Społeczność
Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.
"Święto Białego Ząbka" w PM Nr 11 w Pabianicach
Wpis został sprawdzony przez moderatora
SCENARIUSZ ORGANIZACJI UROCZYSTOŚCI GRUPOWEJ
W RAMACH OBCHODÓW ŚWIATOWEGO DNIA ZDROWIA JAMY USTNEJ.
- TYTUŁ WYDARZENIA: „ZDROWE ZĄBKI MAMY, BO O NIE PIĘKNIE DBAMY”.
- TERMIN: 21.03.2016 r.
- MIEJSCE: SALA ZABAW GRUPY VII.
- ADRESACI: DZIECI Z GRUPY VII „KOTKI” – 3 - LATKI.
- ORGANIZATOR/GOSPODARZ: GRUPA VII „KOTKI” Z PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 11 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI
W PABIANICACH, UL. ŚW. JANA 28. - OSOBY ODPOWIEDZIALNE ZA ORGANIZACJĘ I PRZEBIEG WYDARZENIA: AGNIESZKA BAŚKO.
- CELE WYDARZENIA:
- rozumienie potrzeby dbania o zęby i leczenia ich oraz przełamywanie lęków i barier przed wizytą u stomatologa,
- kształtowanie nawyków higienicznych poprzez zapoznanie z podstawowymi zasadami dbania o zęby oraz wdrażanie do ich prawidłowego i systematycznego szczotkowania,
- wzbogacenie wiedzy dzieci na temat odpowiednich nawyków żywieniowych, mających wpływ na zdrowie jamy ustnej i zębów,
- integrowanie dzieci podczas wspólnej zabawy oraz zwracanie uwagi na przestrzegane przyjętych zasad w trakcie podejmowanych działań,
- doskonalenie aktywności ruchowej, muzycznej i plastycznej oraz umiejętności słuchania i wypowiadania się.
Etap I – PRZYGOTOWANIA POPRZEDZAJĄCE WYDARZENIE:
1. Ustalenie terminu i przebiegu wydarzenia, włączenie się do światowych obchodów Dnia Zdrowia Jamy Ustnej poprzez wyszukiwanie informacji na temat tego wydarzenia.
2. „Z wizytą u stomatologa” – zorganizowanie wycieczki do pobliskiego gabinetu stomatologicznego, gdzie podczas rozmowy z panią stomatolog dzieci dowidziały się wielu ciekawych informacji na temat sposobów czyszczenia jamy ustnej. Na przygotowanym powiększonym modelu szczęki górnej i dolnej, przedszkolaki ćwiczyły prawidłowe ruchy szczoteczką na powierzchni zębów. Następnie każdy przedszkolak mógł wcielić się w rolę dentysty i używając narzędzi stomatologicznych oglądać ząbki swoich kolegów i koleżanek.
3. Przygotowanie pracy plastycznej do konkursu „Dbaj o zęby” zorganizowanego przez Centrum Stomatologii Estetycznej Multimed w Zamościu.
4. Opracowanie i wydrukowanie dokumentów oraz przygotowanie niezbędnych pomocy dydaktycznych (scenariusz, odznaki, naklejki, ulotki edukacyjne, opaski, przybory toaletowe do higieny jamy ustnej, kartony i kleje, biała pasta do zębów, szablony zdrowego i chorego ząbka, kontur ząbka do malowania, notatka do gazety i kroniki).
5. Przygotowanie plakatu informacyjnego dla rodziców o planowanym wydarzeniu.
6. Zorganizowanie białych ubrań dla dzieci i nauczycielki.
7. Przygotowanie oprawy muzycznej i fotograficznej – płyta z muzyką, magnetofon, aparat fotograficzny.
Etap II – PRZEBIEG WYDARZENIA:
1. Powitanie dzieci ubranych na biało wesołą rymowanką: Kto o ząbki swoje dba, niech robi to, co ja. wręczenie dzieciom opasek z białym ząbkiem i zaproszenie do aktywnego udziału w proponowanych zabawach.
2. „Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej” - podanie celu spotkania i informacji o włączeniu się grupy w obchody tego święta na całym świecie, wskazywanie, gdzie dzieci mają jamę ustną i co się w niej znajduje.
3. Wysłuchanie wiersza pt. „Ząbek” Elwiry Wesolińskiej (załącznik 1) połączone
z rozmową dotyczącą jego treści, kierowaną pytaniami nauczycielki.
- Kto był bohaterem wiersza? Jaka przygoda spotkała zajączka? Kto udzielił pomocy
zajączkowi? W jaki sposób pan dentysta wyleczył ząbek zajączka?
4. „Jakie mamy ząbki?” – prezentacja ilustracji tematycznej z podziałem na okresy wyrzynania się zębów u dzieci, oglądanie własnych ząbków w lusterku.
5. „Ząbki” - zabawa ruchowo-naśladowcza przy muzyce. Na przerwie w muzyce dzieci pokazują ruchem i gestem, w jaki sposób zachowywał się zajączek, kiedy bolał go chory, popsuty ząbek, natomiast w trakcie muzyki dzieci wesoło poruszają się po sali, ponieważ ząbki zajączka są czyste i zdrowe.
6. „W jaki sposób należy dbać o zęby?” – swobodne wypowiedzi dzieci oparte o ilustracje i własne doświadczenia, połączone z przypomnieniem wiadomości uzyskanych podczas spotkania ze stomatologiem (m.in. etapy szczotkowania zębów).
7. „Chory i zdrowy ząbek” – zabawa dydaktyczna – dzielenie obrazków na te, które pomagają nam dbać o zęby i te, które nam je psują, przyklejanie obrazków na szablonach zębów, prezentacja plakatów na wystawie.
8. „Szczotka, pasta” – oglądanie przyborów toaletowych służących dbaniu o higienę jamy ustnej, recytacja krótkiej rymowanki przypominającej dzieciom o dbaniu o zęby (załącznik 2) oraz zabawa ruchowo-naśladowcza przy piosence z repertuaru zespołu „Fasolki”.
9. „Biały ząbek” – działalność plastyczna – wypełnianie konturu zęba białą pastą do zębów, przyklejenie naklejki symbolizującej zdrowe ząbki.
10. Podsumowanie zajęć, przypomnienie o regularnym szczotkowaniu zębów, wręczenie odznak „Przyjaciela białego ząbka” oraz drobnych upominków.
11. Podziękowanie za aktywny udział w zajęciach, ewaluacja poprzez wkładanie białych i czarnych ząbków do koszyczka, pożegnanie, czynności porządkowe w sali.
Pabianice, dn. 21.03.2016 r.
Opracowanie:
Agnieszka Baśko
Zobacz wszystkie wpisy
od Agnieszka Baśko
Wyślij wiadomość
do Agnieszka Baśko
Nagrody dla dzieci nowość
Szukasz drobnych prezentów, które mogłyby być nagrodami dla dzieci w przedszkolnym konkursie? Zajrzyj do naszego sklepu – w zestawach kupujesz, niższą cenę zyskujesz!
bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl