Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Scenariusz zajęć otwartych dla rodziców Wielkanoc


Wydarzenie dodał(a) Milena Marciniak
ponad 4 lat temu, wyświetleń 11555


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Scenariusz zajęć otwartych dla rodziców- "W wielkanocnym nastroju"

grupa 5-6-latków

Data: 07.04.2017 r.

Cele ogólne:
- przybliżenie dzieciom tradycji Świąt Wielkanocnych
- tworzenie warunków do podejmowania aktywności twórczej
- doskonalenia sprawności manualnej
- wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodzicami
- czerpanie radości ze wspólnej zabawy

1. Powitanie. Przybliżenie celu spotkania, przypomnienie o zasadach wzajemnego słuchania się i spędzenia czasu w spokojnej i miłej atmosferze.

2. List od zajączka.

Prowadzący razem z dziećmi rozpakowuje koszyk od wielkanocnego zajączka i czyta znajdujący się w niej list

Drogie Dzieci!

Niedawno biegałem po polach i postanowiłem wpaść do waszego przedszkola .Słyszałem bowiem w lesie, gdzie echo daleko niesie, że Wy   przedszkolaki to super dzieciaki. Chętnie pracujecie, aktywnie udział w zajęciach bierzecie. Lubicie śpiewać i tańczyć, to sam słyszałem kiedy po przedszkolu sobie kicałem. Na szczęście nikt mnie nie widział bo wpadłem do waszej sali i zostawiłem na stoliczku list dla Was abyście  dzisiaj ucztowali. Otóż wiosna -  to pora radosna a w niej Święta i to jakie!Te radosne, kolorowe w bazie, kurki, babki i mazurki wystrojone. Więc i Wy drogie dzieciaczki poszukajcie jajeczek, które zostawiłem dla was i wykonajcie zadań kilka, a w nagrodę otrzymacie niespodziankę z pięknego koszyczka. Pozdrawiam i życzę miłej zabawy!

 

3. Zabawa ruchowa "Nie chcę Cię, niech Cię znać". Taniec rozpoczyna się w parze rodzic- dziecko, następnie rodzic szuka nowej pary tak samo dziecko.

4. Słuchanie wiersza pt. "Komu potrzebne są święta". Teatrzyk ilustrowany sylwetami.

Na wiejskim podwórku, w przytulnym kurniku, mieszkało sobie śliczne kurczątko ze swoją mamą- kurą i tatą-kogutem. Mama kura uczyła je dreptać po podwórku i wygrzebywać pazurkami z ziemi pyszne ziarenka i robaczki. Tata kogut pokazywał, jak trzeba wskakiwać na płot i piać donośnie- kukuryku. Oboje rodzice bardzo kochali swoje maleństwo.
Aż nagle, któregoś dnia, a było to wczesna wiosna, kurczątko spostrzegło, ze rodzice nie mają już dla niego tyle czasu.
-Pii, pii ... pobaw się ze mną, mamo- prosiło kurczątko.
-Ko,ko,ko –gdakała kura, nie mama dzisiaj czasu, muszę znieść dużo jajek, ko,ko,ko Wielkanoc już blisko! pobaw się samo maleństwo.
I kura poszła znosić jajka.
Kurczątko pobiegło do taty koguta.
-Pi, pi ... Nudzi mi się ... Pobaw się ze mną tatusiu! 
-Kukuryku ! Nie mam dziś czasu, muszę obudzić gospodynie i ogłosić całemu światu, że Wielkanoc już blisko. Pobaw się samo maleństwo i kogut wskoczył na płot wołając donośnie –kukuryku!
Obrażone kurczątko poszło w świat. Na łące spotkało baranka.
- Bee, bee dokąd idziesz Maleństwo ? Takie małe kurczątka nie powinny oddalać się same od domu, bee...
- Pi,pii... Przez tę Wielkanoc nikt nie ma dla mnie czasu. Komu w ogóle potrzebne są te Święta?
- Jak to, bee...nie wiesz? No to posłuchaj:
- Święta potrzebne są kwiatom, żeby mogły kolorami przystroić świat
- Święta potrzebne są mamusiom, żeby mogły upiec pyszne wielkanocne ciasta: baby i mazurki
- Święta potrzebne są tatusiom, żeby ukryć prezenty od wielkanocnego zajączka.
- Święta potrzebne są też dzieciom, żeby mogły zaczarować jajka w kolorowe pisanki

Aha ! Pi, pi teraz już rozumiem, muszę szybko przeprosić rodziców, że byłem niegrzeczne, a potem pobiegnę sprawdzić czy wszystko już gotowe do Wielkanocy, pi, pii Do widzenia baranku ! 

5. Rozmowa na temat teatrzyku.

·         Kto występował w teatrzyku?

·         Gdzie mieszkało kurczątko? Z kim?

·         Dlaczego rodzice nie mieli czasu dla kurczątka?

·         Co zrobiło? Kogo spotkało?

·         Komu potrzebne są Święta Wielkanocne?

 

6. „Masażyk relaksacyjny (dzieci wykonują go rodzicom, rodzice dzieciom): 
Stary niedźwiedź mocno śpi i o wiośnie śni:
Śniła mu się pisaneczka, ta co cała jest w kropeczkach. (uderzenia paluszkami- kropki)
Była też w paseczki. (rysujemy paseczki)
I w wesołe krateczki. (rysujemy krateczkę)
Ta w malutkie ślimaczki. (rysujemy ślimaczki)
I żółciutkie kurczaczki. (rysujemy kurczaczki- kółko, kółko, nóżki, dzióbek)
Cii… wiosna, wiosna ach to ty! (całymi dłońmi)

7. Zabawa integracyjna wg - wg B. Strauss z wykorzystaniem chusty animacyjnej

Dzieci są kurczątkami. Rodzice trzymają chustę, która pełni rolę skrzydeł kwoki.

- Deszczyk pada, deszczyk pada - dzieci trzymając chustę, wykonują przysiady dwukrotnie.

- Wiatr wieje, wiatr wieje - dzieci potrząsają chustą

-Błyskawica - grzmot, błyskawica - grzmot - dzieci mocno potrząsają chustą, a na słowo "grzmot" tupią nogą


- I słoneczko do nas się śmieje - dzieci unoszą chustę wysoko i wachlują nią.


(Zamiana rodziców z dziećmi)

8. Zabawy matematyczne z pisankami

- Układanie w pętlach przez dzieci i rodziców odpowiedniej liczby pisanek

- Porównywanie gdzie jest więcej, gdzie mniej, o ile więcej o ile mniej

- Dodawanie, odejmowanie

9. Zabawy z literkami:

- Układanie ponumerowanych literek

- Nazywanie liter

- Wskazywanie, która z liter jest pierwsza, która druga itp.

- Czytanie wyrazu "pisanki"

- Liczenie głosek, sylab


10. Piosenka dla rodziców "Wieziemy tu kogucika"

11. Odczytanie listu od zajączka

Kochane dzieci

 Gratuluję Wam wykonania. Na zakończenie spotkania. Chciałbym złożyć Wam życzenia: Zdrowia, szczęścia i marzeń spełnienia! A teraz w związku z Wielkanocnymi Świętami obdaruję Was zajączkowymi prezentami. Te słodkości to skromne dary za wasze prace wraz z rodzicami. I pamiętajcie, za rok, może  znowu do Was przyjdę i czymś zaskoczę. A teraz wracam już do mojego lasu. Może i Wy mnie odwiedzicie, lecz pamiętajcie,  w lesie trzeba dbać o ciszę, nie rzucać śmieci, nie łamać gałęzi, nie płoszyć  mieszkańców, bo las to dom dla wszystkich zwierząt. My się cieszymy z odwiedzin dzieci – lecz takich którzy kochają przyrodę i o nią dbają.

12. Degustacja babki wielkanocnej, podziękowanie za udział w zajęciach, wręczenie rodzicom i dzieciom wielkanocnych jajeczek.

13. Kiermasz ozdób wielkanocnych.

Komentarze

Wyślij wiadomość do Milena Marciniak