Społeczność
Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.
Ubieramy się na deszczową pogodę– zajęcia z wykorzystaniem TIK, 4lat.
Wpis został sprawdzony przez moderatora
Cele ogólne:
- ilustracja ruchowa treści piosenki
- rozwijanie mowy dziecka poprzez wypowiadanie się na temat treści obrazka oraz na temat ważności spędzania czasu wolnego na świeżym powietrzu dla zdrowia
- rozwijanie logicznego myślenia i budowanie skojarzeń poprzez rozwiązywanie zagadek
- układanie obrazków we właściwej kolejności
- wykorzystanie w praktyce nabytych umiejętności ubierania się
- rozwijanie samodzielności w zakresie samoobsługi
Metody wg Kwiatowskiej:
- słowne: objaśniająca i instrukcji; met. rozmowy, zagadki; sposoby społecznego porozumienia
- oglądowe: met. pokazu i obserwacji; met. modelowania
- czynne: met. zadań stawianych dziecku; met. samodzielnych doświadczeń; met. kierowania własną aktywnością dziecka
Formy:
- indywidualna
- zbiorowa
Środki dydaktyczne: piosenka „Maszerują dzieci drogą”; ilustracja „Jak dbam o zdrowie”; obrazki do zagadek; gra w aplikacji LearningApps
PRZEBIEG
Część wstępna
1. „Maszerują dzieci drogą” - ruch z muzyką. Dzieci ustawiają się w kole i rytmicznie maszerują śpiewając piosenkę.
2. „Jak dbam o zdrowie?” - rozmowa na podstawie obrazka
Nauczyciel zachęca dzieci do swobodnych wypowiedzi na temat treści obrazka przestawiającego „dziecko: z chusteczką higieniczną, owinięte kocem, leżące w łóżku, bawiące się na podwórku, w przedszkolu, jedzące zdrowy posiłek, będące u lekarza.
Część główna
3. „Części jesiennej garderoby” - zagadki obrazkowa.
Nauczyciel zadaje dzieciom zagadki dotyczące wybranych części garderoby, których używamy jesienią.
Gdy się zimno robi noszą je chłopcy, noszą też dziewczęta. Szybko na siebie wkładają, czasem dwie nogi w jedną nogawkę wkładają. (spodnie)
Rozpinana lub wkładana jest przez głowę. (bluza)
Skakać w nich po kałużach każdy może. (kalosze)
Kiedy z nieba deszczyk pada zakładamy go na siebie, aby suche mieć ubrania. (płaszcz przeciwdeszczowy)
Choć to nie jest zima, to się bardzo szyi przyda, kiedy wiatr silny wieje. (szalik)
Cienka warstwa materiału głowę chroni, aby uszy nam nie zmarzły w jesienne wieczory. (czapka)
Te czarodziejskie palczatki zawsze do kieszeni kurtki wkładasz, gdy późną jesienią zimno cię dopada. (rękawiczki)
4. „Ubieramy się na deszczową pogodę” - zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem aplikacji LearningApps (Kolejność ubierania się jesienią).
Zadaniem dzieci jest uporządkować obrazki ubrań we właściwej kolejności, zaczynając od tych elementów ubioru, które zakładamy w pierwszej kolejności. A następnie wspólnie omówić kolejność ich zdejmowania.
5. „Dlaczego spacer jest ważny dla zdrowia?” - rozmowa kierowana.
Podkreślenie znaczenia przebywania na świeżym powietrzu (aktywne spędzanie czasu, zabaw, spacery) dla zdrowia człowieka, jako jednego ze sposobów nabywania odporności na choroby.
Część końcowa
6. Podsumowanie i zakończenie zajęć.
„Ubieramy się na spacer” - zabawa naśladowcza.
Utrwalenie kolejności zakładania odzieży i obuwia niezbędnych do wyjścia na podwórko.
7. „Idziemy na podwórko” - wyjście na świeże powietrze.
Dzieci ustawiają się w pary, wychodzą do szatni. Wkładają ubrania we właściwej kolejności. Nauczyciel zachęca dzieci do samodzielności oraz wzajemnej pomocy.
Katarzyna Grom
PS 45 Białystok
Zobacz wszystkie wpisy
od Katarzyna Grom
Wyślij wiadomość
do Katarzyna Grom
bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.