Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

„Z małej chmury duży deszcz”


Wpis dodał(a) Dorota Sajewicz
ponad 3 lat temu, wyświetleń 777


Wpis został sprawdzony przez moderatora

 

Dorota Sajewicz

„Z małej chmury duży deszcz” – słuchanie opowiadania „Pod grzybem” W. Sutiejewa czytanego przez nauczyciela z wykorzystaniem TIK

 

Cele:

  • wzbogacanie słownika dziecka o nowe wyrazy oraz wyrabianie umiejętności poprawnego formułowania wypowiedzi
  • rozwijanie twórczego myślenia i wyobraźni poprzez pobudzanie zmysłu słuchu i dotyku
  • wdrażanie do wypowiadania swoich myśli umiarkowanym tonem

Środki dydaktyczne: tablica multimedialna, prezentacja multimedialna, projektor, chusteczki

 

Przebieg zajęć:

  1. Improwizacja taneczna nauczycielki i dzieci do utworu „Spacer w deszczu” Marka
    i Wacka

Wystrój sali oraz strój nauczycielki nawiązuje do deszczowej pogody. Prowadząca
przy utworze „Spacer w deszczu” Marka i Wacka za pomocą ruchu „bawi się”
w deszczu, zachęcając do tego także dzieci.

  1.  „Moja własna chmura” – burza mózgów, zabawa

Dzieci podają własne pomysły na to jak można w niekonwencjonalny sposób wykorzystać chusty. Zabawa nimi według inicjatywy i pomysłowości dzieci.

  1.  „Mokra chmurka” – taniec z kolorowymi chustami

Zastanowienie się nad pytaniem: „Po co są chmury?”, „Jak one powstają?”

  1. „Z małej chmury duży deszcz” – słuchanie opowiadania „Pod grzybem” W. Sutiejewa czytanego przez nauczyciela z wykorzystaniem metody TIK

Pytania do opowiadania:

- co stało się z grzybem?

- co miało wpływ na to, że grzyb urósł?

- jakimi cechami wyróżniają się zwierzęta z opowiadania?

  1. „Co robi deszcz?" – zabawa językowa

Dzieci próbują odpowiedzieć na w/w pytanie np. pada, leje, kapie, kropi, siąpi, szumi, moczy, stuka; ukazują odgłosy deszczu za pomocą dźwięków i ruchu. Ilustracja deszczu przy utworze „Dmucha wiatr” z wykorzystaniem chusteczek.

  1. „Co przypominają chmury?” – zabawa twórczo – językowo – słownikowa

Próby określenia co przypominają nam przedstawione na tablicy multimedialnej chmury.

  1. „Kropelki deszczu” – wizualizacja wg. K.W.  Vopla

Nauczycielka proponuje dzieciom, aby położyły się na dywanie, zamknęły oczy i spróbowały sobie wyobrazić deszczową pogodę. Rozpoczyna opowieść:

„Wyobraźcie sobie, że zaczyna padać drobny deszcz. Wyciągacie w jego kierunku najpierw jedną rękę, złapcie czy tez dotknijcie tej kropelki, a teraz wyciągnijcie drugą rękę, drobny deszczyk dotyka waszej ręki. Niech teraz wasze ręce staną się drobnym deszczem. Uderzajcie delikatnie czubkami palców o dywan. Teraz zaczyna padać mocniej, a krople deszczu stają się większe i grubsze. Tak więc uderzajcie czubkami palców nieco mocniej. Wyobraźcie sobie, że pada jeszcze mocniej, ale po chwili słabnie, a wasze dłonie odganiają ciemne chmur znad głowy.” W trakcie opowieści nauczycielka delikatnie skrapla dziecięce twarze kropelkami wody.

  1. Ewaluacja- określanie swojego nastroju podczas zajęć poprzez dorysowanie na tablicy multimedialnej kropelki deszczu pod wybraną chmurką

 


Zobacz wszystkie wpisy
od Dorota Sajewicz



Wyślij wiadomość
do Dorota Sajewicz

bliżej MAX

Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:

  • gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
  • atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
  • 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.

Komentarze

Wyślij wiadomość do Dorota Sajewicz