Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Scenariusz zajęć dla dzieci 5-letnich "Symbole narodowe"


Wpis dodał(a) Beata Kępa
ponad 6 lat temu, wyświetleń 28562


Wpis został sprawdzony przez moderatora

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA DZIECI 5-LETNICH

TEMAT: Godło, flaga, hymn.
 

Cele ogólne:

  • zapoznanie z symbolami Polski (flagą, godłem, hymnem),
  • rozwijanie analizy i syntezy wzrokowej.
     

Cele operacyjne:

Dziecko:

  • wypowiada się na temat Polski,
  • poznaje miejsce położenia kraju na mapie,
  • ogląda film na temat symboli narodowych Polski,
  • rozpoznaje godło i flagę wśród innych państw,
  • zna barwy charakterystyczne dla Polski,
  • czyta globalnie wyraz „biały”, „czerwony”,
  • wycina obrazek wzdłuż przerywanych linii,
  • składa obrazek w całość.

Środki dydaktyczne: mapa Polski, film „Polak mały”, godło, flaga Polski i innych krajów, napisy do czytania globalnego „biały”, „czerwony”, obrazek godła do wycinania, nożyczki, klej, papier A-4.

Metody: aktywizujące, słowne, czynne (badanie, działanie, stawianie zadań do wykonania, pokaz, objaśnienia, instrukcja).

 

Formy:

  • zbiorowa,
  • indywidualna.

Czas trwania zajęć: 25 minut

 

PRZEBIEG ZAJĘCIA

 

I WSTĘP

„Powitanka-  zabawa witam, tych którzy lubią….”.

Dzieci siedząc w kole nauczyciel wita dzieci kierując do nich zdania, dzieci, które czują się powitane machają rękami.

 

II CZĘŚĆ WŁAŚCIWA

  1. Polska – swobodne wypowiedzi dzieci na temat Polski (Co to jest Polska? Z czym kojarzy wam się Polska? Gdzie znajduje się Polska na mapie?).
     
  2. Zaproszenie dzieci do obejrzenia filmu o polskich symbolach narodowych pt. „Polak mały”. Zapoznanie z flagą, godłem oraz hymnem Polski.
     
  3. Rozmowa dotycząca treści obejrzanego filmu.
     
  4. Wyszukiwanie godła i flagi Polski wśród innych, określanie i nazywanie barw Polski. Czytanie globalne wyrazów „biały”, „czerwony”. 
     
  5. Zabawa ruchowa „Biały – czerwony” z wykorzystaniem napisów do czytania globalnego.
     
  6. „Godło – puzzle” – praca z wykorzystaniem W. Wycinanie obrazka, pocięcie wzdłuż linii oraz ułożenie w całość.
     

III ZAKOŃCZENIE

 Prezentacja powstałych obrazków.

Ocena aktywności dzieci, pochwała nauczycielki. Wykonanie pracy nagradzane jest pieczątką.

 

EWALUACJA

Obserwacja działań dzieci.

Wykonanie obrazka - puzzli  przez dzieci.


Zobacz wszystkie wpisy
od Beata Kępa



Wyślij wiadomość
do Beata Kępa

Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Komentarze

Wyślij wiadomość do Beata Kępa

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
16. edycja FORUM | Kraków | 25-26 kwietnia 2024 zapisz się