
Społeczność
Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.
Dzień Dinozaura - Scenariusz zajęc

Wpis został sprawdzony przez moderatora
DZIEŃ DINOZAURA
Cele główne:
- rozbudzanie zainteresowań dzieci i wzbogacenie wiedzy z zakresu prehistorii
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- zapoznanie z życiem dinozaurów, poszerzenie wiedzy na temat dinozaurów
- rozwijanie mowy, spostrzegawczości i percepcji wzrokowej.
Cele operacyjne – dziecko:
- z uwagą słucha zagadki i ją rozwiązuje
- wypowiada się na temat swojego dinozaura, odszukuje go na ilustracji
- dowiaduje się podstawowych informacji na temat pracy paleontologa oraz słucha ciekawostek o dinozaurach
- ćwiczy małą motorykę odszukując szkielety dinozaurów
- rozwija poczucie rytmu, reaguje na polecenia słowne i słuchowe
- naśladuje dinozaury poprzez ruch
- rozwija umiejętność współpracy w parze
- rozwija umiejętność układania puzzli
- koloruje wybranego dinozaura
Metody pracy:
- słowne – rozmowa kierowana, instrukcja, praca z tekstem,
- czynnościowe – zadań stawianych dziecku do wykonania, zabawy wzrokowe i słuchowe,
- oglądowe - pokaz
Formy pracy:
- praca z całą grupą
- praca w parach
- praca indywidualna
Pomoce dydaktyczne: zagadka, ilustracje dinozaurów wraz z ciekawostkami, ilustracje narzędzi paleontologa, blaszki aluminiowe, kasza manna, zalaminowane szkielety dinozaurów, zalaminowane jaja dinozaurów (z ukrytymi dinozaurami), latarka, tablica interaktywna (zabawa rytmiczna – dinozaury), puzzle: 3-, 5- 10 –elementowe, opaski dinozaurów, buźki: uśmiechnięta oraz smutna.
- Zagadka wprowadzająca do zajęć.
Ogon, tułów, szyja, głowa...
Postać prawie jest gotowa.
Jeszcze tylko cztery nogi i wychodzi potwór srogi.
Taki duży wśród zarośli...
Pewnie byśmy za nim poszli.
Lecz to było wieki temu.
Teraz już go nie znajdziemy.
A dlaczego?
Bo wymarły.
Mam na myśli - ..............(dinozaury).
- Prezentacja przyniesionych przez dzieci dinozaurów i materiałów na temat dinozaurów – porównywanie ich do galerii dinozaurów przygotowanej przez nauczyciela w sali.
- Nauczyciel mówi dzieciom, że widział na korytarzu jakieś dziwne ślady. Zaprasza dzieci do podążania za ich tropem. Dzieci rozpoznają ślady dinozaura i idą ich tropem. Odnajdują foremki z kaszą manną oraz jaja dinozaurów – zabierają znaleziska do sali.
- Nauczyciel mówi kilka ciekawostek na temat pracy paleontologa – pokazuje narzędzia (obrazki), którymi taka osoba się posługuje. Dzieci zamieniają się paleontologów i przy pomocy pędzelków odszukują szkielety dinozaurów ukryte w kaszy mannie – próbują nazwać odkryte dinozaury.
- Nauczyciel zaprasza dzieci na dywan – rozdaje dzieciom jaja dinozaurów i zasłania rolety w sali. Dzieci przy pomocy latarki odkrywają ukryte dinozaury w jajach.
- Nauczyciel zaprasza dzieci do zabawy w poskokach – dinozaury. Dzieci reagują na różne polecenia – zamieniają się w jajko (kłębek) oraz w różne dinozaury zgodnie z poleceniami.
- Układanie puzzli dinozaurów w parach (stopień trudności dostosowany do wieku dzieci).
- Nauczyciel rozdaje dzieciom opaski dinozaurów a zadaniem dzieci jest je pokolorować (pastelami).
- Podsumowanie zajęć. Prezentacja prac wykonanych przez dzieci.
- Ocena zajęć przez dzieci - dzieci za pomocą przygotowanych minek oceniają czy podobały im się zajęcia.
Scenariusze zajęć
Szukasz scenariuszy zajęć na różne okazje? Sprawdź naszą bazę gotowych scenariuszy.