Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Scenariusz zajęć: Zmysłami poznajemy jesień


Wpis dodał(a) Monika Gumbisz
2 tygodnie temu, wyświetleń 33


Wpis został sprawdzony przez moderatora

SCENARIUSZ ZAJĘĆ

Temat: Zmysłami poznajemy jesień.

Cele ogólne:

  • rozwijanie umiejętności polisensorycznego poznawania świata

  • integracja nauczyciela i dzieci

  • pobudzanie aktywności dzieci

  • budowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa

  • stymulacja percepcji wzrokowej, słuchowej, smakowej i węchowej

  • stymulowanie zmysłu dotyku

Cele operacyjne:

Dziecko:

  • zapoznaje się z zapachem związanym z jesienią

  • zapoznaje się z kolorem związanym z jesienią

  • zapoznaje się ze smakiem związanym z jesienią

  • dotyka darów jesieni

  • wystukuje rytm śpiewanej piosenki

  • naśladuje szum wiatru

  • spaceruje po ścieżce sensorycznej z darów jesieni (mchu, liści, gałęzi, żołędzi, szyszek, igieł)

Metody:

  • wykorzystanie elementów metody wielozmysłowego poznawania świata - „Poranny Krąg”

  • Metoda Integracji Sensorycznej

  • praktycznego działania

  • słowna

  • percepcyjne

Formy:

  • grupowa

  • indywidualna

Pomoce dydaktyczne:

  • żółte i pomarańczowe materiały

  • lampka zapachowa (zapach lawendy)

  • olejek lawendowy

  • płyta CD odgłosy wiatru, piosenka o tematyce jesiennej, „Cztery pory roku Vivaldiego - Jesień”

  • miód

  • kasztany, liście, igły, gałęzie, żołędzie, szyszki, owoce, warzywa

Przebieg zajęć:

  1. Zapalenie lampki zapachowej – zapach lawendy.

  2. Śpiewanie piosenki powitalnej: „Witam Ciebie, witam Ciebie. Jak się masz? Jak się masz? Wszyscy Cię kochamy, wszyscy Cie witamy, bądź wśród nas. Bądź wśród nas.” (na melodię „Panie Janie”)

  3. Nauczyciel opowiada o jesieni, pokazuje jej dary: kolorowe liście, kasztany, szyszki, owoce, warzywa, a następnie wspólnie z dziećmi wysłuchują nagrania odgłosów wiejącego wiatru.

  4. Naśladowanie przez dzieci odgłosów wiatru.

  5. Stymulowanie zmysłu dotyku poprzez dotykanie darów jesieni, rozpoznawanie darów przez dotyk z zamkniętymi oczami.

  6. Stymulowanie zmysłu węchu – wąchanie owoców i warzyw.

  7. Wysłuchanie i wystukiwanie rytmu piosenki pt. „Jesień, jesień, jesień.”

  8. Zastosowanie bodźców smakowych – próbowanie miodu.

  9. Spacer po ścieżce sensorycznej.

  10. Relaksacja przy muzyce – „Cztery pory roku Vivaldiego – Jesień”.

  11. Zakończenie zajęć – zgaszenie lampki zapachowej.

 

 

Komentarze

Wyślij wiadomość do Monika Gumbisz