Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

"Z wizytą w krainie Świętego Mikołaja" - zajęcia dla rodziców


Wpis dodał(a) Agnieszka Baśko miesiąc temu, wyświetleń 143


Wpis został sprawdzony przez moderatora

SCENARIUSZ  ORGANIZACJI  UROCZYSTOŚCI BOŻONARODZENIOWEJ DLA  RODZICÓW ZORGANIZOWANEJ 
W  PRZEDSZKOLU  MIEJSKIM  NR 11 Z  ODDZIAŁAMI  INTEGRACYJNYMI  W  PABIANICACH.

  1. TYTUŁ UROCZYSTOŚCI: „Z WIZYTĄ W KRAINIE ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA”.
  2. TERMIN:  16. 12. 2019 r.
  3. MIEJSCE: SALA GIMNASTYCZNA W PRZEDSZKOLU MIEJSKIM NR 11
    Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI W PABIANICACH.
  4. ADRESACI: RODZICE I NAJBLIŻSI DZIECI Z GRUPY VII
    Z PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 11 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI.
  5. ORGANIZATOR/GOSPODARZ: GRUPA VII „KOTKI” Z PM 11 (3-LATKI).
  6. OSOBY ODPOWIEDZIALNE ZA ORGANIZACJĘ I PRZEBIEG UROCZYSTOŚCI: AGNIESZKA BAŚKO I DOROTA RECHCIŃSKA.
  7.  CELE UROCZYSTOŚCI:
  • Przybliżenie tradycji i zwyczajów związanych ze Świętami Bożego Narodzenia oraz wywołanie radosnego nastroju spowodowanego oczekiwaniem na nie.
  • Wprowadzenie elementu zaciekawienia i niespodzianki jako środków sprzyjających koncentracji uwagi.
  • Przełamywanie nieśmiałości i tremy związanych z występami przed publicznością.
  • Wzmacnianie więzi rodzinnych poprzez przeżywanie grupowego święta oraz czerpanie radości ze wspólnych zabaw.
  • Wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad dotyczących kulturalnego zachowania się w trakcie uroczystości.

Etap I –   PRZYGOTOWANIA   POPRZEDZAJĄCE   UROCZYSTOŚĆ:

  1. Ustalenie terminu i organizacji uroczystości.
  2. Uzgodnienie podziału obowiązków przy realizacji uroczystości.
  3. Wyszukiwanie zabaw i zadań tematycznych oraz utrwalanie wybranej piosenki do prezentacji dla najbliższych.
  4. Przygotowanie pomocy dydaktycznych i rekwizytów.
  5. Zaprojektowanie i rozdanie zaproszeń na uroczystość.
  6. Pakowanie mikołajkowych niespodzianek dla dzieci.
  7. Opracowanie scenariusza uroczystości.
  8. Przygotowanie okolicznościowej dekoracji w sali gimnastycznej oraz przypomnienie dzieciom o odświętnym ubraniu.
  9. Przygotowanie oprawy muzycznej i fotograficznej – magnetofon, pendrive
    z muzyką, aparat fotograficzny – telefon.

Etap II –   PRZEBIEG   UROCZYSTOŚCI:

  1. Powitanie zaproszonych gości, wprowadzenie w świąteczną atmosferę, zaproszenie do wspólnej zabawy w krainie Świętego Mikołaja.
  2. „Mikołajowa wiadomość” – odszukanie przez wskazane przez nauczycielkę dziecko wiadomości ukrytej przy głowie elfa, odczytanie jej przez rodzica, wykonanie zadania wprowadzającego w tematykę uroczystości.
  3. „Po czym poznamy Świętego Mikołaja?” – prezentacja ukrytej pod folią aluminiową sylwety mikołaja, odrywanie fragmentów folii i wskazywanie oraz nazywanie charakterystycznych elementów postaci.
  4. „Podróż samolotem do wioski Świętego Mikołaja” – zabawa ruchowo-naśladowcza  – do piosenki
    pt. „Mucha w mucholocie”.
  5.  „Co to za Mikołaj?” – prezentacja  piosenki jako prezent dla Świętego Mikołaja w podziękowaniu za zaproszenie do krainy.
  6. „W fabryce zabawek Świętego Mikołaja” – wprowadzenie do zabawy poprzez zachęcenie do rozmowy
    z dziećmi dotyczącej tego, o czym marzą dzieci, a następnie wyjaśnienie pierwszego zadania w mikołajowej krainie, polegającego na losowaniu kolorowego prezentu, na którym znajduje się zagadka. Zagadkę odczytuje rodzic, wspólnie z dzieckiem ustala rozwiązanie, a następnie dziecko szuka w worku mikołajowym odpowiedniej zabawki.
  7. „W mikołajowym lesie” – podróż saniami, do których wsiadają dzieci i rodzice wyruszając w drogę – zabawa ruchowa do piosenki „Sanna”.
  8. „W pracowni malarskiej” – kolejny etap powstawania zabawek to ich malowanie i zabawa z kolorami. Tym razem zadanie polega na układaniu kolorowych zabawek na półki (paski papieru) w odpowiednim kolorze np. żółte zabawki na żółty pasku – żółtej półce.
  9. „Przygoda z reniferami” – zabawa ruchowa do piosenki pt. „Siedem reniferów” (rodzic jest reniferem dużym
    z przodu, a dziecko małym reniferkiem z tyłu).
  10.  „Mikołaj z pomocnikami pakuje prezenty” – krótkie słowne wprowadzenie do zabawy z elementami kodowania i prezentacja kolejnego zadania, którym jest ułożenie prezentów w worku według określonej kolejności podanej na jego wierzchu, np. żółty, czerwony, niebieski, itp.
  11. „Pociągiem wracamy do przedszkola” – pożegnanie z krainą Świętego Mikołaja i zaproszenie do powrotu do przedszkola przy piosence pt. „Jedzie pociąg”.
  12. „Z czym kojarzą nam się Święta Bożego Narodzenia?” – zabawa w skojarzenia. Losowanie wyciętych
    z zielonego papieru dłoni, odczytywanie skojarzeń na nich zawartych, decydowanie czy pasują one do tych świąt czy nie, a następnie układanie choinki z zielonych rąk z opisem czynności, które kojarzą się ze świętami bożonarodzeniowymi, a na końcu zadania i jednocześnie na czubku choinki przyklejanie żółtej gwiazdki
    z napisem Święta Bożego Narodzenia to:
  13.  „Mikołajowe podziękowanie” – wybranie dziecka, które odnajdzie mikołajową wiadomość ukrytą w czerwonej czapce, odczytanie przez rodzica treści wiadomości i wskazówki do ostatniego zadania.
  14. „Mikołajowa niespodzianka ukryta w skarpetach” – losowanie dużych lub małych gwiazdek i szukanie ukrytych w sali skarpet z odpowiednią gwiazdką, odwracanie skarpet i odkrywanie prezentów w postaci czerwonych rękawiczek i czekoladowych mikołajków.
  15.  Podziękowanie za udział w zajęciach i ewaluacja spotkania poprzez wkładanie zielonych uśmiechniętych buziek do zielonego koszyczka, jeśli zajęcie się podobało lub czerwonych smutnych do czerwonego, jeśli nie było interesujące.
  16. „Wszyscy wszystkim ślą życzenia” – składanie świątecznych życzeń, pożegnanie z dziećmi i ich rodzicami, czynności porządkowe w sali gimnastycznej.

O p r a c o w a n o   w    z e s p o l e: Agnieszka Baśko, Dorota Rechcińska

Pabianice, dn. 16. 12. 2019 r.

Komentarze

Wyślij wiadomość do Agnieszka Baśko