Społeczność
Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.
Z matematyką za pan brat – zabawy matematyczne.
Wpis został sprawdzony przez moderatora
SCENARIUSZ ZAJĘĆ OTWARTYCH DLA RODZICÓW (dz. 6-letnie)
Data: 2023 r.
Temat: Z matematyką za pan brat – zabawy matematyczne.
Cele:
- dodawanie i odejmowanie na konkretach i częściowo w pamięci w sytuacjach zadaniowych
- rozwiązywanie i układanie zadań z treścią
- rozwijanie u dzieci zdolności do wysiłku umysłowego w sytuacjach trudnych, wymagających skupienia uwagi na wykonywanym zadaniu
- rozpoznawanie i odczytywanie godzin na tarczy zegarowej
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i wskazywania cyfr 0-9 i liczby10
Pomoce: koraliki nawlekane po 10, tacki, kartoniki z działaniami, „matematyczne pudełko”, zestaw kartoników z liczbami 0-10 i znakami matematycznymi „+,-,=”, tamburyno, kartoniki z zestawem cyfr 0-6, dyplomy „Mistrza matematyki”
PRZEBIEG
1. Marsz po obwodzie koła w rytm uderzeń w tamburyno.
2. „Rozgrzewka matematyczna” - zabawa matematyczna sprawdzająca kompetencje dzieci w zakresie dodawania i odejmowania.
N-el rozdaje dzieciom tacki i koraliki do liczenia. Następnie podaje kilka przykładów działań na dodawanie i odejmowanie, np. 5+3=…, 7-4=…
3. „Magiczne kartoniki”- zabawa z kartonikami.
Dzieci otrzymują zestaw kartoników z liczbami 0-10 oraz znakami matematycznymi: +,-, =. Zadaniem dzieci jest układanie podanych działań i ich rozwiązanie.
4. „Mama i tata układają zadania”- układanie zadań z treścią przez rodziców.
Zapisywanie na karteczkach zadań z treścią wymyślonych przez rodziców.
Dzieci przypominają, jak powinno być budowane zadanie z treścią. Zgodnie z podpowiedziami, rodzice konstruują prostą treść do zadania, którą zapisują na kolorowej karteczce i wrzucają do „matematycznego pudełka”.
5. „Cyferki znam”- ruch z muzyką.
Ilustracja ruchowa piosenki. Dzieci wskazują stopą wskazane w tekście piosenki cyfry.
- „Zadanie – to takie proste!” - rozwiazywanie i układanie zadań przez dzieci.
- Na gałęzi drzewa usiadły 2 wróble. Doleciały jeszcze 3 kawki? Ile ptaków razem siedziało na drzewie?
- Oliwia i Szymon posadzili w ogrodzie 5 tulipanów, 3 róże i 2 żonkile. Ile kwiatów razem posadziły dzieci
- Dominik przyniósł do przedszkola 9 aut. Podczas zabawy zgubił 5 aut. Ile aut zostało Dominikowi?
- Mama Sebastiana przygotowała przedszkolankom 10 pysznych dżemów owocowych: 3 truskawkowe, 2 wiśniowe. Policz, ile było dżemów jagodowych?
- Mama przyprowadziła dzisiaj Elenę o godzinie 8 do przedszkola, a odebrała o godzinie 13. Ile godzin Elena była w przedszkolu?
- Mecz piłki nożnej, na który Miłosz poszedł z tatą rozpoczął się o godzinie 12 i trwał 2h. O której godzinie skończył się mecz?
- Antoś w swoim przedszkolnym sklepiku miał 10 jabłek. Kornelia kupiła 3 jabłka. Ile jabłek zostało Antosiowi?
- Filip w swojej skarbonce miał 5 złotych na prezent dla mamy. Od taty dostał jeszcze 4 złote. Ile pieniędzy uzbierał Filip na prezent dla mamy?
Za 9 zł kupił kwiat dla mamy.
Wręczenie wykonanych kwiatów dla mam.
6. Rozwiazywanie zadań przygotowanych przez rodziców.
Dzieci losują zadanie do rozwiązania z magicznego pudełka.
7. Zakończenie i podsumowanie zajęć.
Rozdanie dyplomów „Mistrza matematyki”.
Katarzyna Grom
Zobacz wszystkie wpisy
od Katarzyna Grom
Wyślij wiadomość
do Katarzyna Grom
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl