Społeczność
Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.
Scenariusz prowadzony metodą I. Majchrzak
Wpis został sprawdzony przez moderatora
Konspekt zajęć koleżeńskich w grupie dzieci 4-letnich.
Prowadząca: Magdalena Kasznia
Data: 15.12.2020 r.
Temat: „ Literkowe zabawy”- motywowanie dzieci do samodzielnej i aktywnej pracy podczas zabaw przygotowanych w oparciu o metodę I. Majchrzak.
Cele główne:
- tworzenie okazji do rozwijania umiejętności rozpoznawania i identyfikowania liter na podstawie własnego imienia
- rozwijanie pamięci wzrokowej
Cele szczegółowe:
Dziecko:
- rozpoznaje swoje imię- napis wśród innych wizytówek
- rozpoznaje imiona dzieci nieobecnych
- dzieli imiona na sylaby
- wyróżnia pierwszą głoskę w imieniu
- rozpoznaje i wyszukuje pierwszą literę swojego imienia
- układa swoje imię z rozsypanki literowej
- uważnie słucha poleceń nauczycielki
Metody:
- słowna- rozmowa, objaśnienia, instrukcje
- czynne- zadań stawianych do wykonania
- percepcyjne- obserwacji i pokazu
- metoda Ireny Majchrzak
Formy pracy:
- indywidualna
- grupowa
Pomoce dydaktyczne: wizytówki z imionami, kartoniki z literami, CD, wieża, koszyczek „obecni”-„nieobecni”, krzesełka oznakowane wizytówkami, koperty z literami imion dzieci, kartoniki z literami, ozdobne kartki z imieniem dziecka ( do zalaminowania).
Przebieg zajęcia:
- „Kiedy jest Ci smutno”-zabawa kołowa na powitanie.
- „Sprawdzenie obecności- kto jest a kogo dziś nie ma?”- dzieci odczytują imiona pokazywane przez nauczycielkę. Następnie wkładają je do właściwego koszyczka.
- „Czyje imię pokazałam?” - nauczycielka pokazuje dzieciom imię i dziecko, które rozpozna je wstaje (lub wykonuje inne polecenia np. podskoczy, klaśnie, obróci się np.), a reszta dzieci nagradza je brawami.
- „Znajdź swoje imię” – dzieci przy muzyce biegają po sali starając się omijać rozrzucone na nim wizytówki. Na przerwę w muzyce odszukują i stają przy swoim imieniu.
- „Rozpoznaj swoją pierwszą literkę”- dzieci siedzą na karimatach. Przed każdym leży wizytówka z jego imieniem. Nauczycielka mówi: Witam wszystkich, których imię zaczyna się na: I, B, J, M, A, O, K….
Dzieci, których imiona rozpoczynają się na daną literą wstają i dzielą swoje imię na sylaby.
- „Który samolot startuje? – wszystkie dzieci jako samoloty stoją na lotnisku. Nauczycielka pokazuje po kolei wizytówki dzieci, które mogą „ startować”.
- „Deszcz imion”- dzieci siedzą na karimatach. Nauczyciel wchodzi na krzesełko, tworzy wachlarz z wizytówek i rozrzuca je na dywanie. Dzieci szukają swojego imienia. Kto znajdzie podnosi wizytówkę do góry.
- „ Szalona krowa”- zabawa ruchowa przy piosence.
- „ Ułóż swoje imię:- dziecko otrzymuje kopertę z literami składającymi się z jego imienia. Wzorując się na imieniu naklejonym na kopercie, dziecko ma za zadanie ułożyć z pociętych liter swoje imię.
- „ Moja podkładka”- praca indywidualna przy stoliczkach. Zadaniem dzieci jest ułożenie na przygotowanych kartkach swojego imienia z pociętych liter. Po wykonaniu zadania, prace zostaną zalaminowane i będą służyć dzieciom jako podkładka do zajęć plastycznych.
- Podziękowanie za udział w zajęciach.
Zobacz wszystkie wpisy
od Magdalena Kasznia
Wyślij wiadomość
do Magdalena Kasznia
Scenariusze zajęć
Szukasz scenariuszy zajęć na różne okazje? Sprawdź naszą bazę gotowych scenariuszy.
bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl