Społeczność
Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.
"Walentynki z babcią i dziadkiem" - Dzień Babci i Dziadka u Kotków z PM 11
Wpis został sprawdzony przez moderatora
SCENARIUSZ ORGANIZACJI UROCZYSTOŚCI GRUPOWEJ W RAMACH OBCHODÓW DNIA BABCI I DZIADKA.
- TYTUŁ UROCZYSTOŚCI: „WALENTYNKI Z BABCIĄ I DZIADKIEM”.
- TERMIN: 14. 02. 2020 r.
- MIEJSCE: „PRZEDSZKOLNA RESTAURACJA – JADALNIA”.
- ADRESACI: BABCIE I DZIADKOWIE DZIECI Z GRUPY VII „KOTKI”.
- ORGANIZATOR/GOSPODARZ: GRUPA VII „KOTKI” Z PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 11 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI W PABIANICACH.
- OSOBY ODPOWIEDZIALNE ZA ORGANIZACJĘ I PRZEBIEG UROCZYSTOŚCI: AGNIESZKA BAŚKO, DOROTA RECHCIŃSKA.
- CELE UROCZYSTOŚCI:
- Umacnianie więzi rodzinnych między babcią, dziadkiem, a wnuczętami.
- Rozwijanie ekspresji słownej i ruchowej poprzez łączenie śpiewu
z elementami ruchu. - Przełamywanie nieśmiałości i tremy przed wystąpieniami publicznymi oraz doskonalenie umiejętności kulturalnego zachowania się podczas występu.
- Sprawianie radości bliskim poprzez obdarowywanie ich samodzielnie wykonanymi upominkami.
- Przybliżenie zagadnienia oszustwa wobec osób starszych oraz przedstawienie podstawowych zasad bezpieczeństwa skierowanych do osób starszych przebywających w domu, jak i poza nim w ramach akcji pt. „Bezpieczny Senior”.
Etap I – PRZYGOTOWANIA POPRZEDZAJĄCE UROCZYSTOŚĆ:
- Ustalenie terminu i przebiegu uroczystości.
- Opracowanie i wydrukowanie dokumentów i pomocy dydaktycznych.
- Przygotowanie informacji dla najbliższych o planowanej uroczystości oraz krótkiej notatki do kroniki przedszkolnej.
- Przygotowanie zaproszeń oraz upominków w postaci ozdobnych ramek
z serduszkami. - Uzgodnienie podziału obowiązków przy organizacji uroczystości.
- Wybór wierszyków, piosenek i tańców.
- Utrwalanie tekstów wierszyków i śpiewanych piosenek oraz układów choreograficznych do przygotowywanych tańców.
- Przygotowanie dekoracji, przypomnienie dzieciom o odświętnym stroju na uroczystość, oprawy muzycznej oraz fotograficznej – magnetofon, sprzęt nagłaśniający, pendrive z muzyką i aparat fotograficzny.
- Zaproszenie policjantki pani Aleksandry Białkowskiej z Komendy Powiatowej Policji w Pabianicach w celu przeprowadzenia pogadanki edukacyjnej.
Etap II – PRZEBIEG UROCZYSTOŚCI:
- Powitanie zaproszonych gości i zaproszenie do aktywnego udziału w uroczystości.
- „Bezpieczny Senior” – krótka pogadanka przeprowadzona przez policjantkę z KPP
w Pabianicach. - Część artystyczna w wykonaniu dzieci:
- Piosenka pt. „Dla babci i dziadka”
- Wierszyk pt. „Słońce dla babci i dziadka”
Dziś dla babci słońce mamy
I całuski dla dziadziusia
Dziś życzenia wnuczek składa
I piosenki śpiewa wnusia.
Aby babcia i dziadunio
W zdrowiu długo żyli
Aby uśmiech dla nas mieli
W każdej wolnej chwili.
- Piosenka pt. „Babciu droga babciu”
- Wierszyk pt. „Życzenia dla babci i dziadka”
Babciu, Dziadku w dniu Waszego święta,
Życzenia składają Wam wszystkie wnuczęta
Wy zawsze wszystko najlepiej wiecie
Smutno by było bez Was na świecie
Bardzo, ach bardzo Was za to kochamy
I swe małe serduszka w prezencie Wam damy.
- Taniec w parach z pokazywanym refrenem do piosenki pt. „Dlatego dzisiaj życzę Ci”.
- 4. Wręczenie upominków – serduszek z masy solnej i zaproszenie do wspólnej zabawy.
- 5. Wspólne zabawy w kole do utworów: „Kaczuszki”, „Karuzela”, w pociągu do utworu: „Wąż”, w parach „Hop siup dana, dana”.
- 6. „Walentynkowe konkursy dla babci i dziadka:
- „Rozbite serca” – wybieramy 4 pary, wręczamy połówki serduszka, wyjaśniamy zasady zabawy – na przerwę w muzyce łączymy się w pary za pomocą połamanych serduszek (przy piosence Alvaro Soler „El mismo sol”)
- „Gorące serce” – wybieramy po 4 pary, objaśniamy zabawę i prezentujemy serduszko, które będzie wędrowało między uczestnikami, kiedy muzyka zamilknie nie wolno złapać serduszka, bo będzie bardzo gorące. Towarzysząca muzyka to utwór Louisa Fonsi „Despasito”.
- „Taniec na gazetowych serduszkach” – wybieramy 5 par, objaśniamy zabawę, zabawa podzielona na dwie części zgodnie z utworami: I część tańczymy na całym serduszku przy utworze Alvaro Soler pt. „Sofia”, następnie składamy serce na pół i II część tańczymy na połóweczce serduszka przy utworze
Ed Sheerana pt. „Perfekt”. - „Złap serduszko” – wybieramy 5 par i ustawiamy przy krzesełkach, na których rozkładamy serduszka, zadanie polega na zdobyciu jak najwięcej serduszek, kolejne serduszka zmieniamy po przerwie w muzyce. Utwór towarzyszący zabawie to piosenka Luisa Fonsi pt. „Demi Lovato”.
- „Pierniczkowe serduszka” – wybieramy po 5 par, objaśniamy zabawę, częstujemy dzieci pierniczkowym serduszkiem, którym mają umalować buzię babci lub dziadkowi, wygrywa ta osoba, która będzie miała najsłodszą buzię. Zabawę prowadzimy przy piosence Alvaro Soler pt. „La Cintura”.
- 7. Podziękowanie za udział w zabawie, pożegnanie, czynności organizacyjno-porządkowe.
Pabianice, dn. 14. 02. 2020 r.
O p r a c o w a n i e:
……………………………………….
……………………………………….
Zobacz wszystkie wpisy
od Agnieszka Baśko
Wyślij wiadomość
do Agnieszka Baśko
Nagrody dla dzieci nowość
Szukasz drobnych prezentów, które mogłyby być nagrodami dla dzieci w przedszkolnym konkursie? Zajrzyj do naszego sklepu – w zestawach kupujesz, niższą cenę zyskujesz!
bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl