Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Scenariusz zajęć otwartych dla rodziców - grupa 4-latki


Wpis dodał(a) Angelika Strzelecka
rok temu, wyświetleń 2862


Wpis został sprawdzony przez moderatora

TEMAT: „ZIMOWE ZABAWY”

CELE OGÓLNE:

  • kształtowanie kompetencji matematycznych,
  • rozwijanie poczucia rytmu,
  • rozwijanie mowy.

CELE SZCZEGÓŁOWE:

Dziecko:

  • śpiewa piosenki,
  • tańczy do znanych piosenek,
  • współpracuje w parze i w małej grupie,
  • nazywa kolory,
  • liczy w zakresie 5.

METODY:

  • czynne,
  • słowne.

Pomoce dydaktyczne:

Piosenki, papierowe figury geometryczne, Bum Bum Rurki, waciki kosmetyczne, patyczki laryngologiczne, kolorowy papier, mata do kodowania, wiatrak matematyczny

PRZEBIEG:

  1. Zabawa ruchowa „ Jaka to figura”
    Na środku sali znajdują się rozsypane figury geometryczne. Dzieci w rytm muzyki poruszają się po sali. Na przerwę w muzyce wyszukują odpowiednie figury według polecenia nauczycielki np. podnosimy figury, które NIE SĄ kwadratami, albo np. figury, które NIE SĄ niebieskie itp.

 

2. Matematyczne wyliczanki z wykorzystaniem planszy, na której znajdują się cyfry z odpowiednią liczbą kropek.

Jabłko, gruszka i daktyle – klaśnij w ręce razy tyle (3 razy)

Kapusta i ogórek – tyle razy podskocz w górę (2 razy)

Marchewka, pietruszka, bób – tyle razy przysiad zrób (3)

Kalarepka i mak – za uszy 2 razy się złap.

 

3. Zagadki matematyczne:

 Mogą być cztery,
mogą być dwa,
ma je samochód
i rower ma – koło

Zagadka zaczyna się stąd,
że jest w nim prosty każdy kąt.
No i zawsze, mój kolego,
równe boki w nim – kwadrat

Mam cztery rogi,
dwa krótkie i dwa długie boki.
Kwadratem nie jestem,
choć mam kąty proste. – prostokąt

My wszystkiego mamy trzy.
Ach, jak wesoło mieć trzy boki i trzy kąty.
Trzy wierzchołki także mamy
i pracując na trzy fronty,
każdej pracy radę damy. – trójkąt

 

4. Wiatrak matematyczny – dz. rozpoznaje symbole, nazywa kolory i wykonuje proponowane aktywności przez nauczyciela np. dz., które trzyma czerwony kolor robi dwa przysiady.

5. „Pingwinek” - taniec z wykorzystaniem Bum Bum Rurek

6. Kodowanie na dywanie – zabawa matematyczna, podział dzieci według losowania – odznaki zawieszone na sznurku: np. niebieskie trójkąty, żółte koła itp.  

7. Pingwinkowe kroki.

Dzieci stoją w kole, w którym stoi nieruchomo jedna osoba – pingwin. Ilustruje tekst rymowanki.

Na dalekiej Antarktydzie ( prawą ręką gest odwodzenia)

Pingwin za pingwinem idzie. (idą w kole jeden za drugim)

Zima dom tu zbudowała, ( łapią się za ręce i unoszą wysoko)

Wiosna nigdy nie nastała. ( kręcą oczami)

Patrz uważnie, szykuj uszy, ( robią lornetkę z rąk, a następnie przykładają dłonie do uszu)

Pingwin zaraz się ruszy ( pingwin demonstruje ruch inni go naśladują )

 

8. Ulepimy bałwana – rysowanie obrazka w formacie a3 do czytanej treści wiersza, dzieci, które potrafią samodzielnie podpisują swoją pracę.

 

9. Guziki dla bałwanków.

Każde dziecko otrzymuje pięć małych guzików i pięć dużych. Nauczyciel czyta polecenie a dziecko układa guziki na bałwanku.

- Dzieci lepiły bałwanka i pomyślały, że warto przykleić guziki. Adaś przykleił 2 małe i 3 duże guziki. Ile wszystkich guzików miał bałwanek?

- Na górce stał bałwanek, który miał 5 guzików. Kiedy słońce mocniej grzało, bałwanek zaczął się topić i kilka guzików odpadło. Zostały 2 małe i jeden duży. Ile zostało dużych guzików ?

- Kiedy Antek zauważył bałwanka, natychmiast przykleił mu 2 guziki, a jego brat Kajtek dołożył jeszcze 3. Ile razem było guzików ?

10. Praca plastyczna wykonana wspólnie z rodzicami  „Bałwanek”. Dzieci wraz z rodzicami tworzą bałwanka z wacików kosmetycznych, kolorowego papieru oraz patyczka.  

11. Ewaluacja dokonana przez rodziców. Dz. Zabierają wybraną figurę geometryczną, a zadaniem rodziców jest narysowanie uśmiechu- jeśli zajęcia się podobały, smutku – jeśli zajęcia się nie podobały. Następnie dzieci przyklejają figury na dużym kwadracie.


Zobacz wszystkie wpisy
od Angelika Strzelecka



Wyślij wiadomość
do Angelika Strzelecka

Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Komentarze

Wyślij wiadomość do Angelika Strzelecka

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
16. edycja FORUM | Kraków | 25-26 kwietnia 2024 zapisz się