Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

"Przedszkolaki na Wyspie Czystości"


Wydarzenie dodał(a) Monika Grabiszewska
ponad 11 lat temu, wyświetleń 21310


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Scenariusz sytuacji edukacyjnej zainicjowanej w grupie 3-4 latków

 

Cele ogólne:
- kształtowanie nawyków higieniczno – kulturowych związanych z higieną osobistą;
- rozwijanie mowy i myślenia poprzez zabawy dydaktyczne;
- zapoznanie z melodią i słowami piosenki pt. „Szczotka, pasta, kubek, ciepła woda"

Cele szczegółowe:

Dziecko:
- uważnie słucha tekstu wiersza pt. „Brudasek” K. Chowaniec;
- opowiada treść wysłuchanego utworu przy użyciu ilustracji;
- rozpoznaje różne przybory do mycia (higieny osobistej) za pomocą dotyku - określa jego przydatność i sposób używania podczas zabawy dydaktycznej;
- wymienia sytuacje w jakich należy myć ręce podczas zabaw z wykorzystaniem ilustracji;
- składa obrazek z pociętych elementów zgodnie z własnymi możliwościami;
- opanowuje prawidłowy sposób szczotkowania zębów poprzez ćwiczenia praktyczne;
- myje ręce z zachowaniem wszystkich etapów i ich kolejności.

Formy pracy:

• indywidualna

• zbiorowa

• w grupach

Metody pracy:

- percepcyjne: obserwacji i pokazu;

- słowne: rozmowy;

- czynne: samodzielnych doświadczeń;

- burza mózgów.

- zabawowo - naśladowcza

Środki dydaktyczne: pacynka misia; treść wiersza K. Chowaniec pt. ”Brudasek”; duże ilustracje przedstawiające treść wiersza; szczoteczki mycia zębów; worek i różne przybory do mycia, przedmioty codziennej higieny, słomki, woda z mydłem, biały fartuch, pocięte obrazki, sylwety paszcz smoka, sylwety zębów, emblematy twarzy, mydło , ręczniki papierowe. 

 

"Brudasek" K. Chowaniec

Wielki kłopot mamy dziś,

myć się nie chce mały Krzyś.

Brudne ręce, nogi brudne,

nic u niego nie jest schludne.

(....)

Każde dziecko myć się musi,

Tadzio, Jasio i brat Lusi..

Bo jak nie, to przyjdą czasy,

W których będą żyć brudasy!

 

Przebieg zajęć:
1. Zabawa muzyczno – ruchowa „Podróż na Wyspę Czystości”.
2. Powitanie w Krainie Codziennych kąpieli. Słuchanie wiersza "Brudasek" K. Chowaniec.
3. Gość w przedszkolu - rozmowa pacynki misia Czyścioszka z dziećmi na temat: "Dlaczego warto być czystym?". Wdrażanie do swobodnego wypowiadania się dzieci na podany temat.
4. Zabawa ruchowa z elementem czworakowania pt. "Miś się myje". Wzmacnianie dużych grup mięśniowych dziecka.
5. Zabawa „Czarodziejski worek”- rozpoznawanie przedmiotów codziennej higieny dotykiem, nazywanie ich oraz wskazywanie ich przeznaczenia.
6. Zabawa ruchowo – muzyczna „Mydło lubi zabawę”. Na przerwę w muzyce dzieci naśladują mycie poszczególnych części ciała wymienionych przez nauczyciela.
7. Zabawa dydaktyczna „ Kiedy należy myć ręce”. Zadaniem dzieci jest uwolnienie Bańki mydlanej z zamkniętej wieży poprzez wskazanie sytuacji w jakich należy myć ręce, na podstawie ilustracji i emblematów.
8. Uwolnienie mydlanej banki - zabawa „Mydlane bańki” połączona z ćwiczeniami oddechowymi.
9. Zabawa ruchowa „Podróż statkiem” – dzieci siedzą w rzędzie na ławkach, naśladują ruchem kołysanie statkiem, wiosłowanie itp. w rytm spokojnej muzyki.
10. Postój w „Krainie Czystych Zębów”. Przywitanie dzieci. Zapoznanie z prowadzącym – Doktorem Ząbkiem. Nauka hasła przewodniego: "Zdrowe zęby mam, zawsze o nie dbam”
11. Składanie obrazków z pociętych elementów, nazywanie przedmiotów na obrazkach, służących do utrzymania higieny zębów.
12. Pokaz prawidłowego szczotkowania zębów przez nauczyciela. Ćwiczenia praktyczne dzieci z wykorzystaniem własnych szczotek – zachowanie prawidłowego sposobu szczotkowania.
13. Dzieci podzielone są na 4 grupy. Zabawa taneczna „ Smok Zębatek” – dzieci tańczą w rytm wesołej muzyk. Na przerwę w muzyce naklejają sylwety zębów w paszczy smoka. Smok jednej z grup otrzymuje chory - czarny ząb. Zadaniem dzieci jest go uzdrowić piosenką.
14.Wspólne śpiewanie i taniec do piosenki „ Szczotka, pasta”. Dzieci tworzą pociągi, tańczą w grupach w rytm muzyki.
15. Ewaluacja zajęć – naklejanie sylwety uśmiechniętej i smutnej twarzy na plakacie czyściocha.
16. Przygotowanie do II śniadania. Czynności higieniczne w łazience- mycie rąk z zachowaniem kolejnych etapów.


Zobacz wszystkie wpisy
od Monika Grabiszewska



Wyślij wiadomość
do Monika Grabiszewska

Nagrody dla dzieci nowość

Szukasz drobnych prezentów, które mogłyby być nagrodami dla dzieci w przedszkolnym konkursie? Zajrzyj do naszego sklepu – w zestawach kupujesz, niższą cenę zyskujesz!

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 

Komentarze

Wyślij wiadomość do Monika Grabiszewska

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Akademia Dziecięcej Matematyki® dla Rad Pedagogicznych sprawdź