Społeczność
Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.
"Z wizytą w krainie Świętego Mikołaja" - zajęcia dla rodziców
Wpis został sprawdzony przez moderatora
SCENARIUSZ ORGANIZACJI UROCZYSTOŚCI BOŻONARODZENIOWEJ DLA RODZICÓW ZORGANIZOWANEJ
W PRZEDSZKOLU MIEJSKIM NR 11 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI W PABIANICACH.
- TYTUŁ UROCZYSTOŚCI: „Z WIZYTĄ W KRAINIE ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA”.
- TERMIN: 16. 12. 2019 r.
- MIEJSCE: SALA GIMNASTYCZNA W PRZEDSZKOLU MIEJSKIM NR 11
Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI W PABIANICACH. - ADRESACI: RODZICE I NAJBLIŻSI DZIECI Z GRUPY VII
Z PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 11 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI. - ORGANIZATOR/GOSPODARZ: GRUPA VII „KOTKI” Z PM 11 (3-LATKI).
- OSOBY ODPOWIEDZIALNE ZA ORGANIZACJĘ I PRZEBIEG UROCZYSTOŚCI: AGNIESZKA BAŚKO I DOROTA RECHCIŃSKA.
- CELE UROCZYSTOŚCI:
- Przybliżenie tradycji i zwyczajów związanych ze Świętami Bożego Narodzenia oraz wywołanie radosnego nastroju spowodowanego oczekiwaniem na nie.
- Wprowadzenie elementu zaciekawienia i niespodzianki jako środków sprzyjających koncentracji uwagi.
- Przełamywanie nieśmiałości i tremy związanych z występami przed publicznością.
- Wzmacnianie więzi rodzinnych poprzez przeżywanie grupowego święta oraz czerpanie radości ze wspólnych zabaw.
- Wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad dotyczących kulturalnego zachowania się w trakcie uroczystości.
Etap I – PRZYGOTOWANIA POPRZEDZAJĄCE UROCZYSTOŚĆ:
- Ustalenie terminu i organizacji uroczystości.
- Uzgodnienie podziału obowiązków przy realizacji uroczystości.
- Wyszukiwanie zabaw i zadań tematycznych oraz utrwalanie wybranej piosenki do prezentacji dla najbliższych.
- Przygotowanie pomocy dydaktycznych i rekwizytów.
- Zaprojektowanie i rozdanie zaproszeń na uroczystość.
- Pakowanie mikołajkowych niespodzianek dla dzieci.
- Opracowanie scenariusza uroczystości.
- Przygotowanie okolicznościowej dekoracji w sali gimnastycznej oraz przypomnienie dzieciom o odświętnym ubraniu.
- Przygotowanie oprawy muzycznej i fotograficznej – magnetofon, pendrive
z muzyką, aparat fotograficzny – telefon.
Etap II – PRZEBIEG UROCZYSTOŚCI:
- Powitanie zaproszonych gości, wprowadzenie w świąteczną atmosferę, zaproszenie do wspólnej zabawy w krainie Świętego Mikołaja.
- „Mikołajowa wiadomość” – odszukanie przez wskazane przez nauczycielkę dziecko wiadomości ukrytej przy głowie elfa, odczytanie jej przez rodzica, wykonanie zadania wprowadzającego w tematykę uroczystości.
- „Po czym poznamy Świętego Mikołaja?” – prezentacja ukrytej pod folią aluminiową sylwety mikołaja, odrywanie fragmentów folii i wskazywanie oraz nazywanie charakterystycznych elementów postaci.
- „Podróż samolotem do wioski Świętego Mikołaja” – zabawa ruchowo-naśladowcza – do piosenki
pt. „Mucha w mucholocie”. - „Co to za Mikołaj?” – prezentacja piosenki jako prezent dla Świętego Mikołaja w podziękowaniu za zaproszenie do krainy.
- „W fabryce zabawek Świętego Mikołaja” – wprowadzenie do zabawy poprzez zachęcenie do rozmowy
z dziećmi dotyczącej tego, o czym marzą dzieci, a następnie wyjaśnienie pierwszego zadania w mikołajowej krainie, polegającego na losowaniu kolorowego prezentu, na którym znajduje się zagadka. Zagadkę odczytuje rodzic, wspólnie z dzieckiem ustala rozwiązanie, a następnie dziecko szuka w worku mikołajowym odpowiedniej zabawki. - „W mikołajowym lesie” – podróż saniami, do których wsiadają dzieci i rodzice wyruszając w drogę – zabawa ruchowa do piosenki „Sanna”.
- „W pracowni malarskiej” – kolejny etap powstawania zabawek to ich malowanie i zabawa z kolorami. Tym razem zadanie polega na układaniu kolorowych zabawek na półki (paski papieru) w odpowiednim kolorze np. żółte zabawki na żółty pasku – żółtej półce.
- „Przygoda z reniferami” – zabawa ruchowa do piosenki pt. „Siedem reniferów” (rodzic jest reniferem dużym
z przodu, a dziecko małym reniferkiem z tyłu). - „Mikołaj z pomocnikami pakuje prezenty” – krótkie słowne wprowadzenie do zabawy z elementami kodowania i prezentacja kolejnego zadania, którym jest ułożenie prezentów w worku według określonej kolejności podanej na jego wierzchu, np. żółty, czerwony, niebieski, itp.
- „Pociągiem wracamy do przedszkola” – pożegnanie z krainą Świętego Mikołaja i zaproszenie do powrotu do przedszkola przy piosence pt. „Jedzie pociąg”.
- „Z czym kojarzą nam się Święta Bożego Narodzenia?” – zabawa w skojarzenia. Losowanie wyciętych
z zielonego papieru dłoni, odczytywanie skojarzeń na nich zawartych, decydowanie czy pasują one do tych świąt czy nie, a następnie układanie choinki z zielonych rąk z opisem czynności, które kojarzą się ze świętami bożonarodzeniowymi, a na końcu zadania i jednocześnie na czubku choinki przyklejanie żółtej gwiazdki
z napisem Święta Bożego Narodzenia to: - „Mikołajowe podziękowanie” – wybranie dziecka, które odnajdzie mikołajową wiadomość ukrytą w czerwonej czapce, odczytanie przez rodzica treści wiadomości i wskazówki do ostatniego zadania.
- „Mikołajowa niespodzianka ukryta w skarpetach” – losowanie dużych lub małych gwiazdek i szukanie ukrytych w sali skarpet z odpowiednią gwiazdką, odwracanie skarpet i odkrywanie prezentów w postaci czerwonych rękawiczek i czekoladowych mikołajków.
- Podziękowanie za udział w zajęciach i ewaluacja spotkania poprzez wkładanie zielonych uśmiechniętych buziek do zielonego koszyczka, jeśli zajęcie się podobało lub czerwonych smutnych do czerwonego, jeśli nie było interesujące.
- „Wszyscy wszystkim ślą życzenia” – składanie świątecznych życzeń, pożegnanie z dziećmi i ich rodzicami, czynności porządkowe w sali gimnastycznej.
O p r a c o w a n o w z e s p o l e: Agnieszka Baśko, Dorota Rechcińska
Pabianice, dn. 16. 12. 2019 r.
Zobacz wszystkie wpisy
od Agnieszka Baśko
Wyślij wiadomość
do Agnieszka Baśko
bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.