Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

„Magiczne słówka” – wzmacnianie i utrwalanie pozytywnych zachowań


Wpis dodał(a) Magdalena Kasznia
ponad 4 lat temu, wyświetleń 3919


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Konspekt zajęcia otwartego z rodzicami w grupie dzieci 4,5- letnich

Prowadząca: Magdalena Kasznia


Temat: „Magiczne słówka” – wzmacnianie  i utrwalanie pozytywnych zachowań  z wykorzystaniem odpowiednich ćwiczeń i zabaw

Cele ogólne:

  • Kształtowanie zachowań społecznie akceptowanych
  • Rozwijanie mowy  i myślenia

Cele szczegółowe
Dziecko:

  • zna i używa zwrotów grzecznościowych właściwych do sytuacji w życiu codziennym
  • odpowiada na pytania nauczyciela
  • współdziała z innymi
  • odszukuje krzesełko podpisane swoim imieniem
  • słucha wiersza
  • odgaduje zabawki przy pomocy dotyku
  • ilustruje ruchem,  mimiką emocje
  • śpiewa piosenkę
  • maluje
  • reaguje na sygnał słowny nauczyciela

METODY PRACY:

  • słowna -rozmowa, ćwiczenia dramowe, wiersz
  • czynna –zadań stawianych do wykonania
  • oglądowa- pokaz, obserwacja

FORMY PRACY:

  • grupowa
  • indywidualna
  • w parach
     

POMOCE: krzesełka, bilety do kina, teatrzyk, kukiełki, napisy ( proszę, dziękuję, przepraszam), obrazki, buźki z emocjami, kosz z zabawkami, farby, rolki po papierze, sylweta drzewa, wieża, CD.
 

PRZEBIEG
1. Grupowe rytuały powitalne:

  • Miło zacznij nowy dzień i uśmiechnij do mnie się, klaśnij w ręce raz i dwa, usiądź w kole tak jak ja

 

 

  • Dzień dobry dzieci- dzień dobry pani
  • Good morning children- Good morning teacher
  • How are you today?( jak się dziś czujesz?)
  • How’ s the weather today? (jaka dziś pogoda?)
  • What day is today?( jaki dzisiaj dzień tygodnia?)

2. Zabawa na powitanie „Dzień doberek „
 

3. Wycieczka do teatru

Nauczycielka zaprasza dzieci na wycieczkę do teatru. Aby się tam dostać, należy zakupić bilet w kasie, nie zapominając o używaniu magicznych słów - „Dzień dobry, proszę, dziękuję”. Po zakupie biletu dzieci  odszukują swoje miejsca na podpisanych  krzesełkach.

4. Prezentacja przez nauczyciela wiersza S. Karaszewskiego „Magiczne słowa trzy”  z wykorzystaniem pacynki szpaka .

Na podwórku siedzi szpak i do chłopca mówi tak:

„Są magiczne słowa trzy, słowa te wnet poznasz ty.
Każde ma niezwykły dar, każde kryje w sobie czar.
Ten kto ma oliwę w głowie, niechaj słowa te wypowie,
a kto wodę ma w rozumie, słów tych nigdy nie zrozumie!
Oto słowo pierwsze: „proszę”, sprzedam ci je za dwa grosze.
Drugie słowo to „przepraszam”, żal i skruchę nim ogłaszasz.
Trzecie słowo to „dziękuję”, którym wdzięczność okazujesz.
Gdy wypowiesz słowa trzy, każde się otworzą drzwi
I na twarzach wszystkich ludzi życzliwości uśmiech wzbudzisz.
Słowa trzy – to tak niewiele, byś był wszystkich przyjacielem.
Dar grzeczności, uprzejmości w twoim sercu niech zagości!

Po to słowa te ci dałem, aby szczęście ci sprzyjało.
Gdy cię prześladuje pech, użyj magii słów tych trzech!”

Mówił tak czarodziej szpak i odleciał mądry ptak.
Może tu powróci znów uczyć nas magicznych słów?

Rozmowa na temat wiersza:

- Jakie czarodziejskie słowa występowały w wierszu ?

- Kiedy/ w jakich sytuacjach używamy tych słów?

Umieszczenie napisów : -PROSZĘ, DZIĘKUJĘ, PRZEPRASZAM na tablicy.

5. Zabawy  z obrazkami- przypinanie ilustracji pod odpowiednim napisem/ zastosowanie odpowiedniego słowa

  • Wietrzyk porwał mój kapelusz biegnę za nim, już go chwytam
    ale wietrzyk porwał znowu a kapelusz dalej zmyka...
    Pobiegł Tomek co sił w nogach z wiatrem wcale nie był w zmowie,
    Zręcznie złapał mój kapelusz, już go niesie. Co mu powiem? dziękuję

 

 

  • Bartek w biegu trącił Gosię bo chciał bardzo złapać Krzysia.
    Gosia była obrażona na Bartka i na Krzysia.
    Bartek jednak się zatrzymał – Nie płacz Gosiu wina nasza,
    Ja za Krzysia i za siebie bardzo, bardzo cię... przepraszam

 

  • Obiad dziś jest bardzo smaczny bo jem ulubiony groszek
    Mam ochotę zjeść go więcej więc do mamy mówię... proszę

 

6.  Zabawa ruchowa „Magiczne słowa”
Dzieci biegają swobodnie po sali w rytm muzyki, na przerwę w muzyce dobierają się w pary (przypadkowe) i  na hasło nauczyciela wykonują przypisany do tego gest:
DZIĘKUJĘ – podają sobie dłonie
PRZEPRASZAM – przytulają się do siebie
PROSZĘ – wskazują ręką

7. Zabawa z elementami dramy „Co czujesz?” - Dzieci ruchem ciała i mimiką pokazują co czują /przypięcie ilustracji z minami i nazywanie tych emocji/

- SMUTNO MI, GDY JESTEM W DOMU SAM.

- CIESZĘ SIĘ, GDY MAMĘ OBOK MAM.

- DZIWI MNIE, GDY W ŁAZIENCE MYDŁA BRAK.

- ZŁOŚCI MNIE, GDY WSZYSTKO JEST NIE TAK.

8. Zabawa dydaktyczna: „Kosz z zabawkami”.

Dziecko próbuje odgadnąć przy pomocy dotyku, jaka to zabawka, a następnie odkłada ją na właściwe miejsce w sali.
Nauczycielka tłumaczy dzieciom, że kulturalne zachowanie to nie tylko stosowanie zwrotów grzecznościowych, ale również grzeczne zachowanie, pomaganie sobie nawzajem oraz dbanie o porządek w sali.

9.Pożeganie piosenką „Dziękuję, proszę, przepraszam”

10. Zaproszenie dzieci do stoliczka-malowanie farbami - Drzewka szczęścia- wykorzystanie rolek od papieru, naklejanie napisów- PROSZĘ, DZIĘKUJĘ, PRZEPRASZAM

11. Podziękowanie za udział  w zajęciach

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





 

 

 

 

 

 


Zobacz wszystkie wpisy
od Magdalena Kasznia



Wyślij wiadomość
do Magdalena Kasznia

bliżej MAX

Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:

  • gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
  • atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
  • 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.

Komentarze

Wyślij wiadomość do Magdalena Kasznia