Jak bawić się i uczyć z pasją? Zastosowanie narzędzi myślowych TOC w pracy z dziećmi, czyli miniporadnik jak wychować dziecko Twórcze Optymistyczne i Ciekawe świata
Cena detaliczna: 45.00 zł
Cena: 35.00

TOC (Theory of Constrains – teoria ograniczeń) to program, który pozwala na identyfikację i zarządzanie ograniczeniami występującymi w otaczającym nas świecie (ograniczenia rozumiane są jako czynniki spowalniające realizację wyznaczonych celów). Poradnik w prosty sposób omawia teorię ograniczeń oraz prezentuje sprawdzone rozwiązania, stanowiące autorskie pomysły dotyczące praktycznego zastosowania narzędzi TOC, ze szczególnym uwzględnieniem aspektu pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, nieposiadającymi jeszcze umiejętności czytania i pisania. Książka została stworzona z myślą o twórczych i poszukujących niestandardowych rozwiązań metodycznych nauczycielach, którzy chcą uczynić proces edukacyjny wychowanków fascynującą podróżą do krainy nauki poprzez zabawę.

 

Dlaczego warto sięgnąć po miniporadnik? Ponieważ jest on:

  • wyjątkowy i unikatowy – jako jeden z pierwszych w Polsce i na świecie poradników pokazuje nowatorskie pomysły na zaadaptowanie narzędzi myślowych TOC w pracy z dzieckiem nieposiadającym jeszcze umiejętności czytania i pisania;
  • niestandardowy – zawiera innowacyjne rozwiązania metodyczne z zastosowaniem narzędzi TOC;
  • uniwersalny – wskazuje możliwości zastosowania narzędzi TOC podczas różnorodnych form aktywności i zajęć z dziećmi, a także rodzicami (do zastosowania w przedszkolu, szkole, na świetlicy, w domu, itp.);
  • elastyczny – może być stosowany w dowolnym miejscu (w sali zajęć w przedszkolu, w klasie lekcyjnej lub świetlicy szkolnej, czy też w innym miejscu przeznaczonym do zajęć edukacyjnych lub terapeutycznych) i czasie;
  • czytelny i łatwy w użyciu – zawiera wskazówki oraz gotowe wzory do pracy z dziećmi w postaci miniprojektów edukacyjnych, a także zdjęcia z zajęć z dziećmi i wykonane przez nie prace;
  • praktyczny – umieszczone w poradniku załączniki stanowią gotowe schematy graficzne narzędzi TOC i karty pracy do kserowania oraz zalaminowania.

Do kogo skierowany jest poradnik?

  • do kreatywnych oraz poszukujących niestandardowych rozwiązań i metod pracy nauczycieli, pragnących uczynić proces edukacyjny wychowanków fascynującą podróżą do krainy nauki poprzez zabawę;
  • do doświadczonych zawodowo, jak też dopiero rozpoczynających pracę nauczycieli i specjalistów;
  • do rodziców, ponieważ dzięki poradnikowi poznają oni możliwości praktycznego zastosowania narzędzi TOC w procesie skutecznego komunikowania się w relacji dziecko – rodzic.

Co zawiera poradnik?

  • sprawdzone propozycje praktycznych rozwiązań dotyczących zastosowania narzędzi TOC w pracy z dziećmi w młodszym wieku, ze szczególnym zwróceniem uwagi na aspekt pracy z dziećmi nieposiadających jeszcze umiejętności pisania i czytania;
  • propozycje zabaw, wzbogacone o autorskie pomysły i refleksje dotyczące zastosowania narzędzi TOC, pokazujące możliwości praktycznego zastosowania gałązki logicznej, chmurki i drzewka ambitnego celu podczas realizacji miniprojektów edukacyjnych; tematyką nawiązują one do znanych i lubianych przez dzieci bajek;
  • karty pracy dla dzieci, a także gotowe schematy narzędzi TOC przeznaczone do pracy grupowej (z możliwością kserowania i laminowania).

 

...autorka znakomicie połączyła wysoki poziom posługiwania się narzędziami myślowymi TOC z innymi najlepszymi praktykami w edukacji – w wyniku tego stworzyła bardzo nowatorski, kreatywny i efektywny program, który znacząco wzmacnia zarówno wartości poznawcze i kreatywne nauczania, jak i jego rezultaty dla młodych uczniów...

Kathy Suerken – President and CEO, TOC for Education, Inc., USA

 

...podczas gdy obserwowałem dzieci przedszkolne uczące się według logicznej struktury opartej na fabułach bajek, którą wdrażała autorka, zdałem sobie sprawę, jak ta niesamowita metoda pomaga dzieciom być zmotywowanymi, entuzjastycznymi i skupionymi na procesie myślenia oraz umiejętnościach komunikacyjnych...

Dr Rafael Conde – honorowy dyrektor TOCfE w Ameryce Łacińskiej

 

...książka ta cudownie ilustruje zastosowanie narzędzi TOC – ich użycie jest naturalnie włączone w działalność zabawową dziecka, podobnie jak czytanie i rysowanie...

Dr Ph. Motoi Tobita – sekretarz generalny TOCfE w Japonii

 

 

...użycie narzędzi TOC w pracy z dziećmi to fantastyczny pomysł na pokazanie naszym maluchom prostego sposobu na rozwiązywanie problemów – to lekcja, z której można czerpać korzyści na resztę życia, jeśli wraca się do niej systematycznie...

Monika Stefańska – Przedszkole „Learning by Playing”, Calgary, Kanada

 

Dorota Kamińska – pedagog, neurologopeda w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Ciechanowie; konsultant do spraw wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej w Mazowieckim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli (2006-2013). Certyfikowany trener międzynarodowego programu TOCfE (Theory of Constraints for Education) – jako jedna z pierwszych osób na świecie profesjonalnie zaadaptowała narzędzia TOC dla potrzeb edukacji małego dziecka. Autorka i realizatorka innowacji pedagogicznej na temat Mówię TO Co myślę – trening płynnej mowy z zastosowaniem metody TOC (Theory of Constraints), a także autorka i współautorka publikacji z zakresu edukacji dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz terapii logopedycznej (w tym terapii jąkania).

 

Weź udział w szkoleniu Jak bawić się i uczyć z pasją? 
Zastosowanie gałązki logicznej, chmurki i drzewka ambitnego celu w pracy dziećmi”!

Edukator: Dorota Kamińska.

Po więcej szczegółów kliknij TU.

Opinie



Cechy
AutorDorota Kamińska
Dział Sprzedaży
wydawnictwo@blizejprzedszkola.pl

Dział Obsługi Klienta
Joanna Wypych joanna.wypych@blizejprzedszkola.pl telefon: 12 631 04 10 wew 101

Zadaj pytanie przez formularz.