Społeczność
Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.
Badanie pojemności naczyń
Wpis został sprawdzony przez moderatora
W ramach zajęć na kółku matematycznym wprowadziłam badanie pojemności naczyń. Dzieci dokonywały pomiarów przez wlewanie wody zabarwionej na niebiesko do szklanych naczyń o różnej pojemności: szklanka, słoik duży i mały oraz określały, w którym naczyniu było więcej wody, a w którym mniej. Pięciolatki chętnie brały udział w zajęciu, spokojnie przelewały wodę do kolejnych naczyń, dbając przy tym, aby nie rozlać wody. Zapoznając dzieci z pojęciem pojemności naczyń należy umożliwić im samodzielne działania i eksperymentowanie. Pomaga to w trafnym wyciąganiu wniosków z obserwacji i zachęca do wyrażania swoich myśli.
Zobacz wszystkie wpisy
od Mariola Zdanowicz
Wyślij wiadomość
do Mariola Zdanowicz
Scenariusze zajęć
Szukasz scenariuszy zajęć na różne okazje? Sprawdź naszą bazę gotowych scenariuszy.
bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl