Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Historia Code Week z Uczymy Dzieci Programować


Film dodał(a) Jolka Storzyńska 2 tygodnie temu, wyświetleń 118


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Historia Code Week z Uczymy Dzieci Programować

Nasze Promyczki zaprosiły do przedszkola oddział ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Szubinie, grupę Biedronek w celu zaprezentowania zdobytych umiejętności kodowania i programowania. Na powitanie, dzieci odgadywały szyfr przestawieniowy. Po analizie słowa „Biedronki” przywitały serdecznie przybyłych gości. Następnie nauczycielki dokonały wyboru liderów poszczególnych zespołów, a ci z kolei dobrali sobie uczestników poszczególnych zadań. Rozpoczęła sie wielozadaniowa zabawa. Jedna grupa wśród Promyczków przyuczała dzieci z oddziału przy komputerach KidSmart. Kolejny zespół kodował na macie edukacyjnej liczbę 4, odczytując współrzędne  z gotowej karty zadań. Było również układanie puzzli drewnianych dla trasy ozobota, a także rysowanie na kartach pracy kolorowych kodów dla robotów-ozobotów. Część dzieci układała kolorowe kubeczki podejmując algorytmiczne myślenie oraz zadaniowe podejście do stawianego problemu. Kody QR sprawiły dzieciom niesamowitą frajdę, gdyż po zamalowaniu obrazu jesiennego sadu, pojawił sie przestrzenny obiekt. Dziewczynki układały również rytmy owocowe na małej macie. Ciekawą i inteligentną zabawą było też sterowanie obiektem „kółkiem z napisem Code Week” na kratownicy z komendami:  do dołu, do góry, w prawo, w lewo. Fizycznie napis nie zmieniał swojego położenia, a jego wędrówka odbywała sie w głowach dzieci. Jeśli napis opuścił planszę, dzieci mówiły głośno razem słowo:”Code Week”. Na pożegnanie grupy wymieniły sie słodkościami i zaśpiewały wspólnie piosenkę „Chu, chu, ua”. Na zakończenie chętne dzieci wyraziły swoją refleksję z uczestniczenia w zajęciach, podkreślając udaną zabawę podczas programowania i możliwość przyjmowania roli „nauczyciela”.

Komentarze
Wyślij wiadomość do Jolka Storzyńska