Społeczność BLIŻEJ PRZEDSZKOLA

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Często mówimy dziecku, by zrobiło coś w określonym czasie ...


Wpis dodał(a) Anna Kluska 2 miesiące temu, wyświetleń 337


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Mówiąc dziecku sprzątnij pokój, ubierz się , zjedz śniadanie - masz na to 5 , 10 , 15 minut możemy być pewni, że ono  nie zrozumie jak długo ma daną czynność wykonywać . Dzieci , szczególnie te najmniejsze nie potrafią zrozumieć upływającego czasu. Nie zdają sobie sprawy z tego ile to jest 5 minut a ile 30.  Nawet te, które potrafią odczytać godzinę ,często nie robią tego tak szybko jak dorośli dlatego zamiast skupić się na wykonywaniu zadania skupiają się na policzeniu na tarczy zwykłego zegara jak dużo czasu im jeszcze zostało.

Ten nietypowy zegar stosowany w Edukacji Daltońskiej pomoże nawet najmniejszemu maluchowi zrozumieć ,czym jest czas dzięki czemu nauczy się go szanować. Dzięki prostym podstawowym kolorom zegar doskonale ilustruje przedziały czasowe i doskonale odzwierciedli jego upływ.

Zegar ze specjalną tarczą i mechanizmem zegara pozwala zilustrować dzieciom przedział czasowy: 5-, 10-, 15- i 30-minutowy. Podczas pracy określamy "czerwony, zielony, niebieski czy żółty czas" na wykonanie zadania, ustawiając ręcznie wskazówkę na początku odpowiedniego koloru. 

Wystarczy przy zadaniu ustawić wskazówkę zegara na początku odpowiedniego przedziału czasowego by zegar ten zaczął odliczać czas do jego zakończenia.

Promyczki z zegarem daltońskim, a także innymi sposobami pomiaru czasu od najdawniejszych  do współczesnych zapoznały się podczas wizyty w Zakładzie  Zegarmistrzowskim  Pana Wiesława Rajmann.

Zegarmistrz zaprezentował dzieciom stare i nowe zegary: z kukułką, ścienne, na rękę, kieszonkowe , biżuteryjne, budziki itp. Dużym zaskoczeniem dla dzieci był "mówiący" zegarek dla osób niedowidzących.

 Pan Wiesław opowiedział dzieciom różne ciekawostki na temat zegarów, odpowiadał na pytania zadawane przez dzieci, a także pokazał narzędzia jakimi posługuje się w swojej pracy. Przedszkolaki dowiedziały się, że praca ta wymaga dużo cierpliwości, precyzji i skupienia uwagi, którą musiały się wykazać, by wysłuchać dochodzących z każdego miejsca zakładu i melodii dźwięków.

PROMYCZKI  bardzo serdecznie  DZIĘKUJĄ  za miłe przyjęcie, cierpliwość i poświęcony czas.

Komentarze
Wyślij wiadomość do Anna Kluska