Społeczność
Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.
Międzynarodowy Projekt Edukacyjny STEAM Zakodowana Kraina Przygód Zosi
Wpis został sprawdzony przez moderatora
Serdecznie zapraszamy do udziału w całorocznym, międzynarodowym projekcie STEAM. To wyjątkowa inicjatywa, która wprowadzi Waszych uczniów w fascynujący świat nauki poprzez zabawę, rozwijając przy tym umiejętności pracy w zespole oraz kreatywnego myślenia.
Chcesz dołączyć? Zajrzyj na stronę https://eduko.org.pl/zakodowana-kraina-przygod/ i wypełnij formularz – a my wyślemy Ci gotowe materiały i zaopiekujemy się przez cały rok????
Regulamin projektu znajdziecie TUTAJ
Co oferujemy uczestnikom projektu?
- Gotowe do druku materiały na 21 różnorodnych projektów STEAM-owych, związanych z typowymi, nietypowymi świętami, ekologią, matematyką i storytelingiem. Przykładowe scenariusze już na stronie
- Bezpłatny dostęp do szkoleń online z zakresu kodowania, realizacji projektów STEAM oraz korzystania z darmowych narzędzi do tworzenia materiałów dydaktycznych i filmów. Po każdym szkoleniu uczestnik otrzyma certyfikat ukończenia szkolenia.
- Fantastyczną „Ekipę Zosi”, która będzie wspierała Was na każdym etapie realizacji projektu.
- Dyplom i certyfikat dla nauczyciela
Jak zaliczyć projekt?
- Wystarczy zrealizować 6 z 21 wyzwań. Ale można też wykonać wszystkie do czego serdecznie zapraszamy! Spis zadań znajduje się w grafice.
- Zadania możecie wykonywać w dowolnym czasie w ciągu roku szkolnego (nasz harmonogram z podziałem na miesiące to tylko sugestia).
- Nie musicie wykonać całego scenariusza od deski do deski - zadania są zróżnicowane pod względem trudności, więc to Wy wybieracie co zrobicie ze swoimi uczniami!
- W trakcie wykonywania naszych zadań, możecie śmiało też dołożyć swoje misje i pomysły!
- Aby zaliczyć zadanie wystarczy wysłać na grupę na FB relację ze zdjęć lub filmik z krótkim opisem co robiliście i jak się podobało.
- Obiecujemy ZERO SPRAWOZDAŃ I DŁUGICH OPISÓW.
Do kiedy można się zgłosić?
Dołączyć do projektu możecie w dowolnym momencie roku szkolnego 2024-2025????
Nie przegapcie tej szansy na wzbogacenie zajęć i rozwijanie pasji uczniów w fascynującej, zakodowanej krainie przygód!
Korzyści dla Uczniów
- Rozwój kompetencji STEAM – uczniowie zyskają umiejętności z zakresu nauki, technologii, inżynierii, sztuki i matematyki w sposób zintegrowany i praktyczny.
- Kreatywne myślenie – realizacja zadań pobudzi wyobraźnię i twórcze podejście do rozwiązywania problemów.
- Umiejętności kodowania – poprzez zabawę, dzieci nauczą się podstaw programowania, co rozwinie ich logiczne myślenie.
- Praca w grupie – współpraca nad projektami pozwoli uczniom doskonalić umiejętności komunikacji i współdziałania w zespole.
- Świadomość kulturowa – zadania związane z różnorodnymi świętami poszerzą wiedzę uczniów na temat różnych tradycji i zwyczajów.
Korzyści dla Nauczycieli:
- Wsparcie dydaktyczne – otrzymacie gotowe do użycia materiały edukacyjne, co pozwoli na łatwiejsze i efektywniejsze prowadzenie zajęć.
- Podniesienie kwalifikacji – dostęp do darmowych, certyfikowanych szkoleń pozwoli Wam na rozwój kompetencji w zakresie nowoczesnych metod nauczania, kodowania oraz tworzenia własnych materiałów.
- Doświadczenie w pracy w modelu STEAM zdobywane pod okiem ekspertów.
- Motywacja i zaangażowanie uczniów – ciekawa i innowacyjna forma zajęć zwiększy aktywność uczniów i ich zainteresowanie nauką.
- Wsparcie od Ekipy Zosi – nie jesteście sami! Przez cały rok możecie liczyć na pomoc i wskazówki w realizacji zadań.
Dołączcie do projektu i wspólnie z nami odkryjcie niesamowite możliwości, jakie niesie ze sobą nauka poprzez zabawę!
A sami zobaczycie, że STEAM – to Super TEAM????
Uwaga!
Nasz projekt spełnia aż 5 z 7 PRIORYTETÓW polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025:
1. Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy.
2. Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna.
3. Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym.
4. Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.
5. Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.
Autorki projektu
Natalia Glinka Karolina Dryńska
Zobacz wszystkie wpisy
od Natalia Glinka
Wyślij wiadomość
do Natalia Glinka
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl