Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

KARTOFLANY FESTYN


Wpis dodał(a) Bożena Czeszyk
ponad 5 lat temu, wyświetleń 761


Wpis został sprawdzony przez moderatora

KARTOFLANY FESTYN W MIEJSKIM PRZEDSZKOLU Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR2 W LĘDZINACH- 26.09.2018 r.

Cele ogólne:
• kultywowanie tradycji „Święta Ziemniaka" w przedszkolu,
• wzbogacenie wiedzy o ziemniaku,
• integrowanie dzieci i rodziców ze środowiskiem przedszkolnym,
• kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie,
• uświadomienie dzieciom, że są współodpowiedzialni za przygotowanie imprezy,
• rozwijanie współpracy między rówieśnikami,
• zacieśnianie więzi między dziećmi,
• wprowadzanie radosnego nastroju i dobrego samopoczucia,
• rozwijanie wyobraźni, estetyki, twórczego myślenia i samodzielności w zdobywaniu wiedzy i działaniu (konkursy),
• kształtowanie samodyscypliny i samokontroli,
• kształtowanie u dzieci umiejętności samooceny wysiłków podejmowanych przez siebie, w celu wykonania zadań.

Festyn podzielony jest na II części:

I część: dotyczy zabaw dzieci na podwórku przedszkolnym. Wszyscy uczestnicy zabawy przychodzą ubrani następująco: spodnie dżinsowe, flanelowe koszule, podkoszulki i na szyi chusty w kolorze swojej grupy, można mieć czapki z daszkiem.

Przebieg zabaw rozpocznie się o godz. 10.00 na podwórku przedszkolnym. Wszystkie grupy zbierają się w części środkowej placu zabaw. Dzieci wraz z nauczycielami tworzą krąg. Impreza rozpoczyna się od zaśpiewania wspólnie hymnu „Kartoflany song”. Następnie każda grupa podchodzi do stanowiska oznaczonego swoim numerem.

Stanowisko nr 1   „Wykopki”-

Zadaniem dzieci jest odnalezienie ziemniaków ukrytych w terenie i włożenie ich do wiaderek, które trzymają panie. Po wykonaniu zadania komisyjnie liczone są znalezione ziemniaki ( ma być ich 20 szt)

Stanowisko nr 2  „Celuj do kosza”- rzuty ziemniakami do kosza

Dzieci podzielone na dwa zespoły ( dwa rzędy), dzieci celują do wiaderek ziemniakami. Wygrywa rząd, który zdobędzie więcej celnych rzutów. Każdemu uczestnikowi przypada jeden rzut.

Stanowisko nr 3  „Transporter ziemniaków”

Konkurencja polega na przewożeniu ziemniaków przez każde dziecko na taczkach i wysypywanie ich z taczek na jedno miejsce. Każde dziecko nakłada do taczki 3 szt i przewozi następnie wraca z pustą taczką którą, przekazuje następnemu dziecku. Kiedy wszystkie ziemniaki zostaną przewiezione nauczycielka nakłada je wszystkie i odwozi na miejsce startu.

Stanowisko nr4  Zabawa „Gorący kartofel”

Dzieci tworzą koło, przy muzyce podają z rąk do rąk ziemniaka który parzy, gdy muzyka milknie osoba która trzyma w danej chwili ziemniak odpada z gry. Wersje można utrudnić starszym grupom dając 2,3 ziemniaki.

Stanowisko nr 5 „Kelner”

Dzieci niosą ziemniaka na talerzu ( to dla młodszych dzieci) , na drewnianej łyżce dla starszych dzieci

Stanowisko nr 6 „ Wyścig taczek”

Zadaniem dzieci jest slalom z taczkami między pachołkami. Grupy młodsze mogą biegać bez taczek

 

Stanowisko nr 7 „Worek ziemniaków”

Zadaniem dzieci jest wkładanie ziemniaków do worków z zawiązanymi oczami. Grupy młodsze nie mają opasek na oczach.

 

Stanowisko nr 8 „ Ziemniaczane stworki”

Dzieci przy stolikach tworzą różne stworki z ziemniaków za pomocą wykałaczek, plasteliny, pisaków. Nauczyciel decyduje o tym co dzieci wykorzystają

 

Stanowisko nr 9 „Ziemniaczany obraz”

Zadaniem dzieci jest tworzenie kompozycji z ziemniaków różnego rodzaju, mogą to być kwiaty, domy, samochody, pomysły mogą podsunąć nauczyciele.

 

Na każdą konkurencje jest ok 15 min, każda nauczycielka pilnuje czasu trwania konkurencji. Następnie przechodzimy dalej czyli grupa 1 idzie do stanowiska 2 a grupa IX do 1 stanowiska. Po wykonaniu wszystkich konkurencji wychowawcy w salach zadbają o nagrody dla dzieci skromne np. lizaki, naklejki, czipsy, inne ,każdy sam decyduje co to będzie. W tym dniu II śniadanie dla wszystkich grup będzie w innej postaci niż zwykle i można zjeść w Sali lub dzieci zabiorą do domu. Do wykonania zadań nauczycielki zadbają o potrzebne przedmioty tam gdzie tego wymaga zadanie np. stanowisko nr8. Zabawy z dziećmi kończą się najpóźniej o godz. 12.30. W tym dniu wszystkie panie z obsługi pomagają nauczycielkom i dzieciom w zabawie.

 

 

II CZĘŚĆ : dotyczy całych rodzin i odbywać się będzie w godz. 14.30 do godz. 16.00- zabawy rodziców z dziećmi przewidziane są na podwórku przedszkolnym

Stanowisko nr 1

Rodziny wykonują „ziemniaczane ludki” – do wykonania pracy mogą wykorzystać wszystkie proponowane ozdoby – bibuła, kolorowy papier, materiały, plastelina, wykałaczki, liście itp. Po wykonaniu swojej pracy i oznaczeniu czyja jest praca zostaje ona odłożona na specjalnie wyznaczone miejsce.

Stanowisko nr 2

Malowanie na brystolu pt. „ Barwy jesieni” – wykorzystanie do malowania ziemniaka, któremu należy nadać wybrany kształt np. paski, z wcięciami itp. Prace podpisane należy umieścić w wyznaczonym miejscu.

Stanowisko nr 3

Rodziny tworzą prace plastyczne z frytek. Na kartce z bloku technicznego naklejane są frytki, a następnie malowane farbami w ten sposób powstaje kolorowa praca, temat dowolny. Gotowe podpisane prace odkładane są na wyznaczone miejsce.

Stanowisko nr 4

Rodziny tworzą korale z ziemniaków. Należy odpowiednią łyżką wydrążyć małe kulki w ziemniaku, następnie pomalować i suche nawlec na drucik. Tak powstałe prace i podpisane odkładamy na wyznaczone miejsce.

 

Wszystkie wykonane prace przez rodziny będą wykorzystane na wystawie, która powstanie na dolnym holu. Do tego celu wykorzystać można wszystkie tablice, tablice steropianowe, stolik (żaglówka), tablice stojące.

Odpowiednio wcześniej zostanie ogłoszony konkurs rodzinny i prace rodzice zobowiązani będą do przyniesienia w wyznaczonym terminie

(proszę o uczulenie rodziców na termin) i wystawione w wyznaczonym miejscu. Te prace będą oceniane przez niezależne jury i one zostaną nagrodzone. Pozostałe prace, które rodziny będą wykonywa z dziećmi podczas wspólnego spędzania czasu na wyznaczonych stanowiskach nie podlegają ocenie.

Opracowała: Bożena Czeszyk
 


Zobacz wszystkie wpisy
od Bożena Czeszyk



Wyślij wiadomość
do Bożena Czeszyk

Scenariusze zajęć


Szukasz scenariuszy zajęć na różne okazje? Sprawdź naszą bazę gotowych scenariuszy.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Komentarze

Wyślij wiadomość do Bożena Czeszyk

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
16. edycja FORUM | Kraków | 25-26 kwietnia 2024 zapisz się