Społeczność BLIŻEJ PRZEDSZKOLA
Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Masz pytanie?


Zajrzyj do naszego nowego miejsca w Społeczności, przygotowanego specjalnie w tym celu – do zadawania pytań, poszukiwania odpowiedzi i prowadzenia dyskusji.

Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie, możesz zadać je tutaj

Aby dodać pytanie, należy być zalogowanym użytkownikiem blizejprzedszkola.pl

KIP - Karta Indywidualnych Potrzeb Dziecka




Beata Betka  •   ponad 6 lat temu



Zespołowe planowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci i młodzieży w przedszkolu, szkole i placówce przez nauczycieli i specjalistów prowadzących zajęcia z uczniem, potwierdzone musi zostać wpisem ustaleń do zakładanej karty indywidualnych potrzeb ucznia. Działania adresowane do ucznia lub grupy uczniów zawiera plan działań wspierających. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach określa zawartość tych dokumentów, ale nie podaje ich wzorów. Proponujemy więc Państwu do wykorzystania przykładowe: kartę indywidualnych potrzeb ucznia i plan działań wspierających. Nie oznacza to, oczywiście, że szkoła nie może wypracować własnej karty czy planu, dostosowanych do jej potrzeb. Zamieszczone propozycje podkreślają prostą i krótką formę, pozwalającą zawrzeć najistotniejsze - z punktu widzenia wsparcia udzielanego dziecku - informacje.


Karta indywidualnych potrzeb ucznia - http://www.men.gov.pl/images/docs/karta.doc
Plan działań wspierających - http://www.men.gov.pl/images/docs/plan.doc


Źródło: MEN