![](http://blizejprzedszkola.pl/images/spolecznosc/bg-spolecznosc-xs.jpg)
Społeczność
Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.
Z matematyką za pan brat – zabawy matematyczne.
![](https://blizejprzedszkola.pl//upload/miniaturka/phpThumb.php?src=../users/19897.jpg&w=60&h=60&zc=1&q=90&f=webp)
Wpis został sprawdzony przez moderatora
SCENARIUSZ ZAJĘĆ OTWARTYCH DLA RODZICÓW (dz. 6-letnie)
Data: 2023 r.
Temat: Z matematyką za pan brat – zabawy matematyczne.
Cele:
- dodawanie i odejmowanie na konkretach i częściowo w pamięci w sytuacjach zadaniowych
- rozwiązywanie i układanie zadań z treścią
- rozwijanie u dzieci zdolności do wysiłku umysłowego w sytuacjach trudnych, wymagających skupienia uwagi na wykonywanym zadaniu
- rozpoznawanie i odczytywanie godzin na tarczy zegarowej
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i wskazywania cyfr 0-9 i liczby10
Pomoce: koraliki nawlekane po 10, tacki, kartoniki z działaniami, „matematyczne pudełko”, zestaw kartoników z liczbami 0-10 i znakami matematycznymi „+,-,=”, tamburyno, kartoniki z zestawem cyfr 0-6, dyplomy „Mistrza matematyki”
PRZEBIEG
1. Marsz po obwodzie koła w rytm uderzeń w tamburyno.
2. „Rozgrzewka matematyczna” - zabawa matematyczna sprawdzająca kompetencje dzieci w zakresie dodawania i odejmowania.
N-el rozdaje dzieciom tacki i koraliki do liczenia. Następnie podaje kilka przykładów działań na dodawanie i odejmowanie, np. 5+3=…, 7-4=…
3. „Magiczne kartoniki”- zabawa z kartonikami.
Dzieci otrzymują zestaw kartoników z liczbami 0-10 oraz znakami matematycznymi: +,-, =. Zadaniem dzieci jest układanie podanych działań i ich rozwiązanie.
4. „Mama i tata układają zadania”- układanie zadań z treścią przez rodziców.
Zapisywanie na karteczkach zadań z treścią wymyślonych przez rodziców.
Dzieci przypominają, jak powinno być budowane zadanie z treścią. Zgodnie z podpowiedziami, rodzice konstruują prostą treść do zadania, którą zapisują na kolorowej karteczce i wrzucają do „matematycznego pudełka”.
5. „Cyferki znam”- ruch z muzyką.
Ilustracja ruchowa piosenki. Dzieci wskazują stopą wskazane w tekście piosenki cyfry.
- „Zadanie – to takie proste!” - rozwiazywanie i układanie zadań przez dzieci.
- Na gałęzi drzewa usiadły 2 wróble. Doleciały jeszcze 3 kawki? Ile ptaków razem siedziało na drzewie?
- Oliwia i Szymon posadzili w ogrodzie 5 tulipanów, 3 róże i 2 żonkile. Ile kwiatów razem posadziły dzieci
- Dominik przyniósł do przedszkola 9 aut. Podczas zabawy zgubił 5 aut. Ile aut zostało Dominikowi?
- Mama Sebastiana przygotowała przedszkolankom 10 pysznych dżemów owocowych: 3 truskawkowe, 2 wiśniowe. Policz, ile było dżemów jagodowych?
- Mama przyprowadziła dzisiaj Elenę o godzinie 8 do przedszkola, a odebrała o godzinie 13. Ile godzin Elena była w przedszkolu?
- Mecz piłki nożnej, na który Miłosz poszedł z tatą rozpoczął się o godzinie 12 i trwał 2h. O której godzinie skończył się mecz?
- Antoś w swoim przedszkolnym sklepiku miał 10 jabłek. Kornelia kupiła 3 jabłka. Ile jabłek zostało Antosiowi?
- Filip w swojej skarbonce miał 5 złotych na prezent dla mamy. Od taty dostał jeszcze 4 złote. Ile pieniędzy uzbierał Filip na prezent dla mamy?
Za 9 zł kupił kwiat dla mamy.
Wręczenie wykonanych kwiatów dla mam.
6. Rozwiazywanie zadań przygotowanych przez rodziców.
Dzieci losują zadanie do rozwiązania z magicznego pudełka.
7. Zakończenie i podsumowanie zajęć.
Rozdanie dyplomów „Mistrza matematyki”.
Katarzyna Grom
Zobacz wszystkie wpisy
od Katarzyna Grom
Wyślij wiadomość
do Katarzyna Grom
Scenariusze zajęć
Szukasz scenariuszy zajęć na różne okazje? Sprawdź naszą bazę gotowych scenariuszy.
![](https://blizejprzedszkola.pl//upload/miniaturka/phpThumb.php?src=../../images/strona/abonament/abonament.png&zc=0&q=80&f=webp)
bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl