Społeczność BLIŻEJ PRZEDSZKOLA

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Projekt edukacyjny "Miś Uszatek wędruje po domach przedszkolaków"


Wpis dodał(a) Magdalena Chechlińska tydzień temu, wyświetleń 26


Wpis został sprawdzony przez moderatora

PROJEKT EDUKACYJNY „WĘDRÓWKI MISIA USZATKA”

 

1.Założenia projektu

-rozwijanie czytelnictwa

-współpraca przedszkola z rodzicami

 

Zadania do wykonania:

Dziecko:

-zabiera Misia Uszatka do swojego domu, z rodzicem czyta mu książeczkę, pokazuje

swój dom, dba o niego i po trzech dniach przynosi Misia do przedszkola z wykonaną

 wspólnie z rodzicami lub rodzeństwem pracą plastyczną pt. Portret Misia Uszatka.

 

Cel projektu:

-przybliżenie dzieciom z grupy historii Patrona naszego Przedszkola Misia Uszatka,

-zapoznanie z literaturą, w której występuje nasz Miś

-rozwijanie u dzieci zainteresowania bajką, książką i czytelnictwem.

 

Nasz projekt rozpoczniemy w grudniu. Dzieci oraz rodzice zostali zapoznani z celami i  zasadami projektu na spotkaniu poświęconemu temu projektowi. Najważniejszą zasadą tego projektu było zabaranie Misia Uszatka- przytulanki do swojego domu na trzy dni, zaopiekowanie się nim, wspólnie z rodzicami przeczytanie mu bajki na dobranoc oraz wykonanie portretu misia wraz z mamą, tatą lub rodzieństwem. Miś musi powędrować do wszystkich dzieci z grupy III, tak aby wszystkich odwiedzić. Podsumowaniem projektu będzie wystawa dzienniczka podróży misia wraz z opisem bajki czytanej misiowi oraz ilustracja do bajki i nagrodzenie dyplomami za aktywny udział w projekcie edukacyjnym „Wędrówki Misia Uszatka” zarówno dzieci, jak i rodziców.

 

 

Efekty realizacji projketu:

  • Kształtowanie postawy szacunku i poszanowania cudzej własności
  • Zachęcanie do wspólnych działań na rzecz grupy
  • Kształtowanie pozytywnych cech u wychowanków
  • Rozwijanie zainteresowań czytelniczych, zainteresowań bajką o Misiu Uszatku
  • Rozwijanie zdolności plastycznych
  • Kształtowanie postawy szacunku dla polskiej literatury
  • Nawiązywanie bliskich więzi między dziećmi w grupie
  • Rozwijanie inwencji twórczej u dzieci i kreatywnego myślenia
  • Nawiązanie współpracy z rodzicami
  • Podejmowanie nowych wyzwań
  • Nawiązanie bliskich więzi nauczyciela z dziećmi
  • Rozwijanie pozytywnych emocji u dzieci
  • Rozwijanie zdolności plastycznych

 

 

OPRACOWAŁA

MAGDALENA CHECHLIŃSKA

 

 

 

 

Komentarze
Wyślij wiadomość do Magdalena Chechlińska