![](http://blizejprzedszkola.pl/images/spolecznosc/bg-spolecznosc-xs.jpg)
Społeczność
Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.
Projekt "WODA" realizowany w Przedszkolu nr 2 w Łapach
Wpis został sprawdzony przez moderatora
![](http://blizejprzedszkola.pl/upload/miniaturka/phpThumb.php?src=../wydarzenia/4718ea29cf8850073844a7fc0181ba3b.jpg&w=600&h=600&zc=1&q=80)
- „Co wiemy o wodzie? – informacje uzyskane od dzieci
- „Lista pytań dzieci”- czego chcemy dowiedzieć się jeszcze o wodzie?
- „Skąd uzyskamy interesującą nas wiedzę?
- Zaproszenie do współpracy ekspertów - Pani doktor z pobliskiego Pogotowia Ratunkowego, nauczycielki gimnazjum nauczające chemii i biologii, hydraulik
- Zajęcie terenowe- dzieci weryfikują postawione wcześniej hipotezy - spotkanie w budynku Pogotowia Ratunkowego- Pani doktor opowiada na temat odwodnienia organizmu, zapotrzebowania człowieka w wodę, co to za choroba cukrzyca i wiele innych nurtujących dzieci spraw(dz. robią notatki we właściwy sobie sposób)
- Wykonanie plakatów nt. „ Co kojarzy mi się z wodą?”- praca w grupach
- „Muminki rymują” – dzieci układają krótkie rymowanki i wierszyki związane tematycznie z wodą
- „Czary mary z wodą” – doświadczenia przygotowane przez zaproszonych gości- weryfikacja kolejnych hipotez - zapoznanie z budową i przeznaczeniem mikroskopu, oglądanie w powiększeniu niektórych roślin wodnych, kropli krwi - zabarwianie i odbarwianie wody za pomocą różnych odczynników, czym zanieczyszczamy wodę, czy wszystko można rozpuścić w wodzie, w jaki sposób oddzielić różne substancje od wody, które substancje szybciej się rozpuszczają- to pytania dzieci ,na które w sposób obrazowy uzyskały odpowiedzi- dzieci bezpośrednio uczestniczyły w przygotowanych doświadczeniach przez panie nauczycielki chemii i biologii
- „Nasze akwarium”- dz. wykonały własne akwaria z przezroczystych pojemników po słodyczach , umieszczając tam wycięte i pokolorowane rybki oraz różne rośliny żyjące w wodzie
- Zajęcie otwarte - zakończenie projektu z udziałem rodziców, poczęstunek wszystkich zdrową wodą .
Czego nauczyły się dzieci: gromadzić informacje i tworzyć kącik tematyczny, wypowiadać się na określony temat, formułować pytania ,we właściwy sobie sposób robić notatki, usprawniały narządy mowy poprzez ćw. artykulacyjne, wykonywać proste doświadczenia i wyciągać z nich wnioski, tworzyć krótkie wierszyki i rymowanki, poznały nowe pojęcia np. odwodnienie, wir wodny, filtr wody, cukrzyca, kroplówka; poznały budowę i zastosowanie mikroskopu oraz innych przyrządów wykorzystanych w przeprowadzanych doświadczeniach; wzajemnego komunikowania się, współpracy w grupie, podejmowania zgodnych decyzji, planowania pracy; przestrzegania reguł; rozwiązywania problemów; oszczędzania wody i przypominania o tym innym; pić wodę zamiast napojów gazowanych
Zobacz wszystkie wpisy
od ANETA PERKOWSKA
Wyślij wiadomość
do ANETA PERKOWSKA
Scenariusze zajęć
Szukasz scenariuszy zajęć na różne okazje? Sprawdź naszą bazę gotowych scenariuszy.
![](https://blizejprzedszkola.pl//upload/miniaturka/phpThumb.php?src=../../images/strona/abonament/abonament.png&zc=0&q=80&f=webp)
bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
Komentarze
Wyślij wiadomość do ANETA PERKOWSKA