Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Dzieci listy piszą, listy kolorowe, czarno-białe i różowe!


Wpis dodał(a) Jolka Storzyńska rok temu, wyświetleń 240


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Dzieci z naszej placówki ochoczo przystały na propozycję nawiązania kontaktu z przedszkolakami z innych regionów Polski. Na początku przystąpiły do podjęcia wymiany pocztówkowej między przedszkolami. Rodzice wsparli naszą inicjatywę i zakupili piękne widokówki przedstawiające miasto Szubin i jego okolice, nie zapominając również o znaczkach pocztowych. Dużo radości dostarczyło nam wybieranie placówek na terenie całej Polski, pisanie pozdrowień i stawianie pieczątek oraz zapraszanie kolegów i nauczycieli do wymiany pocztówkowej. Wyprawa na pocztę i własnoręczne wysyłanie widokówek okazały się najważniejszym elementem naszego pomysłu.

Pisanie listów jest bardzo ciekawą, niestety wymierającą formą komunikowania się z innymi osobami, ćwiczy wyobraźnię, cierpliwość i rozwija kreatywność. Każdy napisany list niesie ze sobą jakąś historię i może być dobrym sposobem na zainteresowanie dzieci geografią i kulturą innych regionów.

W naszym przedszkolu listy obrazkowe do dzieci z innych regionów pisaliśmy techniką Celestyna Freineta, wzbogacone o prace plastyczne i zdjęcia. Rysunkowe symbole obrazowały zabawy dziecięce w grupie, czy też zajęcia w przedszkolu. Dzieci szybko zrozumiały sens używania poznanych symboli, tak zwanych małych szczegółowych rysunków czy fotografii naszego miasteczka, aby w jednym szeregu przykleić graficzny znak do końca rzędu tworząc pasmowy ornament, a
każdy rządek podkreślaliśmy ozdobnym szlaczkiem. W pisanych listach uwzględniliśmy nazwę grupy, herb miasta, ruiny zamku, zabytkowy kościół p.w. Św. Marcina, działający w naszym przedszkolu dziecięcy ludowy zespół i serduszka jako pozdrowienie. Albumy ubogaciliśmy o ciekawe treści naszego dawnego Szubina, z fotografiami i rysunkami wykonanymi przez dzieci z Samorządowego Przedszkola nr 2 w Szubinie. Listy wysyłaliśmy do przedszkola Słoneczko w Limanowej, przedszkola H. Ch. Andersena w Żorach oraz do przedszkolaków na kontynencie afrykańskim do Czadu.

Naszym przedszkolakom udało się poznać historię miasta Żory, ciekawie przedstawioną w albumie nadesłanym przez grupę starszaków, z dodatkiem pluszaka żorka. Mogły poznać interesującą historię budowaniu szkoły w Czadzie. Ciekawostką dla przedszkolaków okazał się wiersz pt.: „Pan Hilary” napisany śląską gwarą, którego tekst rozbawił słuchaczy.

Maluchy uczyły się otwartej postawy na świat, umiejętności dzielenia się przeżyciami, wiadomościami i jednocześnie przekonały się, że można nawiązać życzliwy kontakt z obcymi osobami.Poznały także pracę listonosza. Miały również możliwość znalezienia innych miejsc zarówno w  albumie, jak i odszukaniu na mapie Polski.

Komentarze
Wyślij wiadomość do Jolka Storzyńska