czynne: zadań stawianych dziecku, aktywnego działania
oglądowe: pokaz, ilustracja.

Środki dydaktyczne:
liczmany, kartoniki z liczbami, nagranie piosenki, wiersz „Co zimą robią dni tygodnia?”, ilustracje do wiersza, kolorowe paski z papieru.

 

Przebieg zajęć:

  1. Zabawa ruchowa z piosenką „Magiczna liczba 7”.
  2. Wyszukiwanie cyfry 7 spośród innych.
  3. Demonstracja ilości na palcach, a następnie dobieranie nakrętek do cyfry 7.
  4. Prezentacja wiersza „Co robią zimą dni tygodnia?” – Teresa Fiutowska.
  5. Prezentacji ilustracji dotyczących wiersza i każdego dnia tygodnia.
  6. Ustalenie kolejności dni tygodnia.
  7. Zabawa ruchowa – „Taniec dni tygodnia” z wykorzystaniem emblematów dni tygodnia.
  8. Prezentacja dni tygodnia przez dzieci – każde z nich jest innym dniem tygodnia z podpisem i kolorem.
  1. Układanie dni tygodnia przez dzieci 5 – letnie z kolorowych pasków – każdy z nich oznacza inny dzień tygodnia (dostrzeganie powtarzającego się rytmu).
  2. Praca przy stolikach: układanie rytmów z pasków papieru, naklejanie ich w odpowiednie miejsca na karcie pracy.

Zobacz wszystkie wpisy
od Katarzyna Zając



Wyślij wiadomość
do Katarzyna Zając

Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Komentarze

Wyślij wiadomość do Katarzyna Zając

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Kupuj, zbieraj punkty, wymieniaj na nagrody! Sprawdź program Skarbonka