Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

"Proszę, przepraszam, dziękuję - ja tych słów nie żałuję"


Wpis dodał(a) Agnieszka Orman
ponad 3 lat temu, wyświetleń 2708


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Temat: „Proszę, przepraszam, dziękuję- ja tych słów nie żałuję”. Kształtowanie i utrwalanie zwrotów grzecznościowych. Zajęcia z udziałem opiekuna stażu.

 

Cele główne:

  • utrwalenie form grzecznościowych

  • rozwijanie kompetencji czytelniczych

 

Cele operacyjne:

Dziecko:

  • używa zwrotów grzecznościowych właściwych do sytuacji w życiu codziennym,

  • odczytuje globalnie zwroty grzecznościowe,

  • rozwiązuje zagadki słowne, obrazkowe,

  • odczytuje znaczenie różnych symboli,

  • dopasowuje symbol do konkretnego działania,

  • reaguje na sygnał słowny poprawnie wykonując polecenia,

  • przedstawia uczucia słowem, gestem, mimiką

  • przełamuje nieśmiałość, rozwija wyobraźnię, ekspresję ruchową

 

 

Metoda:

Czynna: metoda samodzielnych doświadczeń , metoda zadań stawianych dziecku, metoda odtwarzania,

Oglądowa: pokaz, obserwacja

Słowna: rozmowa,

 

Forma:

- praca zbiorowa , praca indywidualna

Środki dydaktyczne:

Płyta CD, magnetofon, instrumenty muzyczne, serce, figury geometryczne, ptak-pacynka, nagranie wiersza, napisy: proszę, przepraszam, dziękuję, kostka z kieszeniami, rysunki przedstawiające różne emocje, naklejki/koła, flamastry.

 

Przebieg zajęcia:

 

1. Powitanie wszystkich piosenką .

2. „Serduszko przyjaźni”- zabawa integracyjna kołowa.

3. „Kup bilet”- zaproszenie dzieci do kasy biletowej. Nauczyciel prosi, aby dzieci używając zwrotów grzecznościowych kupiły bilet do teatru. Odszukanie miejsc w teatrze oznaczonych figurami w odpowiednim kolorze. Zajęcie swoich miejsc.

3. „Magiczne słowa trzy”- słuchanie wiersza S. Karaszewskiego nagranego przez nauczyciela/podczas recytacji wiersza przypinanie napisów wymienianych słów/

4. „Magiczne słowa”- zabawa ruchowa.
Dzieci biegają swobodnie po sali w rytm muzyki, na przerwę w muzyce dobierają się w pary (przypadkowe) i odczytują magiczne słowo z kartki a następnie wykonują przypisany do tego gest:


DZIĘKUJĘ – podają sobie dłonie
PRZEPRASZAM – opuszczają głowę na znak skruchy
PROSZĘ – wskazują ręką

 

5. „Dobre maniery”- weryfikacja wiadomości dzieci. Zastosowanie odpowiedniego słowa po wysłuchaniu krótkiej historyjki.


 

Wietrzyk porwał mój kapelusz biegnę za nim, już go chwytam
ale wietrzyk porwał znowu a kapelusz dalej zmyka...
Pobiegł Tomek co sił w nogach z wiatrem wcale nie był w zmowie,
Zręcznie złapał mój kapelusz, już go niesie. Co mu powiem? Dziękuję

 

Bartek w biegu trącił Gosię bo chciał bardzo złapać Krzysia.
Gosia była obrażona na Bartka i na Krzysia.
Bartek jednak się zatrzymał – Nie płacz Gosi, wina nasza,
Ja za Krzysia i za siebie bardzo, bardzo cię... przepraszam

Obiad dziś jest bardzo smaczny bo jem ulubiony groszek
Mam ochotę zjeść go więcej więc do mamy mówię... proszę

 

 

 

Ser kupuję, świeże bułki
proszę panią ekspedientkę o dwie śmietankowe rurki,
pani cienki papier bierze, pyszne rurki już pakuje,
pięknie pachną tak jak lubię pani mówię więc .... dziękuję

Rodzice! skacze Anka na kanapie i na brata właśnie spada
brat się krzywi, prawie płacze - co powiedzieć jej wypada?... przepraszam

 

6. „Co czujesz?”- zabawa z elementami dramy
Dzieci ruchem ciała i mimiką pokazują co czują.

SMUTNO MI, GDY JESTEM W DOMU SAM.
CIESZĘ SIĘ, GDY MAMĘ OBOK MAM.
DZIWI MNIE, GDY W ŁAZIENCE MYDŁA BRAK.
ZŁOŚCI MNIE, GDY WSZYSTKO JEST NIE TAK.
/przypięcie ilustracji z minami i nazywanie tych emocji/

 

7. „Kostka mimiczna”- wykonanie wspólnie z dziećmi kostki z emocjami.
N. podnosząc do góry kostkę, wskazuję jaką emocje mają inscenizować dzieci. Potem mówi: „Zdejmujemy z buzi gniew(strach, smutek) i zamykamy go w pudełku. Pozytywne emocje pozostają na buzi.

 

8. „Moja naklejka”- nauczyciel rozdaje dzieciom naklejki koła. Zadaniem dziecka jest narysowanie uśmiechniętej lub smutnej minki- ewaluacja zajęć. Zwracanie uwagi na posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi-proszę i dziękuję.
 

9. Podziękowanie dzieciom i gościom za udział w zajęciach. Pożegnanie.


Zobacz wszystkie wpisy
od Agnieszka Orman



Wyślij wiadomość
do Agnieszka Orman

Scenariusze zajęć


Szukasz scenariuszy zajęć na różne okazje? Sprawdź naszą bazę gotowych scenariuszy.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Komentarze

Wyślij wiadomość do Agnieszka Orman

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
16. edycja FORUM | Kraków | 25-26 kwietnia 2024 zapisz się