Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Scenariusz zajęć otwartych dla rodziców


Wpis dodał(a) KATARZYNA KUŁACH-WESELSKA
ponad 7 lat temu, wyświetleń 10579


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Scenariusz zajęć otwartych dla rodziców

Data: 04.10.2018 r.     Grupa:4-latki

TEMAT DNIA: Owoce są smaczne i zdrowe.

 CEL GŁÓWNY:
Zrozumienie znaczenia spożywania owoców.

CELE OPERACYJNE:
Dziecko powinno:
• przywitać się muzyczną rymowanką,
• rozpoznać nazwę owocu po jego kształcie, zapachu,
• wypowiadać się na temat wiersza,
• liczyć w zakresie 4,
• wykonać „owocowe szaszłyki” według wskazań nauczyciela,
• rozumieć znaczenie spożywania owoców,
• wiedzieć, że przed i po spożyciu posiłku należy myć ręce,
• aktywnie uczestniczyć w przygotowanych zabawach.
METODY:
słowne: rymowanka, wiersz, pogadanka, ćwiczenia ortofoniczne, pochwały, zachęty,
oglądowe: pokaz wykonania ćwiczenia, owoce: banan, winogron, kiwi, gruszka, jabłko, mandarynka
czynne: zadań stawianych do realizacji, samodzielnych doświadczeń dzieci.

FORMY PRACY : praca z całą grupą i indywidualna
POMOCE DYDAKTYCZNE: owoce, miseczki, deseczki,  plastikowe sztućce, fartuszki, wiersz B. Formy „Idziemy do sadu”.
 

PRZEBIEG ZAJĘCIA


1. Zabawa na powitanie w kole. Dzieci wspólnie wypowiadają tekst rymowanki oraz wykonują odpowiednie gesty.
Dzień dobry witam was, zaczynamy już czas.    – pokazywanie ręką na inne dzieci;
Jestem ja,          – pokazywanie na siebie;
jesteś ty,            – pokazywanie na inne dziecko;
raz, dwa, trzy!!!   – klaskanie 3 razy w dłonie.


2. Słuchanie fragmentów utworu B. Formy „Idziemy do sadu”.

(Zanim nauczycielka zacznie czytać wiersz prosi dzieci, aby uważnie go słuchały i zastanowiły się jakie owoce zbierały dzieci)?

W sadzie od rana dzieci gromada.
Wtem owocowy grad z drzewa spada −
jabłka, śliwki, pachnące gruszki,
słodkie, soczyste − lizać paluszki. (...)
Złociste gruszki z czerwonym boczkiem,
gdy je ugryziesz, tryskają soczkiem.

Jakie udane owocobranie!
Zaraz na drzewach nic nie zostanie.
Dojrzałe, smaczne, mają witaminy.
Jemy je latem oraz w czasie zimy.
Kwaśne i słodkie, duże i małe,
żółte, czerwone, mocno dojrzałe.

3. Rozmowa na temat wiersza.
Nauczycielka zadaje dzieciom szereg pytań do wiersza:
− Jak nazywa się miejsce, gdzie rosną drzewa owocowe?
− Jakie owoce zbierały dzieci w sadzie? Jakie były te owoce?
 

4.Zabawa dydaktyczna „Zgaduj zgadula” .

Dzieci siedzą w kręgu na dywanie. Nauczycielka przynosi magiczne pudełko, do którego wkłada różne owoce: banan, winogron, kiwi, gruszkę, jabłko, mandarynkę ( w tym czasie dzieci mają zamknięte oczy). Następnie prosi chętne dzieci, aby wyciągnęły z pudełka po jednym owocu i odgadły jego nazwę.
 

5.„Co to za owoc?” –degustacja przez chętne dziecko które ma zawiązane oczy,  próbuje owoc przygotowany przez nauczyciela i odgaduje jego nazwę.

6.Zabawa muzyczno ruchowa do piosenki „Małe czerwone jabłuszko”

 


7.Owocowe szaszłyki– warstwowe układanie pokrojonych owoców na talerzyku.
Nauczyciel i rodzice przygotowują pokrojone owoce (jabłka, gruszki, śliwki) i podzielone
winogrona. Wszystkie kawałki owoców powinny być cienkie i niezbyt duże. Nauczyciel
demonstruje sposób ułożenia owoców, a następnie zachęca dzieci do samodzielnego
zrobienia owocowych szaszłyków. Dzieci postępują zgodnie z przepisem.
Weź cztery plastry gruszki i ułóż je na talerzyku.
Teraz weź trzy plastry jabłka i ułóż na plastrach gruszki.
Weź dwie połówki śliwki i połóż na plastrach jabłka.
A teraz weź jedno winogrono i połóż na samej górze .

8. Degustacja deseru przez nauczyciela, dzieci i rodziców.
(Zanim dzieci przystąpią do spożywania deseru nauczycielka zwraca uwagę na mycie rąk przed każdym posiłkiem).
Nauczyciel zachwala deser, mówiąc: – Bardzo smaczny, bardzo zdrowy szaszłyk owocowy.  (Dzieci kilkakrotnie powtarzają tekst za nauczycielem.)
 


9. Zabawa Smaczna sałatka.
Dzieci głaszczą się po brzuchach − bo owoce są smaczne, oblizują się − bo owoce
są słodkie, mówią: – Mniam, mniam − pysznego szaszłyka mam. Na końcu powtarzają:
– Zajadamy, bo jest zdrowy szaszłyk owocowy.

10.Podsumowanie i zakończenie zajęć.
Nauczycielka pyta dzieci , o czym była mowa na zajęciach, dlaczego warto spożywać owoce, co należy robić przed zjedzeniem posiłku.
Po krótkim podsumowaniu zajęć dziękuje za wspólną zabawę i aktywność na zajęciach.

 


Zobacz wszystkie wpisy
od KATARZYNA KUŁACH-WESELSKA



Wyślij wiadomość
do KATARZYNA KUŁACH-WESELSKA

bliżej MAX

Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:

  • gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
  • atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
  • 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.

Komentarze

Wyślij wiadomość do KATARZYNA KUŁACH-WESELSKA