Kompleksowe cykle zajęciowe
Porusz ciało
Publikacja zawiera zabawy z piosenkami rozwijające sprawność motoryczną. W książeczce znajdują się opisy 16 zabaw mających charakter ćwiczeń gimnastycznych opartych na piosenkach, które zostały zawarte na dołączonej płycie CD. Piosenki te zostały napisane i skomponowane specjalnie z myślą o aktywności ruchowej preferowanej przez dzieci. Propozycje przedstawione w publikacji rozwijają ogólną sprawność motoryczną (w tym głównie motorykę dużą), świadomość ciała, orientację w jego schemacie, zdolność do koncentracji uwagi, szybkość reakcji, poczucie równowagi, zdolność do samokontroli, koordynację słuchowo-wzrokowo-ruchową, giętkość i wytrzymałość. Aktywności zaproponowane do piosenek z powodzeniem sprawdzą się także zarówno w szkole, jak i w domu. Autorką publikacji jest Agnieszka Kornacka.
Porusz język, porusz ciało
Kolejna publikacja z serii to propozycje zabaw mające na celu rozwój sprawności motorycznej i aparatu artykulacyjnego dziecka. Zachęcają one nie tylko do zabawy dźwiękami, lecz także do ćwiczeń motorycznych, które sprzyjają rozwojowi mowy i zwiększają atrakcyjność zajęć. Dzieci zazwyczaj bardzo lubią zabawy ruchowo-dźwiękonaśladowcze i chętnie do nich wracają. Dzięki temu z zapałem będą wykonywać przedstawione tu ćwiczenia i skutecznie ćwiczyć aparat mowy oraz ogólną sprawność ruchową, dobrze się przy tym bawiąc. To wszystko przełoży się na coraz wyraźniejsze mówienie i funkcjonowanie w kontaktach społecznych. Zaproponowane zabawy zachęcą do komunikacji również te dzieci, które mają opory w tym zakresie. Z publikacji mogą korzystać nauczyciele, logopedzi oraz rodzice.
Porusz dłonie, porusz ciało
W tej części zamieszczone zostały propozycje zabaw mające na celu wspieranie rozwoju motoryki małej i ogólnej sprawności ruchowej dziecka. W skład publikacji wchodzą książeczka zawierająca opisy zabaw oraz 2 płyty CD z 16 piosenkami i podkładami muzycznymi do nich. Utwory zostały opracowane w ciekawych aranżacjach, zachęcających do podejmowania wynikających z nich aktywności. Dzieci, które nie lubią zajęć wymagających precyzyjnych ruchów organizowanych przy stoliku (malowanie, wyklejanie, lepienie itp.), będą miały szansę usprawnienia dłoni w prawdopodobnie przyjemniejszy dla nich sposób – uczestnicząc w zajęciach o charakterze muzyczno-ruchowym. Publikacja nadaje się zarówno do zabawy indywidualnej, jak i grupowej, a więc sprawdzi się w przedszkolu, w szkole i w domu.
Diagnoza i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku przedszkolnym
W Twój zawód, oprócz zadań związanych z kształceniem i wychowaniem dzieci, wpisana jest potrzeba udzielania podopiecznym pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Podstawą do tych działań jest rozpoznanie możliwości psychofizycznych i potrzeb rozwojowych oraz sytuacji społecznej każdego dziecka. Książka Diagnoza i wspomaganie… powstała, by być dla Ciebie wsparciem w realizacji tych zadań. Zawiera niezbędne wytyczne związane z przepisami oświatowymi, usystematyzowaną wiedzę merytoryczną oraz praktyczne wskazówki i gotowe projekty. W aneksie zamieściliśmy gotowe arkusze diagnostyczne z podziałem na sfery dla poszczególnych etapów wiekowych – można je pobrać na swój komputer w celu edycji i samodzielnego wydrukowania.
Opowieści z Krainy Spokoju
Młodzi odbiorcy w czasie słuchania opowiadań relaksacyjnych nie tylko regenerują swoje zasoby, ale także odbywają podróż do świata wyobraźni, co dodatkowo rozwija ich zdolności poznawcze – między innymi tak ważną we współczesnym świecie kreatywność. Nauczyciele natomiast otrzymują pomoc we wsparciu grupy w czasie odczuwania intensywnych emocji czy nadmiernej pobudliwości i rozkojarzenia. W skład publikacji wchodzą książeczka oraz płyta CD z audiobookiem – jest to 6 opowieści relaksacyjnych. Każda jest czytana lub odtwarzana dzieciom podczas osobnych zajęć, niemniej są one połączone postacią wróżki. Wprowadza ona słuchaczy w nastrój każdej historii, a po jej zakończeniu pomaga powrócić do rzeczywistości. Autorka publikacji jest przedszkolnym i szkolnym psychologiem dziecięcym.
Usypianki-wyciszanki
Jako nauczyciele i opiekunowie doskonale wiecie, że czas leżakowania nie jest dla dzieci łatwym momentem – szczególnie gdy przedszkole czy żłobek to dla nich nowe miejsce. Chociaż dzieciom oczka kleją się ze zmęczenia, to bronią się przed nadchodzącym snem, jak mogą. A przecież nie muszą tak po prostu położyć się na leżaczkach i zasnąć. Wystarczy, że na nich usiądą i posłuchają łagodnej, bajkowej opowieści… Jesteśmy pewni, że po chwili zrelaksują się i przyłożą główki do poduszek, a ich powieki staną się ciężkie… Usypianki-wyciszanki to prawie godzinna opowieść muzyczna, w której jedna historia przechodzi swobodnie w drugą: kołysanki i wyciszające opowiadania autorstwa Ewy Stadtmüller przeplatają się z muzyką relaksacyjną skomponowaną przez Miłosza Konarskiego.
PRZYGOTUJ SIĘ NA PAŹDZIERNIK Z BLIŻEJ PRZEDSZKOLA!