Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Projekt czytelniczy w grupie Kotków w PM nr 235 w Łodzi


Wydarzenie dodał(a) Adrianna Mycka-Sobieraj
ponad 7 lat temu, wyświetleń 677


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Realizacja projektu czytelniczego „Kotki kochają książeczki” w Przedszkolu Miejskim nr 235 w Łodzi

W celu budzenia zainteresowań czytelniczych u dzieci oraz kształcenia kompetencji potrzebnych do osiągnięcia gotowości do nauki czytania nauczycielki Adrianna Mycka -Sobieraj i Anna Kolińska opracowały dla swojej grupy „Kotki” projekt czytelniczy: „Kotki kochają książeczki”. Poprzez pracę z książką a także systematyczne wyposażanie kącika czytelniczego w nowe pozycje ukazywały książkę? jako źródło wiedzy. Zorganizowały w klasie kącik wypożyczania książek pod nazwą „Biblioteczka Pana Kota”, który miał na celu propagowanie czytelnictwa wśród dzieci i ich rodziców. Dzieci systematycznie wypożyczały książki raz w tygodniu. Dbały o nie w domu, czytały z rodzicami i pamiętały o ich oddaniu. Nauczycielki zachęcały rodziców, do czytania dzieciom na terenie przedszkola – akcje nazwały „Piątki z mamą”. Systematycznie organizowały wycieczki do rejonowej biblioteki na zajęcia czytelnicze. W czasie trwania projektu nauczycielki zorganizowały konkurs literacko-plastyczny dla dzieci i rodziców. Celem konkursu było wymyślenie wierszyka o kotku i przedstawienie go w formie graficznej. Przez trzy miesiące nauczycielki redagowały również broszurkę której nadały tytuł „Kotkowe miauczenie- czyli o tym jak rozwijać twórcze myślenie i aktywność językową u dzieci” (wydały w formie internetowej i papierowej trzy numery).W broszurce starały się poruszać tematy, dotyczące emocji dziecka, bajkoterapii, czy ćwiczeń wspierających mowę dziecka. Nauczycielki zachęcały rodziców do zabaw i ćwiczeń rozwijających wyobraźnie, wzbogacających zasób słów, ćwiczeń kształtujących umiejętność skupiania uwagi i pamięci wzrokowej. W czasie zajęć dydaktycznych stymulowały rozwój dziecka poprzez ćwiczenia percepcji wzrokowej i słuchowej. Podejmowane działania wykorzystywały w aktywności twórczej np. plastycznej, muzycznej, teatralnej oraz do budowania systemu wartości. Zarówno cały projekt jak i broszurka okazały się akcją na tyle ciekawą dla dzieci i rodziców, że nastąpi jej kontynuacja w kolejnym roku szkolnym. 


Zobacz wszystkie wpisy
od Adrianna Mycka-Sobieraj



Wyślij wiadomość
do Adrianna Mycka-Sobieraj

Scenariusze zajęć


Szukasz scenariuszy zajęć na różne okazje? Sprawdź naszą bazę gotowych scenariuszy.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Komentarze

Wyślij wiadomość do Adrianna Mycka-Sobieraj

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!