Społeczność
Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.
Międzynarodowy Projekt Edukacyjny STEAM Zakodowana Kraina Przygód Zosi
Wpis został sprawdzony przez moderatora
Serdecznie zapraszamy do udziału w całorocznym, międzynarodowym projekcie STEAM. To wyjątkowa inicjatywa, która wprowadzi Waszych uczniów w fascynujący świat nauki poprzez zabawę, rozwijając przy tym umiejętności pracy w zespole oraz kreatywnego myślenia.
Chcesz dołączyć? Zajrzyj na stronę https://eduko.org.pl/zakodowana-kraina-przygod/ i wypełnij formularz – a my wyślemy Ci gotowe materiały i zaopiekujemy się przez cały rok????
Regulamin projektu znajdziecie TUTAJ
Co oferujemy uczestnikom projektu?
- Gotowe do druku materiały na 21 różnorodnych projektów STEAM-owych, związanych z typowymi, nietypowymi świętami, ekologią, matematyką i storytelingiem. Przykładowe scenariusze już na stronie
- Bezpłatny dostęp do szkoleń online z zakresu kodowania, realizacji projektów STEAM oraz korzystania z darmowych narzędzi do tworzenia materiałów dydaktycznych i filmów. Po każdym szkoleniu uczestnik otrzyma certyfikat ukończenia szkolenia.
- Fantastyczną „Ekipę Zosi”, która będzie wspierała Was na każdym etapie realizacji projektu.
- Dyplom i certyfikat dla nauczyciela
Jak zaliczyć projekt?
- Wystarczy zrealizować 6 z 21 wyzwań. Ale można też wykonać wszystkie do czego serdecznie zapraszamy! Spis zadań znajduje się w grafice.
- Zadania możecie wykonywać w dowolnym czasie w ciągu roku szkolnego (nasz harmonogram z podziałem na miesiące to tylko sugestia).
- Nie musicie wykonać całego scenariusza od deski do deski - zadania są zróżnicowane pod względem trudności, więc to Wy wybieracie co zrobicie ze swoimi uczniami!
- W trakcie wykonywania naszych zadań, możecie śmiało też dołożyć swoje misje i pomysły!
- Aby zaliczyć zadanie wystarczy wysłać na grupę na FB relację ze zdjęć lub filmik z krótkim opisem co robiliście i jak się podobało.
- Obiecujemy ZERO SPRAWOZDAŃ I DŁUGICH OPISÓW.
Do kiedy można się zgłosić?
Dołączyć do projektu możecie w dowolnym momencie roku szkolnego 2024-2025????
Nie przegapcie tej szansy na wzbogacenie zajęć i rozwijanie pasji uczniów w fascynującej, zakodowanej krainie przygód!
Korzyści dla Uczniów
- Rozwój kompetencji STEAM – uczniowie zyskają umiejętności z zakresu nauki, technologii, inżynierii, sztuki i matematyki w sposób zintegrowany i praktyczny.
- Kreatywne myślenie – realizacja zadań pobudzi wyobraźnię i twórcze podejście do rozwiązywania problemów.
- Umiejętności kodowania – poprzez zabawę, dzieci nauczą się podstaw programowania, co rozwinie ich logiczne myślenie.
- Praca w grupie – współpraca nad projektami pozwoli uczniom doskonalić umiejętności komunikacji i współdziałania w zespole.
- Świadomość kulturowa – zadania związane z różnorodnymi świętami poszerzą wiedzę uczniów na temat różnych tradycji i zwyczajów.
Korzyści dla Nauczycieli:
- Wsparcie dydaktyczne – otrzymacie gotowe do użycia materiały edukacyjne, co pozwoli na łatwiejsze i efektywniejsze prowadzenie zajęć.
- Podniesienie kwalifikacji – dostęp do darmowych, certyfikowanych szkoleń pozwoli Wam na rozwój kompetencji w zakresie nowoczesnych metod nauczania, kodowania oraz tworzenia własnych materiałów.
- Doświadczenie w pracy w modelu STEAM zdobywane pod okiem ekspertów.
- Motywacja i zaangażowanie uczniów – ciekawa i innowacyjna forma zajęć zwiększy aktywność uczniów i ich zainteresowanie nauką.
- Wsparcie od Ekipy Zosi – nie jesteście sami! Przez cały rok możecie liczyć na pomoc i wskazówki w realizacji zadań.
Dołączcie do projektu i wspólnie z nami odkryjcie niesamowite możliwości, jakie niesie ze sobą nauka poprzez zabawę!
A sami zobaczycie, że STEAM – to Super TEAM????
Uwaga!
Nasz projekt spełnia aż 5 z 7 PRIORYTETÓW polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025:
1. Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy.
2. Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna.
3. Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym.
4. Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.
5. Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.
Autorki projektu
Natalia Glinka Karolina Dryńska
Zobacz wszystkie wpisy
od Natalia Glinka
Wyślij wiadomość
do Natalia Glinka
Nagrody dla dzieci nowość
Szukasz drobnych prezentów, które mogłyby być nagrodami dla dzieci w przedszkolnym konkursie? Zajrzyj do naszego sklepu – w zestawach kupujesz, niższą cenę zyskujesz!
bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl