Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Scenariusz zajęć otwartych dla rodziców - grupa 4-latki


Wpis dodał(a) Angelika Strzelecka
miesiąc temu, wyświetleń 73


Wpis został sprawdzony przez moderatora

TEMAT: „ZIMOWE ZABAWY”

CELE OGÓLNE:

  • kształtowanie kompetencji matematycznych,
  • rozwijanie poczucia rytmu,
  • rozwijanie mowy.

CELE SZCZEGÓŁOWE:

Dziecko:

  • śpiewa piosenki,
  • tańczy do znanych piosenek,
  • współpracuje w parze i w małej grupie,
  • nazywa kolory,
  • liczy w zakresie 5.

METODY:

  • czynne,
  • słowne.

Pomoce dydaktyczne:

Piosenki, papierowe figury geometryczne, Bum Bum Rurki, waciki kosmetyczne, patyczki laryngologiczne, kolorowy papier, mata do kodowania, wiatrak matematyczny

PRZEBIEG:

  1. Zabawa ruchowa „ Jaka to figura”
    Na środku sali znajdują się rozsypane figury geometryczne. Dzieci w rytm muzyki poruszają się po sali. Na przerwę w muzyce wyszukują odpowiednie figury według polecenia nauczycielki np. podnosimy figury, które NIE SĄ kwadratami, albo np. figury, które NIE SĄ niebieskie itp.

 

2. Matematyczne wyliczanki z wykorzystaniem planszy, na której znajdują się cyfry z odpowiednią liczbą kropek.

Jabłko, gruszka i daktyle – klaśnij w ręce razy tyle (3 razy)

Kapusta i ogórek – tyle razy podskocz w górę (2 razy)

Marchewka, pietruszka, bób – tyle razy przysiad zrób (3)

Kalarepka i mak – za uszy 2 razy się złap.

 

3. Zagadki matematyczne:

 Mogą być cztery,
mogą być dwa,
ma je samochód
i rower ma – koło

Zagadka zaczyna się stąd,
że jest w nim prosty każdy kąt.
No i zawsze, mój kolego,
równe boki w nim – kwadrat

Mam cztery rogi,
dwa krótkie i dwa długie boki.
Kwadratem nie jestem,
choć mam kąty proste. – prostokąt

My wszystkiego mamy trzy.
Ach, jak wesoło mieć trzy boki i trzy kąty.
Trzy wierzchołki także mamy
i pracując na trzy fronty,
każdej pracy radę damy. – trójkąt

 

4. Wiatrak matematyczny – dz. rozpoznaje symbole, nazywa kolory i wykonuje proponowane aktywności przez nauczyciela np. dz., które trzyma czerwony kolor robi dwa przysiady.

5. „Pingwinek” - taniec z wykorzystaniem Bum Bum Rurek

6. Kodowanie na dywanie – zabawa matematyczna, podział dzieci według losowania – odznaki zawieszone na sznurku: np. niebieskie trójkąty, żółte koła itp.  

7. Pingwinkowe kroki.

Dzieci stoją w kole, w którym stoi nieruchomo jedna osoba – pingwin. Ilustruje tekst rymowanki.

Na dalekiej Antarktydzie ( prawą ręką gest odwodzenia)

Pingwin za pingwinem idzie. (idą w kole jeden za drugim)

Zima dom tu zbudowała, ( łapią się za ręce i unoszą wysoko)

Wiosna nigdy nie nastała. ( kręcą oczami)

Patrz uważnie, szykuj uszy, ( robią lornetkę z rąk, a następnie przykładają dłonie do uszu)

Pingwin zaraz się ruszy ( pingwin demonstruje ruch inni go naśladują )

 

8. Ulepimy bałwana – rysowanie obrazka w formacie a3 do czytanej treści wiersza, dzieci, które potrafią samodzielnie podpisują swoją pracę.

 

9. Guziki dla bałwanków.

Każde dziecko otrzymuje pięć małych guzików i pięć dużych. Nauczyciel czyta polecenie a dziecko układa guziki na bałwanku.

- Dzieci lepiły bałwanka i pomyślały, że warto przykleić guziki. Adaś przykleił 2 małe i 3 duże guziki. Ile wszystkich guzików miał bałwanek?

- Na górce stał bałwanek, który miał 5 guzików. Kiedy słońce mocniej grzało, bałwanek zaczął się topić i kilka guzików odpadło. Zostały 2 małe i jeden duży. Ile zostało dużych guzików ?

- Kiedy Antek zauważył bałwanka, natychmiast przykleił mu 2 guziki, a jego brat Kajtek dołożył jeszcze 3. Ile razem było guzików ?

10. Praca plastyczna wykonana wspólnie z rodzicami  „Bałwanek”. Dzieci wraz z rodzicami tworzą bałwanka z wacików kosmetycznych, kolorowego papieru oraz patyczka.  

11. Ewaluacja dokonana przez rodziców. Dz. Zabierają wybraną figurę geometryczną, a zadaniem rodziców jest narysowanie uśmiechu- jeśli zajęcia się podobały, smutku – jeśli zajęcia się nie podobały. Następnie dzieci przyklejają figury na dużym kwadracie.

Komentarze

Wyślij wiadomość do Angelika Strzelecka
Jeśli jesteśmy bliscy Twojemu sercu, sprawdź, jak możesz nam pomóc zobacz