Społeczność
Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.
CHARAKTERYSTYKA POSZCZEGÓLNYCH ZDOLNOŚCI DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM
Wpis został sprawdzony przez moderatora
Dołączone pliki:
CHARAKTERYSTYKA POSZCZEGÓLNYCH ZDOLNOŚCI U DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM
Zdolność artystyczna
Dziecko lubi: rysować, malować, lepić z gliny lub plasteliny. Chętnie eksperymentuje, przejawia oryginalność w doborze tematów, technik, kompozycji i materiałów. Poprzez sztukę wyraża swoje uczucia. Zauważa szczegóły i barwy, których inne dzieci nie dostrzegają. Ma wyostrzoną percepcję przedmiotów codziennego użytku. Odwiedza galerię, wystawy. Interesuje się dziełami sztuki. Spędza dużo czasu na malowaniu i rzeźbieniu; Ma dobre wyczucie perspektywy i szczegółu, gdy rysuje; Rysuje oryginalne rysunki, które nie przypominają prób innych dzieci; Lubi oglądać obrazy i komentować je;
Zdolność twórcza
Dziecko posiada inwencję twórczą. Potrafi wymyślać opowiadania, gry, wiersze, piosenki itp. Zadaje dużo pytań stawianych przez dorosłych. Lubi eksperymentować i sprawdzać hipotezy, by uzyskać odpowiedź na nurtujące pytania. Potrafi wykorzystać w nowy niezwykły sposób znane materiały i środki. Jest wytrwałe w podejmowanym zadaniu. Często ubiera się lub zachowuje w sobie tylko właściwy sposób. Jest bystrym obserwatorem, przytomnym i szybko podchwytującym nowe rzeczy; Potrafi wykonywać zadania umysłowe z przyjemnością; Potrafi uczyć się szybko i dobrze; Używa poprawnie wielu słów; Zadaje bardzo dużo pytań; Ma oryginalne pomysły; Skupia swoją uwagę na tym, co mu się pokazuje nowego; Ma dobra pamięć; Jasno wyraża koncepcje w mowie; Nie zraża się łatwo, gdy rzeczy nie idą po jego myśli; Wcześnie zaczyna czytać.
Zdolności aktorskie
Dziecko od najmłodszych lat wykazuje zdolność odgrywania różnych ról, naśladowania. Potrafi z ekspresją operować głosem oraz porozumiewać się za pomocą gestów, ruchu i wyrazu twarzy. Chętnie uczestniczy w klasowych teatrzykach. Interesuje się teatrem, filmem.
Zdolność muzyczna
Dziecko ma słuch muzyczny, wyczucie rytmu i natężenia dźwięku. Potrafi skojarzyć zjawiska z muzyką. Wyraża chęć do nauki gry na jakimś instrumencie. Charakteryzuje go zdolność długotrwałej koncentracji. Dobrze śpiewa ( chociaż nie zawsze). Wymyśla oryginalne melodie. Chętnie słucha różnych gatunków muzyki. Często czyta o muzyce, kompozytorach i muzykach. Ma dobre poczucie rytmu i lubi poruszać się w takt melodii; Posługuje się ekspresywnymi ruchami ciała dla okazania nastroju, emocji; Ma dobrą koordynacje ruchów; Lubi wystukiwać rytm, gdy gra muzyka; chodzi na koncerty.
Zdolności matematyczne
Dziecko od najmłodszych lat szybko operuje cyframi i liczbami.
Wszystko oblicza skrótami. Jest perfekcjonistą . Nie jest zbyt rozmowne. Jasno i zwięźle odpowiada na pytania. Nie ufa intuicji, chce dowodów. Wykazuje wytrwałość i upór w rozwiązywaniu zadań. Zdarza się, że lubi muzykować lub grać w szachy.
Zdolności przywódcze
Dziecko zazwyczaj jest w centrum uwagi. Jest pewne siebie, uwielbia być na czele. Ma poczucie lojalności grupowej i indywidualnej sprawiedliwości społecznej. Przez inne dzieci uznawane jest za przewodnika. Jest cierpliwe i tolerancyjne, kontroluje przebieg zabawy i wykorzystuje to do zdobywania uznania u rówieśników oraz do manipulowania nimi. Wie jak zaszczepić innym entuzjazm do pomysłu.
Zdolności sportowe
Dziecko jest energiczne, aktywne ruchowo. Ma doskonałą koordynację ruchów, szybko rozwija się motorycznie. Uwielbia gry i zabawy sportowe, zabawy na powietrzu. Chętnie wykonuje ćwiczenia sportowe. Z powodzeniem rywalizuje w sporcie z dziećmi starszymi od siebie. Czyta artykuły i wiadomości sportowe. Przewodzi w grach z innymi dziećmi w tym samym prawie wieku. Ma pomysły na zabawę, gdy bawi się z innymi. Ma obowiązki do wypełnienia przekazane przez nauczycieli w przedszkolu lub grupie zabawowej;
Zdolności pisarskie
Dziecko czyta z przyjemnością i ze zrozumieniem. Od wczesnego dzieciństwa samo sięga po książkę i czyta płynnie. Wyprzedza rówieśników w umiejętności czytania i pisania. Wymyśla opowiadania, historyjki. Zapisuje swoje myśli i pomysły. Nie traci wątku. Sprawia, że postacie przez niego stworzone wydają się autentyczne. Jest wrażliwe na uczucia innych, bystrym obserwatorem ludzkich zachowań.
Zdolności naukowe
Dziecko jest oczytane (m.in. chodzi o tematykę naukową). Wyraża się jasno i precyzyjnie. Jest uzdolnione matematycznie. Ciągle nurtują go pytania: „jak?” i „ dlaczego?” Ma doskonałą koordynację oko - ręka oraz świetnie rozwinięte umiejętności motoryczne. Często zbiera różne przedmioty, klasyfikuje je. Jest wytrwałe. Czyta książki popularnonaukowe, przeprowadza doświadczenia. Dostrzega i rozumie różne pojęcia i związki.
Zdolności techniczne
Dziecko lubi konstruować. Właściwie posługuje się różnego rodzaju narzędziami. Interesuje go funkcjonowanie urządzeń mechanicznych. Lubi rysować przedmioty mechaniczne lub różne plany i projekty. Ma zdolności matematyczne ( w zakresie matematyki stosowanej i geometrii). Czyta książki i czasopisma naukowe i techniczne a jednocześnie często dziecko zdolne: ma trudności w przystosowaniu się do grupy (potrzeba rywalizacji, imponowania, dominacji); jest często uznawane za zarozumiałe; bywa, że lekceważy rówieśników, nauczyciela lub jego zdanie; prezentuje egocentryzm, koncentrację na sobie;
U.Ptak
Zobacz wszystkie wpisy
od Urszula Ptak
Wyślij wiadomość
do Urszula Ptak
bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.