Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Scenariusz prowadzony metodą I. Majchrzak


Wpis dodał(a) Magdalena Kasznia
ponad 5 lat temu, wyświetleń 5885


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Konspekt zajęć koleżeńskich w grupie dzieci 4-letnich.

 

Prowadząca: Magdalena Kasznia

Data: 15.12.2020 r.

Temat: „ Literkowe  zabawy”- motywowanie dzieci do samodzielnej i  aktywnej pracy podczas zabaw przygotowanych w oparciu o metodę I. Majchrzak.

 

Cele główne:

  • tworzenie okazji do rozwijania umiejętności rozpoznawania i identyfikowania liter na podstawie własnego imienia
  • rozwijanie pamięci wzrokowej

Cele szczegółowe:

Dziecko:

  • rozpoznaje swoje imię- napis wśród innych wizytówek
  • rozpoznaje imiona dzieci nieobecnych
  • dzieli imiona na sylaby
  • wyróżnia pierwszą głoskę w imieniu
  • rozpoznaje  i wyszukuje pierwszą literę swojego imienia
  • układa swoje imię z rozsypanki literowej
  • uważnie słucha poleceń nauczycielki

Metody:

  • słowna- rozmowa, objaśnienia, instrukcje
  • czynne- zadań stawianych do wykonania
  •  percepcyjne- obserwacji i pokazu
  • metoda Ireny Majchrzak

Formy pracy:

  • indywidualna
  • grupowa

Pomoce dydaktyczne: wizytówki z imionami, kartoniki z literami, CD, wieża,   koszyczek „obecni”-„nieobecni”, krzesełka oznakowane wizytówkami, koperty z literami imion dzieci, kartoniki z literami, ozdobne kartki z imieniem dziecka ( do zalaminowania).

 

Przebieg zajęcia:

  1. „Kiedy jest Ci smutno”-zabawa kołowa na powitanie.
  2. „Sprawdzenie obecności- kto jest a kogo dziś nie ma?”-  dzieci odczytują  imiona pokazywane przez nauczycielkę. Następnie wkładają je do właściwego koszyczka.
  3. „Czyje imię pokazałam?”  - nauczycielka pokazuje dzieciom imię i  dziecko, które rozpozna je wstaje (lub wykonuje inne polecenia np. podskoczy, klaśnie, obróci się np.), a reszta dzieci nagradza je brawami.
  4. „Znajdź swoje imię” – dzieci przy muzyce biegają po sali starając się omijać rozrzucone na nim wizytówki. Na przerwę w muzyce odszukują i stają przy swoim imieniu.
  5. „Rozpoznaj swoją pierwszą literkę”- dzieci siedzą na karimatach. Przed każdym leży wizytówka z jego imieniem. Nauczycielka mówi: Witam wszystkich, których imię zaczyna się na: I, B, J, M, A, O, K….

Dzieci, których imiona rozpoczynają się na daną literą wstają i dzielą swoje imię na sylaby.

  1. „Który samolot startuje? – wszystkie dzieci jako samoloty stoją na lotnisku. Nauczycielka pokazuje po kolei wizytówki dzieci, które mogą „ startować”.
  2. „Deszcz imion”- dzieci siedzą na karimatach.  Nauczyciel wchodzi na krzesełko, tworzy wachlarz z wizytówek i rozrzuca  je na dywanie. Dzieci szukają swojego imienia. Kto znajdzie podnosi wizytówkę do góry.
  3. „ Szalona krowa”- zabawa ruchowa przy piosence.
  4. „ Ułóż swoje imię:- dziecko otrzymuje kopertę z literami składającymi się z jego imienia. Wzorując się na imieniu naklejonym na kopercie, dziecko ma za zadanie ułożyć z pociętych liter swoje imię.
  5. Moja podkładka”- praca indywidualna przy stoliczkach. Zadaniem dzieci jest ułożenie na przygotowanych kartkach swojego imienia z pociętych liter. Po wykonaniu zadania, prace zostaną zalaminowane i będą służyć dzieciom jako podkładka do zajęć plastycznych.
  6.  Podziękowanie za udział w zajęciach.

Zobacz wszystkie wpisy
od Magdalena Kasznia



Wyślij wiadomość
do Magdalena Kasznia

bliżej MAX

Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:

  • gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
  • atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
  • 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.

Komentarze

Wyślij wiadomość do Magdalena Kasznia