Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Dogoterapia w przedszkolu


Wydarzenie dodał(a) ~ Gość
ponad 16 lat temu, wyświetleń 6413


Wpis został sprawdzony przez moderatora

"Wierność psa jest bezcennym darem,
nie mniej zobowiązującym niż ludzka przyja"ń"
Konrad Lorenz

 Dogoterapia w pracy wychowawczo – dydaktycznej przedszkola

    To motto towarzyszy dzieciom 4-5 letnim z Publicznego Przedszkola nr 5 w Zduńskiej Woli, które od września 2006 r. biorą udział w spotkaniach  dogoterapii (kynoterapii). Spotkania są możliwe dzięki współpracy z Fundacją Pomocy Osobom Niepełnosprawnym "AMI” w Zduńskiej Woli. Chociaż dogoterapia jest głównie wykorzystywana w pracy z dziećmi upośledzonymi ruchowo i umysłowo (zespół Downa, porażenie mózgowe, autyzm, ADHD i wiele innych), to wspaniale sprawdza się również w pracy z dziećmi zdrowymi.

    Pierwsze ze spotkań, w których brali udział nasi wychowankowie pt.  "Mój bezpieczny przyjaciel pies”, nauczyło dzieci przestrzegania podstawowych zasad bezpieczeństwa podczas kontaktu z obcym psem. Dzieci dowiedziały się czego nie należy robić, aby nie sprowokować zwierzęcia do ataku. Uczyły się także przyjmować pozycję "żółwia” - demonstrowaną wcześniej przez kynoterapeutów, która chroni wystające części ciała, w razie ataku.
    Drugie ze spotkań "Z psem za pan brat - uczę się odpowiedzialności za swojego pupila” - poruszało problem brania odpowiedzialności za psa uświadamiając, że jest on żywym stworzeniem, które wymaga opieki i troski. Kynoterapeuci stawiali dzieciom szereg zadań do wykonania, należały do nich: przygotowanie legowiska, podanie psu karmy i wody do picia, szczotkowanie sierści, czyszczenie uszu, wyprowadzanie pupila na spacer, ze szczególnym zwróceniem uwagi na sprzątanie po psie podczas spaceru. Wszystkie zadania wykonane zostały prawidłowo, z wielką radością i zaangażowaniem. Po spotkaniach każde dziecko otrzymało materiały, które utrwalały zdobyte na zajęciach wiadomości i umiejętności.
    Obserwując wychowanków podczas zajęć dogoterapii dostrzegłyśmy, że kontakt z psem rozwija zwłaszcza ich sferę emocjonalną. Wzrasta poczucie własnej wartości dzieci, ponieważ pies bezgranicznie akceptuje je takimi, jakie one są. Ważne jest także to, że dzieci które bały się wcześniej podejść do psa, dzięki zajęciom i pomocy kynoterapeutów przełamały lęk i z radością czekają na kolejne spotkania.

Scenariusze zajęć


Szukasz scenariuszy zajęć na różne okazje? Sprawdź naszą bazę gotowych scenariuszy.

Komentarze

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!